NG satku turbo vs. ruisku
-
- "Hirsch"
- Viestit: 990
- Liittynyt: Ti Kesä 24, 2003 08:10
- Paikkakunta: Turku
NG satku turbo vs. ruisku
Moi,
heräsi tyhmä kysymys:
onko turboissa ja iivareissa erilainen alusta (iskarit+jouset)
ja kysely koskee vm. -95
Isäukon ng iivarissa on vaan jousi poikki ja iskarit finaalissa....
Ja multa löytyy setti jousia ja iskareita.
t.Sami
heräsi tyhmä kysymys:
onko turboissa ja iivareissa erilainen alusta (iskarit+jouset)
ja kysely koskee vm. -95
Isäukon ng iivarissa on vaan jousi poikki ja iskarit finaalissa....
Ja multa löytyy setti jousia ja iskareita.
t.Sami
Re: NG satku turbo vs. ruisku
En uskalla sanoa samanlaisuudesta, kun en pääse tarkastamaan, mutta kyllä ne noinpäin (turbosta => Iivariin) uskaltaa laittaa vaikka olisivatkin jäykkyydeltään erilaiset.
Kiinnityksiltään tms. ne ovat samanlaiset.
Kiinnityksiltään tms. ne ovat samanlaiset.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Re: NG satku turbo vs. ruisku
Turbossa on n.15mm matalampi alusta vakiona. Iskareista en tiedä mutta luulisi että ne on myös jäykemmät. Paa turbon jouset ja uudet iskarit, iskarin kesto ikä on kuitenkin lyhyempi (yleensä).
Ei riemulla rajaa kun turbolla ajaa.
#2742
ng900 Turbo
#2742
ng900 Turbo
Re: NG satku turbo vs. ruisku
Eikö urheilullinen alusta ollut lisävaruste koko mallikaaren ajan?georges kirjoitti:Turbossa on n.15mm matalampi alusta vakiona. Iskareista en tiedä mutta luulisi että ne on myös jäykemmät. Paa turbon jouset ja uudet iskarit, iskarin kesto ikä on kuitenkin lyhyempi (yleensä).
BMW 320dA Coupe LCI
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: NG satku turbo vs. ruisku
Pistä jotkut kunnon jouset ja iskarit, eikä noita alkuperäisiä NG900:n jousia ja iskareita. Oli sitten kysymyksessä turbo tai iivari, niin alusta on niin lulla, että kyllä se kaipaa jäykistystä. Ja tällä en tarkoita mitään thyyning -meininkiä, vaan ihan sitä, että ajo-ominaisuudet paranevat olennaisesti vaihtamalla alle jäykemmät jouset ja iskarit.georges kirjoitti:Turbossa on n.15mm matalampi alusta vakiona. Iskareista en tiedä mutta luulisi että ne on myös jäykemmät. Paa turbon jouset ja uudet iskarit, iskarin kesto ikä on kuitenkin lyhyempi (yleensä).
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: NG satku turbo vs. ruisku
Pappamainen vastalause Tomin ehdottamalle alustamuutokselle.
Uskon, että kunnossa oleva normialusta on erittäin toimiva useimpien ihmisten ajelutarpeisiin. Henkilökohtiasesti olin erittäin tyytyväinen edellisen ngsatkun 2.0i -95 alustaan sekä sen jälkeen nykyisen turbo 9-3:n alustaan kunnes virikärpänen puraisi.
Nykyisin on kaikki puslat uretaania, madallusjouset ja jäykemmät pumput tukemaan omaa "liikenteen häirikkökäyttäytymistä", mutta uskon, että vaimoni olisi tyytyväisempi jos auton alusta olisi edelleenkin vakio.
