Hajosiko bensa pumppu ?? saab 900 SE turbo 1995 136kw

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Markus boy
"Ruisku"
Viestit: 147
Liittynyt: Pe Helmi 03, 2006 08:00

Hajosiko bensa pumppu ?? saab 900 SE turbo 1995 136kw

Viesti Kirjoittaja Markus boy »

Tapahtuipa eilen kummallinen asia olin tulossa kotia 100m ennen parkista auto rupesi nytkymään (heti tuli mieleen ,että bensa loppuu mutta tankki oli melkein täysi) ja sain hädin tuskin ruutuun ja sammui siihen. pari kertaa yskäsi kun yritin sahat käyntiin ja sen jälkeen ei ole edes luvannut. Tänä aamuna kävin kokeilemassa josko lähtisi (ajattelin kampiakselin asentotunnistinta), mutta ei edes luvannut (startti pyörii kyllä ihan moitteettomasti) aamulla kun laitoin virrat päälle takapenkin alla oli aika hiljasta. Kattelin haulla ja hyviä ohjeita löytyy mielin määrin bensapumpun vaihdosta lähtien, mutta siellä väitettiin, että NG900 ei pumppu pyöri jos ei startaa ja mulla on kuulunut takaa aina, että surina vähän aikaa (nyt ei kuulu mitään) mulla ei ole sähköantenia. Ajattelin vain, ennen kuin alan purkamaan (ylä kautta) varmistaa sata varma, ettei tule tehtyä sutta ja sekundaa kun ei ole paikkoja oikein muuta kuin tuo parkkiruutu.
Yksi juttu vielä leikataanko se aukko sinne takapenkin alle takaa katsottuna viistosti kuskia kohden 45 astetta vai 90 astetta suoraan vasemmalle ja kuin pitkä matka se noin on (50mm... 100mm...)
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Hajosiko bensa pumppu ?? saab 900 SE turbo 1995 136kw

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Aja auto mieluummin nosturille ja pudota bensatankki alas, niin ei tarvitse leikellä autoa.

Tai siis, mitä itse arvostaa. Jos haluaa helpon pääsyn bensapumpulle, niin kannattaa leikata aukko ja rakennella siihen joku luukku. Tai sitten hoitaa homma "vaikeamman" (tai ehkäpä sittenkin helpomman) kautta, jolloin tarvitsee nosturia, mutta ei tarvitse leikellä autoa.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Markus boy
"Ruisku"
Viestit: 147
Liittynyt: Pe Helmi 03, 2006 08:00

Re: Hajosiko bensa pumppu ?? saab 900 SE turbo 1995 136kw

Viesti Kirjoittaja Markus boy »

Niin jos olisi lähellä nosturia, mutta kun ei ole ja auto ei suostu inahtamaankaan paikaltaan ja tankki vielä melkein täysi. Meinaan kuyllä testa ton toiminnan vielä tolla hyppylanka systeemillä että onko se tuo pumppu,rele vai joku muu.
Olisin vain kiitollinen jos joku kertoisi sen suunnan (en kuitenkaan halua tehdä mitään ammottavaa kraateria sinne penkin alle.
palle
Matalapaineturbo
Viestit: 174
Liittynyt: Pe Loka 15, 2004 15:30
Paikkakunta: pohjois-häme

Re: Hajosiko bensa pumppu ?? saab 900 SE turbo 1995 136kw

Viesti Kirjoittaja palle »

Kokeile vielä konstia että kopautat/ käsket jonkun kopauttaa tankin keskelle alta vaikka halolla tai vasaralla (ei täysillä) samalla kun joku starttaa. Meidän saabi lähti tuolla konstilla aina käymään kun oli pumppu rikki. Ja kävi niin kauan että itse avaimesta sen sammutti. Muistaakseni sain sen ihan yksinkin käyntiin, kopautus ja starttaamaan. Meidän auto, jo poistunut NG vm96, alkoi surista vasta startatessa, eli ei pelkillä virroilla.
Markus boy
"Ruisku"
Viestit: 147
Liittynyt: Pe Helmi 03, 2006 08:00

Re: Hajosiko bensa pumppu ?? saab 900 SE turbo 1995 136kw

Viesti Kirjoittaja Markus boy »

Kaikki kokeillaan kiitos vuan.
palle
Matalapaineturbo
Viestit: 174
Liittynyt: Pe Loka 15, 2004 15:30
Paikkakunta: pohjois-häme

Re: Hajosiko bensa pumppu ?? saab 900 SE turbo 1995 136kw

Viesti Kirjoittaja palle »

