Tere!
Onx tiatoo, mistä sais vm.98 9-3:seen vapariin (ei turbo) teholastua?
Vai onko yleensäkkään siihen saatavissa, oon selaillu lastufirmojen sivuja ja
missään ei turbotonta mallia edes mainita! Tai saako vähällä vaivalla (ja rahalla) karvalakkiversioon pientä piristystä?
Vai pitäiskö ihan suosiolla pistää kansanmalli vaihtoon...
Kyllä se taitaa niin olla, ettei tuohon malliin ainakaan halvalla mitään sen kummempia tehonlisäyksiä saada. Toki voi turata jotain filtteriä ja putkea mutta hyödyt taitavat olla kovin marginaaliset.
Jos virityksestä unelmoi niin melkeen kannattaa laittaa auto vaihtoon ja katsoa turbolla varustettua mallia : )
Kyllähän vaparitkin on saatu kulkemaan ja tehoja 200-300hv:n välimaastoon 4 sylinterisille 2 litraisille ja hiukka yli, siittä en tiedä onko kukaan vapari saapasta laittanut, mutta muilta merkeiltä löytyy paljonkin esimerkkejä ja tosi kovia varttimaili aikoja.
Se vaan että onko mitään järkeä laittaa onkin toinen juttu ja mitä katsastussetä sanoo kun tuon ikäsessä pitäs olla vielä aika pienet päästöt ja katti...
vaikka voihan sitä kattia pitää vain katsastuksen aikana, mutta ne päästöt vaikka olisikin katti kiinni päästömittauksen aikana voi aiheuttaa ongelmia ym.
Helsingissä American Car showssa oli jokunen vuosi sitten Corollan 1,6L motti kiinni moottori pukissa ja oli vapaastihengittävä n. 212 hv.
9-3 Aero 2001 T7 2.3, B&W EFR 7163 G, Quaife, E85 yms. Muutoskatsastettu tekniikalle. Stage: Monster. Ruosteeton kesäauto&ensimmäinen omistaja Suomessa vuodesta 2006.
testing1 kirjoitti:
Helsingissä American Car showssa oli jokunen vuosi sitten Corollan 1,6L motti kiinni moottori pukissa ja oli vapaastihengittävä n. 212 hv.
Oliko korollan 1,6 myllystä saatu 212hv pelkällä lastuvirityksellä? Lueppa alkuperäinen kysymys uudestaan...
Niin jos moottori on vajaapyttyinen ja paljon alle 4L niin eipä pelkässä lastuttamisessa ole kerrassaan mitään järkeä, nekin rahat kannatta sijoittaa mieluummin vaikka hyviin ulkomaisiin oluihin tai punkkuun tai vielä parempaa laadukkaaseen Whisky veteen.
Mutta jos alkuperäisellä kirjoittajalla mieli muuttuu eikä raaski luopua :sta ja massi pakottaa perstaskussa, niin eikun jollekin vapari virivelholle mylly ja rautaa vaihtoon ronskilla kädellä...run run...pöri pöri.
9-3 Aero 2001 T7 2.3, B&W EFR 7163 G, Quaife, E85 yms. Muutoskatsastettu tekniikalle. Stage: Monster. Ruosteeton kesäauto&ensimmäinen omistaja Suomessa vuodesta 2006.
Sillä rahalla mikä menee että saa vaparista 9-3:sta esim. sen 185 hv ulos vaihtaa jo monta kertaa turbolliseen saabbiin. Varusteetkin todennäköisesti paranee. Ja vääntökäyrä.
Ei riemulla rajaa kun turbolla ajaa.
#2742
ng900 Turbo