Satku jätti tielle...
Re: Satku jätti tielle...
Kävin äsken kokeilemassa tuota kuunteluperiaatetta käynnistyksen yhteydessä. Kun käänsin virrat päälle autoon, pumppu hieman hörähti (kuulosti vähän röyhtäykseltä... eikä se tietääkseni tullut minusta itsestäni), mutta kun aloin startata: ei mitään. Vähän yhdessä vaiheessa yritti käynnistyä, mutta ei kunnolla. Eikä pumppu pitänyt minkään valtakunnan "korkeataajuista vihellystä" eikä muutakaan ääntä.
Ja tuota 9000LPT:n ehdottamaan banjon löysäystä en ole vieläkään toteuttanut, koska en löytänyt koko ko. pulttia mistään...
Ja tuota 9000LPT:n ehdottamaan banjon löysäystä en ole vieläkään toteuttanut, koska en löytänyt koko ko. pulttia mistään...
Re: Satku jätti tielle...
Saatan olla myös väärässä, koska tonnarista sellainen löytyy. Satkussa pitää ottaa ainakin öljykorkin ympärillä oleva suojamuovi pois, niin pääsee näkemään suutintukin. NG900:n kanssa enemmän pelanneet voivat auttaa asiassa paremmin.Azanovix kirjoitti:Kävin äsken kokeilemassa tuota kuunteluperiaatetta käynnistyksen yhteydessä. Kun käänsin virrat päälle autoon, pumppu hieman hörähti (kuulosti vähän röyhtäykseltä... eikä se tietääkseni tullut minusta itsestäni), mutta kun aloin startata: ei mitään. Vähän yhdessä vaiheessa yritti käynnistyä, mutta ei kunnolla. Eikä pumppu pitänyt minkään valtakunnan "korkeataajuista vihellystä" eikä muutakaan ääntä.
Ja tuota 9000LPT:n ehdottamaan banjon löysäystä en ole vieläkään toteuttanut, koska en löytänyt koko ko. pulttia mistään...
Pumpun ei kyllä pitäisi pitää mitään korahduksia, koska sinulla on vielä tankki täynnä. Enhä pumppu pitää pientä "vihellystä"/surinaa käydessään.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Re: Satku jätti tielle...
edelleen: sytkäkasetin kokeilu on paljon helpompaa kuin bensapumpun vaihto.
Arvelemalla homma ei toimi, haistella voit yrittää sitä sytkäkasettia kun otat sen käteen. Jos se haisee palaneelle bakeliitille ("radiolle") kuten eräs hajonnut kasetti niin vielä parempi syy kokeilla ehjällä ...Sytkäkasettikin kun on elektroninen härpäke joka lämpölaajenemisen myötä voi lakata toimimasta tai alkaa toimimaan miten huvittaa.
Arvelemalla homma ei toimi, haistella voit yrittää sitä sytkäkasettia kun otat sen käteen. Jos se haisee palaneelle bakeliitille ("radiolle") kuten eräs hajonnut kasetti niin vielä parempi syy kokeilla ehjällä ...Sytkäkasettikin kun on elektroninen härpäke joka lämpölaajenemisen myötä voi lakata toimimasta tai alkaa toimimaan miten huvittaa.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Satku jätti tielle...
En vain ole saanut vielä kasettia lainaan keltään, kun aina on aikataulut menneet vähän miten sattuu.
Kasettini ei myöskään haise palaneelle eikä muutenkaan "radiolle", joten ihan suoranainen elektroniikan kärvähtäminen ei ole kyseessä.
Mutta olen kuitenkin juuri lähdössä tuonne suureen ja mahtavaan Helsinki Cityyn hankkimaan uutta sytkää. Auttaa jos on auttaakseen. Myös uusi pumppu on hankittuna, joten jompi kumpi jää joka tapauksessa sitten varaosaksi.
Vieläkään en myöskään löytänyt sitä banjoa mistään. Olin kyllä jo aiemminkin katsonut sieltä muovisuojan alta, mutta kovin on hyvin piilotettu, jos sellainen ylipäänsä on olemassa. Voihan toki olla, että etsin vääränlaista osasta.
Kasettini ei myöskään haise palaneelle eikä muutenkaan "radiolle", joten ihan suoranainen elektroniikan kärvähtäminen ei ole kyseessä.
Mutta olen kuitenkin juuri lähdössä tuonne suureen ja mahtavaan Helsinki Cityyn hankkimaan uutta sytkää. Auttaa jos on auttaakseen. Myös uusi pumppu on hankittuna, joten jompi kumpi jää joka tapauksessa sitten varaosaksi.
Vieläkään en myöskään löytänyt sitä banjoa mistään. Olin kyllä jo aiemminkin katsonut sieltä muovisuojan alta, mutta kovin on hyvin piilotettu, jos sellainen ylipäänsä on olemassa. Voihan toki olla, että etsin vääränlaista osasta.
Re: Satku jätti tielle...