Bensapumppu- systeemin paikka kyllä hahmottuu kun nostat takapenkin ylös. Muistaakseni siellä on yksi tai kaksi muovista "suojahattua", minkä alta näkyy osa pumppuzydeemin upotuksesta. Se pumppupakettihan kiinni semmoisella isolla "muovimutterilla", jonka halkaisija on suunnilleen 17-18cm. Itse leikkasin noin 20cmx30cm luukun sinne, en leikannut sitä irti asti vaan jätin yhden reunan kiinni. Taivutin sen pystyyn, vaihdoin pumpun, taivutin alas, pientä virittelyä ja popniiteillä kiinni. Niitä "ämpärin" muovi(tai jotain)putkia en saanut ehjänä takaisin, joten varaa teräskudosletkua ja klemmareita, että saat uudet putket tehtyä. Mä kokeilin ensin kumiletkulla, mutta sehän poksahti heti paineesta hajalle. Tai ei heti vaan 5km päässä kotoa...Teinkin linja-autopysäkillä "road side repairin" ja matka jatkui.
Azanovix
"Hölösuu"
Viestit: 3672
Liittynyt: Ma Loka 15, 2007 00:30
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: Hajosiko bensa pumppu ?? saab 900 SE turbo 1995 136kw

Viesti Kirjoittaja Azanovix »

palle kirjoitti:Kokeile vielä konstia että kopautat/ käsket jonkun kopauttaa tankin keskelle alta vaikka halolla tai vasaralla (ei täysillä) samalla kun joku starttaa. Meidän saabi lähti tuolla konstilla aina käymään kun oli pumppu rikki. Ja kävi niin kauan että itse avaimesta sen sammutti. Muistaakseni sain sen ihan yksinkin käyntiin, kopautus ja starttaamaan. Meidän auto, jo poistunut NG vm96, alkoi surista vasta startatessa, eli ei pelkillä virroilla.
Tämäkään konsti ei kuitenkaan ole korjaustoimenpiteenä kuin laastari murtuman päällä. Muutaman kerran, ehkä kymmeniäkin, lähtee käyntiin noinkin, mutta jos se noin pitää startata, niin kyllä se kertoo, että pumpussa on iso ongelma. Ja jossain vaiheessa ei lähde enää kopauttamalla käyntiin.
mursu
"Hirsch"
Viestit: 916
Liittynyt: Ti Tammi 20, 2004 18:49
Paikkakunta: Vihti

Re: Hajosiko bensa pumppu ?? saab 900 SE turbo 1995 136kw

Viesti Kirjoittaja mursu »

palle kirjoitti:Bensapumppu- systeemin paikka kyllä hahmottuu kun nostat takapenkin ylös. Muistaakseni siellä on yksi tai kaksi muovista "suojahattua", minkä alta näkyy osa pumppuzydeemin upotuksesta. Se pumppupakettihan kiinni semmoisella isolla "muovimutterilla", jonka halkaisija on suunnilleen 17-18cm. Itse leikkasin noin 20cmx30cm luukun sinne, en leikannut sitä irti asti vaan jätin yhden reunan kiinni. Taivutin sen pystyyn, vaihdoin pumpun, taivutin alas, pientä virittelyä ja popniiteillä kiinni. Niitä "ämpärin" muovi(tai jotain)putkia en saanut ehjänä takaisin, joten varaa teräskudosletkua ja klemmareita, että saat uudet putket tehtyä. Mä kokeilin ensin kumiletkulla, mutta sehän poksahti heti paineesta hajalle. Tai ei heti vaan 5km päässä kotoa...Teinkin linja-autopysäkillä "road side repairin" ja matka jatkui.
Samoin kävi itsellä, paitsi että motonetin punosletku repesi... kesti sen 30km, piti kyllä olla asianmukaista bensaa ja painetta kestävää, mutta nyt kävi näin... sai motonetin henkilökunta kuulla kunniansa :) Tämän jälkeen leikkelin minäkin suosiolla penkin alle reiän ja föönillä sulattelin sinne uudet paineilmapillit...
Markus boy
"Ruisku"
Viestit: 147
Liittynyt: Pe Helmi 03, 2006 08:00

Re: Hajosiko bensa pumppu ?? saab 900 SE turbo 1995 136kw

Viesti Kirjoittaja Markus boy »

Kirjotin jumalattoman esseeen ja se hävisi jonekkin. No aloitetaan alusta siis pumppu toimii ja saa bensaa mutta sytkä kasetti on täysin mykkä ei kipinän kipinää ja tossa aiemmassa tekstissä kysäsin joka hukkui johonki, että olisiko täällä sellaista kaveria joka asuisi itä-helsinkgissä tai esim. viikon loppuna tulossa tänne päin kaupoille ja laina omaa kallista aikaansa ja sytkä kasettia jotta voisin kokeilla onko se todella siinä kun en satu omistamaan yhtään sellaista kaveria jolla on laatuauto.
Markus boy
"Ruisku"
Viestit: 147
Liittynyt: Pe Helmi 03, 2006 08:00

Re: Hajosiko bensa pumppu ?? saab 900 SE turbo 1995 136kw

Viesti Kirjoittaja Markus boy »

