Ja tuota 9000LPT:n ehdottamaan banjon löysäystä en ole vieläkään toteuttanut, koska en löytänyt koko ko. pulttia mistään...
![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
Saatan olla myös väärässä, koska tonnarista sellainen löytyy. Satkussa pitää ottaa ainakin öljykorkin ympärillä oleva suojamuovi pois, niin pääsee näkemään suutintukin. NG900:n kanssa enemmän pelanneet voivat auttaa asiassa paremmin.Azanovix kirjoitti:Kävin äsken kokeilemassa tuota kuunteluperiaatetta käynnistyksen yhteydessä. Kun käänsin virrat päälle autoon, pumppu hieman hörähti (kuulosti vähän röyhtäykseltä... eikä se tietääkseni tullut minusta itsestäni), mutta kun aloin startata: ei mitään. Vähän yhdessä vaiheessa yritti käynnistyä, mutta ei kunnolla. Eikä pumppu pitänyt minkään valtakunnan "korkeataajuista vihellystä" eikä muutakaan ääntä.
Ja tuota 9000LPT:n ehdottamaan banjon löysäystä en ole vieläkään toteuttanut, koska en löytänyt koko ko. pulttia mistään...
Sen takia tässä on kysytty mahdollisen Banjon sijaintia suutintukilla, jotta pystyisi toteamaan pumpun toimimattomuuden. Jos bensapumppu toimii ja kasetti on ehjä, niin toimitan hänelle vielä kampiakselin asentotunnistimen, jotta auto saataisiin liikenteeseen. Myös käytetty Walbron bensapumppu löytyy, mutta sen asentaminen ei ole tässä tapauksessa kovin järkevää, koska uusi maksaa alle 100€.vesa67 kirjoitti:edelleen: sytkäkasetin kokeilu on paljon helpompaa kuin bensapumpun vaihto.
Arvelemalla homma ei toimi, haistella voit yrittää sitä sytkäkasettia kun otat sen käteen. Jos se haisee palaneelle bakeliitille ("radiolle") kuten eräs hajonnut kasetti niin vielä parempi syy kokeilla ehjällä ...Sytkäkasettikin kun on elektroninen härpäke joka lämpölaajenemisen myötä voi lakata toimimasta tai alkaa toimimaan miten huvittaa.
Katso jos kotisi lähellä on jossain autoliikkeessä tonnari/ng900 punaisella kasetilla (punainenhan sinulla taitaa olla) ja hae se koeajoon...siitäpä nopeasti ruuvaat kasetin testiin. Autoa palauttaessa toteat että "komee ja hyvä on, muttakun meidän berhandilainen ja kaksostenrattaat ei sovi konttiin yhtäaikaa"Azanovix kirjoitti:En vain ole saanut vielä kasettia lainaan keltään
Azanovix kirjoitti:Ja sitten vähän päivitystä remppaan:
Leikkelin sinne takapenkin alle sellaisen erittäin siistinreiän. Ja koska jälki oli mitä oli, leikkelin vähän itseäni sillä pellillä myös. Mutta punainen väri sopii punaiseen autoon.
![]()
Mutta sitten kun yritin irroittaa sitä itse pumppua sieltä, niin siinähän se vasta riemu repesikin! Napsahti nimittäin se letkuliitin kohdasta "Pressure" katki, niin että toinen pää jäi siihen pumppuun vielä kiinni. Muitakaan liittimiä en saanut auki (onko edes tarkoitus??), joten en päässyt oikein kampeamaan tuota pumppuakaan irti. Nyt pumppu sitten on paikallaan ja ihmettelen, jotta kuinkakohan kalliilla osalla joudun korvaamaan tuon rikkoontuneen liittimen, ja vielä enemmän sitä, että mitenhän ne liittimet on tarkoitus napsia siitä pumpusta irti.
Ehdotuksia?
Projekti jälleen jäissä ilmeisesti jonkin aikaa...
Osaatko sanoa, pitäisikö nuo liittimet lähteä ihan kiltisti irti, vai tarvitaanko tarpeetonta väkivaltaa? Vai lähteekö se koko keltainen mökkylä siitä jotenkin taikomalla irti? En jaksaisi niistä panikoida muuten, mutta kun ne letkut ovat mallia jäykät, niin ei oikein käänny myöskään se pumppu siitä irti, jos roikkuvat kiinni siinä "mutterissa".9000LPT kirjoitti:Azanovix kirjoitti:Ja sitten vähän päivitystä remppaan:
Leikkelin sinne takapenkin alle sellaisen erittäin siistinreiän. Ja koska jälki oli mitä oli, leikkelin vähän itseäni sillä pellillä myös. Mutta punainen väri sopii punaiseen autoon.
![]()
Mutta sitten kun yritin irroittaa sitä itse pumppua sieltä, niin siinähän se vasta riemu repesikin! Napsahti nimittäin se letkuliitin kohdasta "Pressure" katki, niin että toinen pää jäi siihen pumppuun vielä kiinni. Muitakaan liittimiä en saanut auki (onko edes tarkoitus??), joten en päässyt oikein kampeamaan tuota pumppuakaan irti. Nyt pumppu sitten on paikallaan ja ihmettelen, jotta kuinkakohan kalliilla osalla joudun korvaamaan tuon rikkoontuneen liittimen, ja vielä enemmän sitä, että mitenhän ne liittimet on tarkoitus napsia siitä pumpusta irti.
Ehdotuksia?
Projekti jälleen jäissä ilmeisesti jonkin aikaa...
Yritä saada vaihdettua se pumppu eli saada kansi auki viikonlopun aikana ja kampea se putken pätkä pois. Pistän sinulle maanantaiaamuna ehjät liittimet tulemaan postissa. Yritä vaihtaa se pumppu WIS:n ohjeitten mukaan ja ota yhteyttä, kun on selvillä kaikki vauriot (ei henkilövahingot), niin lähetän tarvittavan varaosapaketin. Jos mies on aivan rikki, niin voin pistää laastaripaketin mahdollisesti mukaan.
Omassa paketissa se kansi oli todella tiukassa, joten kannattaa yrittää hommata aukaisuun oikean mallinen työkalu.
Voithan yrittää irroittaa, mutta veikkaan että katkaiset sen lopulta. Lisäksi uusi liitin ei pysy enää kertaalleen laajennetussa putkessa.Azanovix kirjoitti:En osaa vielä arvioida, mutta voin mitata niitä vielä, kun kohta palaan auton kimppuun sähläämään.
Eikö siis riitä, että sen letkun/putken irrottaa siitä liittimestä? Vaan se pitää ihan katkaista?
Kannattaa tehdä sitten se uusi liitos kunnolla. Oman autoni edellisen omistajan tekemä pumppuremontti oireili sitten minulla niin että liitokset vuosi ja bensaa tippui vanana perässä kun ajoi. tekivät sitten laakkosella uuden ja pitävän liitoksen.9000LPT kirjoitti:Voithan yrittää irroittaa, mutta veikkaan että katkaiset sen lopulta. Lisäksi uusi liitin ei pysy enää kertaalleen laajennetussa putkessa.Voithan yrittää irroittaa, mutta veikkaan että katkaiset sen lopulta. Lisäksi uusi liitin ei pysy enää kertaalleen laajennetussa putkessa.Azanovix kirjoitti:En osaa vielä arvioida, mutta voin mitata niitä vielä, kun kohta palaan auton kimppuun sähläämään.
Eikö siis riitä, että sen letkun/putken irrottaa siitä liittimestä? Vaan se pitää ihan katkaista?