Sen takia tässä on kysytty mahdollisen Banjon sijaintia suutintukilla, jotta pystyisi toteamaan pumpun toimimattomuuden. Jos bensapumppu toimii ja kasetti on ehjä, niin toimitan hänelle vielä kampiakselin asentotunnistimen, jotta auto saataisiin liikenteeseen. Myös käytetty Walbron bensapumppu löytyy, mutta sen asentaminen ei ole tässä tapauksessa kovin järkevää, koska uusi maksaa alle 100€.vesa67 kirjoitti:edelleen: sytkäkasetin kokeilu on paljon helpompaa kuin bensapumpun vaihto.
Arvelemalla homma ei toimi, haistella voit yrittää sitä sytkäkasettia kun otat sen käteen. Jos se haisee palaneelle bakeliitille ("radiolle") kuten eräs hajonnut kasetti niin vielä parempi syy kokeilla ehjällä ...Sytkäkasettikin kun on elektroninen härpäke joka lämpölaajenemisen myötä voi lakata toimimasta tai alkaa toimimaan miten huvittaa.
Myös ylimääräinen ohjainboksi ja MAP anturi on saatavilla, joten autoon ei ole mahdollista jäädä kovinkaan monta osaa mitkä voisivat olla rikki.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Re: Satku jätti tielle...
Katso jos kotisi lähellä on jossain autoliikkeessä tonnari/ng900 punaisella kasetilla (punainenhan sinulla taitaa olla) ja hae se koeajoon...siitäpä nopeasti ruuvaat kasetin testiin. Autoa palauttaessa toteat että "komee ja hyvä on, muttakun meidän berhandilainen ja kaksostenrattaat ei sovi konttiin yhtäaikaa"Azanovix kirjoitti:En vain ole saanut vielä kasettia lainaan keltään
Vetokoukku on brutaalin miehen peruutustutka
Volvo V50, 2012
Volvo V50, 2012
Re: Satku jätti tielle...
No nyt on hankittu uusi sytkä ja uudet tulpat. Kokeilin vaihtaa: nothing. Eipä edes lupaile. Ja akkukin hyytyy hiljalleen noissa starttausyrityksissä.
Eli seuraavaksi löytyy levysaksille käyttöä.
Eli seuraavaksi löytyy levysaksille käyttöä.
Re: Satku jätti tielle...
Ja sitten vähän päivitystä remppaan:
Leikkelin sinne takapenkin alle sellaisen erittäin siistin reiän. Ja koska jälki oli mitä oli, leikkelin vähän itseäni sillä pellillä myös. Mutta punainen väri sopii punaiseen autoon.
Mutta sitten kun yritin irroittaa sitä itse pumppua sieltä, niin siinähän se vasta riemu repesikin! Napsahti nimittäin se letkuliitin kohdasta "Pressure" katki, niin että toinen pää jäi siihen pumppuun vielä kiinni. Muitakaan liittimiä en saanut auki (onko edes tarkoitus??), joten en päässyt oikein kampeamaan tuota pumppuakaan irti. Nyt pumppu sitten on paikallaan ja ihmettelen, jotta kuinkakohan kalliilla osalla joudun korvaamaan tuon rikkoontuneen liittimen, ja vielä enemmän sitä, että mitenhän ne liittimet on tarkoitus napsia siitä pumpusta irti.
Ehdotuksia?
Projekti jälleen jäissä ilmeisesti jonkin aikaa...
Leikkelin sinne takapenkin alle sellaisen erittäin siistin reiän. Ja koska jälki oli mitä oli, leikkelin vähän itseäni sillä pellillä myös. Mutta punainen väri sopii punaiseen autoon.
Mutta sitten kun yritin irroittaa sitä itse pumppua sieltä, niin siinähän se vasta riemu repesikin! Napsahti nimittäin se letkuliitin kohdasta "Pressure" katki, niin että toinen pää jäi siihen pumppuun vielä kiinni. Muitakaan liittimiä en saanut auki (onko edes tarkoitus??), joten en päässyt oikein kampeamaan tuota pumppuakaan irti. Nyt pumppu sitten on paikallaan ja ihmettelen, jotta kuinkakohan kalliilla osalla joudun korvaamaan tuon rikkoontuneen liittimen, ja vielä enemmän sitä, että mitenhän ne liittimet on tarkoitus napsia siitä pumpusta irti.
Ehdotuksia?
Projekti jälleen jäissä ilmeisesti jonkin aikaa...
Re: Satku jätti tielle...
Azanovix kirjoitti:Ja sitten vähän päivitystä remppaan:
Leikkelin sinne takapenkin alle sellaisen erittäin siistin reiän. Ja koska jälki oli mitä oli, leikkelin vähän itseäni sillä pellillä myös. Mutta punainen väri sopii punaiseen autoon.
Mutta sitten kun yritin irroittaa sitä itse pumppua sieltä, niin siinähän se vasta riemu repesikin! Napsahti nimittäin se letkuliitin kohdasta "Pressure" katki, niin että toinen pää jäi siihen pumppuun vielä kiinni. Muitakaan liittimiä en saanut auki (onko edes tarkoitus??), joten en päässyt oikein kampeamaan tuota pumppuakaan irti. Nyt pumppu sitten on paikallaan ja ihmettelen, jotta kuinkakohan kalliilla osalla joudun korvaamaan tuon rikkoontuneen liittimen, ja vielä enemmän sitä, että mitenhän ne liittimet on tarkoitus napsia siitä pumpusta irti.
