Peruspaineen säätö
Peruspaineen säätö
Yritin säätää peruspainetta (liian alhaset), mutta tuo työntötangon päätykappale ei pyörinyt mihinkään eli oli ihan jumissa, vieläpä kun siinä on niin ahdas tila. Ajattelin ottaa aktuaattorin kokonaan pois, mutta näytti että siinä on niitä letkuja edessä (en siis vielä kokeillut, vaan näytti siltä). Saako sen poistettua ilman, että muita osia tarvii irrotella, jos ovat edessä? Oikeastaan mulla olisi tuossa paljon uudempikin aku, mutta jos vaihto menee liian vaikeaksi, niin pitää varata enemmän aikaa.
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86
Re: Peruspaineen säätö
Poistitkos sen suojapellin turbon yläpuolelta? Antaa pikkasen enemmän tilaa.
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Re: Peruspaineen säätö
Tuon ikäinen kellonjousi on jo aika lötkö, ja muista että sinne pitää jäädä portille avautumisvaraa säädön jälkeenkin. ks. FAQ säätöohje
Työntötangon säätökappale on mutterilla lukittu ja siinä pitää olla sopivat työkalut että kymmenen vuoden hapettumat irtoaa. Ja koska C-prikka jolla tanko on hukkaportin varressa kiinni lentää irrottaessa Kanadaan, niitä saa olla varalla takaisinasennusta varten.
Mikäli vaihdat aktuaattorin niin mun piti ainakin ruuvata se säädettävä päätykappale pois että mahtui pujottelemaan pois sieltä paikaltaan (ja luonnollisesti W-letku irti).
Työntötangon säätökappale on mutterilla lukittu ja siinä pitää olla sopivat työkalut että kymmenen vuoden hapettumat irtoaa. Ja koska C-prikka jolla tanko on hukkaportin varressa kiinni lentää irrottaessa Kanadaan, niitä saa olla varalla takaisinasennusta varten.
Mikäli vaihdat aktuaattorin niin mun piti ainakin ruuvata se säädettävä päätykappale pois että mahtui pujottelemaan pois sieltä paikaltaan (ja luonnollisesti W-letku irti).
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Peruspaineen säätö
Joo poistin sen pellin ja olin yrittänyt tehdä FAQ ohjeiden mukaan, mutta oli vaan niin jumissa. Hyvä tietää, että joka tapauksessa pitää se päätykappale poistaa, kun ajattelin että pitää koko systeemi ottaa pois, että vois päätykappaleen liikuttaa. Tässähän tuli muna-kana-ilmiö
Pitää yrittää keksiä jotain.
Pitää yrittää keksiä jotain.
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86
Re: Peruspaineen säätö
Saimpas viime viikonloppuna, nuo ruostuneet osat irti. Siltikin se vanha aktu ei lähde pois pelkästää päätykappaleen poistamalla. Siinä sivussa on mankkuvenan piuhojen lisäksi joku isompi putki. Mikähän tuo on ja miten helppo taski se on irroittaa ja takaisin kiinnittää?
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86
Re: Peruspaineen säätö
Ei sitä aktuaattoria tarvitsekaan irroittaa. Riittää kun saat sen varren päästä sen sokan irti, mikä kiinnittää aktuaattorin varren pään hukkaporttiin.
Kun sokka on irti ja lukkomutteri varreta löysätty voi varttaa kierittämällä säätää peruspainetta.
En oikein hiffaa mitä putkia tarkoitat. Turbon keskiosassa on kiinni jäähdytysvedelle tulo ja meno, samoin öljylle. Magneettiventtiilistä lähtee letkut aktuaattorin painekelloon, kompressorikoteloon ja ilmansuodattimelle menevään putkeen. Muita relevantteja ei tule mieleen.
Kun sokka on irti ja lukkomutteri varreta löysätty voi varttaa kierittämällä säätää peruspainetta.
En oikein hiffaa mitä putkia tarkoitat. Turbon keskiosassa on kiinni jäähdytysvedelle tulo ja meno, samoin öljylle. Magneettiventtiilistä lähtee letkut aktuaattorin painekelloon, kompressorikoteloon ja ilmansuodattimelle menevään putkeen. Muita relevantteja ei tule mieleen.
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Re: Peruspaineen säätö
Säädin tuohon lisää peruspainetta 0,35:n (kokeiltu apc:n sulake irti). Nuo yläpaineet heiluvat 1-1,2barin kohdalla, ja siksi ajattelinkin, että vaihdankin tuon toiseen, joka olisi uudempi ja siinä on jäykempi jousi. Vai paljon tuollanen heilunta vähentää tehoa? Kun porukat vaihtaa noihin noita jäykempiä jousia, ja niissä varman alhaisin peruspaine on suurmepi kuin tuo 0,4, niin ottaako boksi tuota huomioon?
Voin kohta laittaa kuvan tuosta, niin selventää vähän.
Voin kohta laittaa kuvan tuosta, niin selventää vähän.
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86