Vakiotehoille ja varsinkin ruiskuversioissa uskon, että vakioalusta on edelleenkin paras vaihtoehto vaivattomaan ja mukavaan arkipäivän ja miksei pyhäpäivienkin etenemiseen, missä auton suorituskykyä koetellaan vain harvoin jos ollenkaan. Alustapäivityksen voi aloittaa vaikka isommista vanteista ja korkeamman nopeusluokan jäykemmistä renkaista. Niillä saadaan jo tarpeeksi jämäkämmäksi ja ajomukavuutta heikommaksi
Uskon, että kunnossa oleva normialusta on erittäin toimiva useimpien ihmisten ajelutarpeisiin. Henkilökohtiasesti olin erittäin tyytyväinen edellisen ngsatkun 2.0i -95 alustaan sekä sen jälkeen nykyisen turbo 9-3:n alustaan kunnes virikärpänen puraisi.
Nykyisin on kaikki puslat uretaania, madallusjouset ja jäykemmät pumput tukemaan omaa "liikenteen häirikkökäyttäytymistä", mutta uskon, että vaimoni olisi tyytyväisempi jos auton alusta olisi edelleenkin vakio.
Vakiotehoille ja varsinkin ruiskuversioissa uskon, että vakioalusta on edelleenkin paras vaihtoehto vaivattomaan ja mukavaan arkipäivän ja miksei pyhäpäivienkin etenemiseen, missä auton suorituskykyä koetellaan vain harvoin jos ollenkaan. Alustapäivityksen voi aloittaa vaikka isommista vanteista ja korkeamman nopeusluokan jäykemmistä renkaista. Niillä saadaan jo tarpeeksi jämäkämmäksi ja ajomukavuutta heikommaksi
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
-
- "Hirsch"
- Viestit: 990
- Liittynyt: Ti Kesä 24, 2003 08:10
- Paikkakunta: Turku
Re: NG satku turbo vs. ruisku
Thänks taas kerran,
tosiaan en lähde markkinoimaan isäukolle alustasarjaa tms.
vaan laitetaan se "ylimääräinen" turbon setti iivariin.
Tarkoituksena on saada alusta kuntoon kohtuu hinnalla, jotta menee katsastuksesta läpi. Ko. autoa ei ole tarkoituksena pitää kovinkaan kauaa,
joten toimintatonnin laitto ei kannata.
t.Sami
tosiaan en lähde markkinoimaan isäukolle alustasarjaa tms.
vaan laitetaan se "ylimääräinen" turbon setti iivariin.
Tarkoituksena on saada alusta kuntoon kohtuu hinnalla, jotta menee katsastuksesta läpi. Ko. autoa ei ole tarkoituksena pitää kovinkaan kauaa,
joten toimintatonnin laitto ei kannata.
t.Sami
Sami R. #986
9000 CDE 2,3T -95, 9-5 TiD4 Vector -10, 900 Aero -86, 99t -78, 99t -79, 99t -80
Varium et mutabile semper femina
9000 CDE 2,3T -95, 9-5 TiD4 Vector -10, 900 Aero -86, 99t -78, 99t -79, 99t -80
Varium et mutabile semper femina
Re: NG satku turbo vs. ruisku
Allekirjoituksen GM 2.3:ssa alustasarja ja 16"/55 sarjan renkaat kesällä.
Mustassa 2.0T:ssä orgisalusta ja 15"/65 sarjan renkaat.
Suomen maanteillä ajaessa toi 2.0T:n orgisalusta parempi mutta jos radalle mielii niin 2.3:ssa on paljon jämäkämpi siihen tarkoitukseen.
Talvella 2.3:sen alusta turhan kova vaikka silloin rengastus 15"/65 sarjalaista.
Elikkä peinun kaa samoilla linjoilla.
EDIT: ^Ilmeisesti päätös ehti jo syntyä sillä aikana kun kirjoitin tämän.
Mustassa 2.0T:ssä orgisalusta ja 15"/65 sarjan renkaat.
Suomen maanteillä ajaessa toi 2.0T:n orgisalusta parempi mutta jos radalle mielii niin 2.3:ssa on paljon jämäkämpi siihen tarkoitukseen.
Talvella 2.3:sen alusta turhan kova vaikka silloin rengastus 15"/65 sarjalaista.
Elikkä peinun kaa samoilla linjoilla.