Jos täällä jollain on ehjä käytetty kasetti ja haluaa siitä päästä eroon halvalla (edellyttäen että se on tossa mun autossa vikana) ostan sen mielellään pois jos hinnasta myös päästään sopimukseen.
palle
Matalapaineturbo
Viestit: 174
Liittynyt: Pe Loka 15, 2004 15:30
Paikkakunta: pohjois-häme

Re: Hajosiko bensa pumppu ?? saab 900 SE turbo 1995 136kw

Viesti Kirjoittaja palle »

Eihäntuo vasarakonsti mikään korjaustoimenpide olekaan mutta sillä saattaa päästä kotiin asti. Ei tartte ojanpenkalla pumppua vaihtaa.
Azanovix
"Hölösuu"
Viestit: 3672
Liittynyt: Ma Loka 15, 2007 00:30
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: Hajosiko bensa pumppu ?? saab 900 SE turbo 1995 136kw

Viesti Kirjoittaja Azanovix »

Markus boy kirjoitti:Kirjotin jumalattoman esseeen ja se hävisi jonekkin. No aloitetaan alusta siis pumppu toimii ja saa bensaa mutta sytkä kasetti on täysin mykkä ei kipinän kipinää ja tossa aiemmassa tekstissä kysäsin joka hukkui johonki, että olisiko täällä sellaista kaveria joka asuisi itä-helsinkgissä tai esim. viikon loppuna tulossa tänne päin kaupoille ja laina omaa kallista aikaansa ja sytkä kasettia jotta voisin kokeilla onko se todella siinä kun en satu omistamaan yhtään sellaista kaveria jolla on laatuauto.
Itse asustelen Itä-Vantaalla ja monet tuttavani edelleen Itä-Helsingissä, joten siellä päin tulee ravattua aina silloin tällöin. Mutta en tarkkaa aikatauluani uskalla luvata, koska se vaihtuu noin minuutin välein, eli mielialan mukaan. :lol:

Ajelen vm. '96 bensaturbolla, joka on ainakin alunperin ollut 185hv. Nyt joku asiantuntija ilmoittakoon, jos sytkät eivät käy ristiin (kun en itse tiedä)!! Muutoin voisin tullakin avustamaan kanssasaabistia hädässä.
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Hajosiko bensa pumppu ?? saab 900 SE turbo 1995 136kw

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Markus boy kirjoitti:Kirjotin jumalattoman esseeen ja se hävisi jonekkin. No aloitetaan alusta siis pumppu toimii ja saa bensaa mutta sytkä kasetti on täysin mykkä ei kipinän kipinää ja tossa aiemmassa tekstissä kysäsin joka hukkui johonki, että olisiko täällä sellaista kaveria joka asuisi itä-helsinkgissä tai esim. viikon loppuna tulossa tänne päin kaupoille ja laina omaa kallista aikaansa ja sytkä kasettia jotta voisin kokeilla onko se todella siinä kun en satu omistamaan yhtään sellaista kaveria jolla on laatuauto.
Mitä? 8O Eikö sulla ole "varaosana" sytkäkasettia takakontissa? Sehän on jokaisen Trionic 5/7 -saabistin vakio-lisävaraosa :wink:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Markus boy
"Ruisku"
Viestit: 147
Liittynyt: Pe Helmi 03, 2006 08:00

Re: Hajosiko bensa pumppu ?? saab 900 SE turbo 1995 136kw

Viesti Kirjoittaja Markus boy »

Huomenta vaan, ensiksi ei ole varakassua, joo parivuotta jonka olen clubin jäsenenä ollut niin oon kyllä huomannut, että sellainen olisi ehkä saattanut olla tarpeen, taidan ottaa sen riskin ja ostaa sen nyt kuitenkin. Mistähän sen voisi saada kohtuu hintaan tilattua??? mulla tuo ruottin kieli on vähän heikossa ja ei tuo englantikaan parhaimpia ole :oops: Mä katoin WIS eilen, että kassu ja kampiakselin tunnistin olisi ainoat jotka ei herjaa enginerin valoa (mulla ei vilku eikä pala) korjatkaa jos olen väärässä, taasen asentotunistin ei luultavasti estä kipinän syntymistä mutta sekoittaa sytkän???
Markus boy
"Ruisku"
Viestit: 147
Liittynyt: Pe Helmi 03, 2006 08:00

Re: Hajosiko bensa pumppu ?? saab 900 SE turbo 1995 136kw

Viesti Kirjoittaja Markus boy »

Kattelin haulla jotta katti ei tykkää bensasta ja sitä on varmasti mennyt koneeseen jonkin verran (paljon). Sanokaahan viisammat, että jos tässä nyt sekin vaihtoon menee niin käykö tuo Speedparts katti mulle ei olisi paha hinta n.120 ekee
Vastaa Viestiin