EDIT: ^Ilmeisesti päätös ehti jo syntyä sillä aikana kun kirjoitin tämän.
Re: NG satku turbo vs. ruisku
Minkäslainen alusta muuten NG900 cabbessa on verrattuna kovakattoiseen? Ainakin ajossa jousitus tuntuu todella kovalta. Hieman mukavammaksi vehje tuli kun vaihdoin 205/50R16 renkaat ja vanteet 195/60R15:ksi, mutta nyt mielessä on käynyt saisiko tuohon vielä jotenkin alustan pehmeämmäksi. Osaako joku sanoa käykö tuohon cabbeen kovakattoisen version jouset ja iskarit ihan heittämällä?Red Dragon kirjoitti:onko turboissa ja iivareissa erilainen alusta (iskarit+jouset)
ja kysely koskee vm. -95
Re: NG satku turbo vs. ruisku
Minulla on sellainen tuntuma että Cabben alusta on jäykempi kuin kovakattoisen. Tosin kokemukset "koppi NG:stä" on vajaavaiset kun en ole toistaiseksi sellaista itse omistanutteemumm kirjoitti:
Minkäslainen alusta muuten NG900 cabbessa on verrattuna kovakattoiseen? Ainakin ajossa jousitus tuntuu todella kovalta. Hieman mukavammaksi vehje tuli kun vaihdoin 205/50R16 renkaat ja vanteet 195/60R15:ksi, mutta nyt mielessä on käynyt saisiko tuohon vielä jotenkin alustan pehmeämmäksi. Osaako joku sanoa käykö tuohon cabbeen kovakattoisen version jouset ja iskarit ihan heittämällä?
Tuo Mimmin tieto on hyvä, itse olen miettinyt samaa asiaa kun luettelot tahtoo aina sanoa "Ei Cabriolet".
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Re: NG satku turbo vs. ruisku
Eipä ole kerinnyt ratkoa sillä omia brobleemiaMimmi kirjoitti:EPC paljastaa aika paljon.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Re: NG satku turbo vs. ruisku
Onkohan sitä tullut vanhaksi? Tuntuu talvirenkaat (185/65r15) paljon paremmilta kuin kesä (215/45r17) 97% ajasta. Ja alusta saisi olla pehmeämpi... Nyt siis on madallusta ja jäykkää iskaria.
Toisaalta silloi harvoin kun pääsee mutkatielle, mikä on hyvässä kunnossa, ja poliisia ei lähimaillakaan...
Tosiaan jos ajaa normaalisti niin vakio alusta on parempi. Harrastajat on sitten eri asia. Mutta jos joka aamu lähtee töihin niin kyllä se lulla ajaa asiansa paremmin, Suomen tiet kun on mitä on.
Toisaalta silloi harvoin kun pääsee mutkatielle, mikä on hyvässä kunnossa, ja poliisia ei lähimaillakaan...
Tosiaan jos ajaa normaalisti niin vakio alusta on parempi. Harrastajat on sitten eri asia. Mutta jos joka aamu lähtee töihin niin kyllä se lulla ajaa asiansa paremmin, Suomen tiet kun on mitä on.
Ei riemulla rajaa kun turbolla ajaa.
#2742
ng900 Turbo
#2742
ng900 Turbo
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: NG satku turbo vs. ruisku
Joo, olet tulossa vanhaksi Meikäläisen mielestä Sport Sedanin vakioalustakin on helvetin hyvä ja napakka, vaikkakin Tuulilasin toimittajat haukkuivat sitä kovahkoksi.georges kirjoitti:Onkohan sitä tullut vanhaksi? Tuntuu talvirenkaat (185/65r15) paljon paremmilta kuin kesä (215/45r17) 97% ajasta. Ja alusta saisi olla pehmeämpi... Nyt siis on madallusta ja jäykkää iskaria.
NG900:n vakioalusta on ihan hirveä. Eräs ruotsalainen autolehti kuvaili sitä aikanaan, että se on kuin balettitanssija jääkentällä Olen samaa mieltä.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007