Ehdotuksia?
Projekti jälleen jäissä ilmeisesti jonkin aikaa...
Yritä saada vaihdettua se pumppu eli saada kansi auki viikonlopun aikana ja kampea se putken pätkä pois. Pistän sinulle maanantaiaamuna ehjät liittimet tulemaan postissa. Yritä vaihtaa se pumppu WIS:n ohjeitten mukaan ja ota yhteyttä, kun on selvillä kaikki vauriot (ei henkilövahingot), niin lähetän tarvittavan varaosapaketin. Jos mies on aivan rikki, niin voin pistää laastaripaketin mahdollisesti mukaan.
Omassa paketissa se kansi oli todella tiukassa, joten kannattaa yrittää hommata aukaisuun oikean mallinen työkalu.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Re: Satku jätti tielle...
Osaatko sanoa, pitäisikö nuo liittimet lähteä ihan kiltisti irti, vai tarvitaanko tarpeetonta väkivaltaa? Vai lähteekö se koko keltainen mökkylä siitä jotenkin taikomalla irti? En jaksaisi niistä panikoida muuten, mutta kun ne letkut ovat mallia jäykät, niin ei oikein käänny myöskään se pumppu siitä irti, jos roikkuvat kiinni siinä "mutterissa".9000LPT kirjoitti:Azanovix kirjoitti:Ja sitten vähän päivitystä remppaan:
Leikkelin sinne takapenkin alle sellaisen erittäin siistin reiän. Ja koska jälki oli mitä oli, leikkelin vähän itseäni sillä pellillä myös. Mutta punainen väri sopii punaiseen autoon.
Mutta sitten kun yritin irroittaa sitä itse pumppua sieltä, niin siinähän se vasta riemu repesikin! Napsahti nimittäin se letkuliitin kohdasta "Pressure" katki, niin että toinen pää jäi siihen pumppuun vielä kiinni. Muitakaan liittimiä en saanut auki (onko edes tarkoitus??), joten en päässyt oikein kampeamaan tuota pumppuakaan irti. Nyt pumppu sitten on paikallaan ja ihmettelen, jotta kuinkakohan kalliilla osalla joudun korvaamaan tuon rikkoontuneen liittimen, ja vielä enemmän sitä, että mitenhän ne liittimet on tarkoitus napsia siitä pumpusta irti.
Ehdotuksia?
Projekti jälleen jäissä ilmeisesti jonkin aikaa...
Yritä saada vaihdettua se pumppu eli saada kansi auki viikonlopun aikana ja kampea se putken pätkä pois. Pistän sinulle maanantaiaamuna ehjät liittimet tulemaan postissa. Yritä vaihtaa se pumppu WIS:n ohjeitten mukaan ja ota yhteyttä, kun on selvillä kaikki vauriot (ei henkilövahingot), niin lähetän tarvittavan varaosapaketin. Jos mies on aivan rikki, niin voin pistää laastaripaketin mahdollisesti mukaan.
Omassa paketissa se kansi oli todella tiukassa, joten kannattaa yrittää hommata aukaisuun oikean mallinen työkalu.
Re: Satku jätti tielle...
Levittämällä varovasti sitä kynttä, mikä pitää kulmakappaleen kiinni. Tonnarissa keltainen osa on yhdellä ruuvilla keskeltä kiinni (T25 tai T20 TORX). Voimaa ei tarvitse käyttää juurikaan kappaleiden irroitukseen.
Paineputki pitää todennäköisesti katkaista aivan liittimen juuresta ja liittää uusi liitin varovasti siihen. Älä katko putkia ennen kuin olet saanut pumpun vaihdettua.
Osaatko arvioida putkien paksuutta esim vertaamalla 6 tai 8mm pulttiin.
Paineputki pitää todennäköisesti katkaista aivan liittimen juuresta ja liittää uusi liitin varovasti siihen. Älä katko putkia ennen kuin olet saanut pumpun vaihdettua.
Osaatko arvioida putkien paksuutta esim vertaamalla 6 tai 8mm pulttiin.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Re: Satku jätti tielle...
En osaa vielä arvioida, mutta voin mitata niitä vielä, kun kohta palaan auton kimppuun sähläämään.
Eikö siis riitä, että sen letkun/putken irrottaa siitä liittimestä? Vaan se pitää ihan katkaista?
Eikö siis riitä, että sen letkun/putken irrottaa siitä liittimestä? Vaan se pitää ihan katkaista?
Re: Satku jätti tielle...
Voithan yrittää irroittaa, mutta veikkaan että katkaiset sen lopulta. Lisäksi uusi liitin ei pysy enää kertaalleen laajennetussa putkessa.Azanovix kirjoitti:En osaa vielä arvioida, mutta voin mitata niitä vielä, kun kohta palaan auton kimppuun sähläämään.
Eikö siis riitä, että sen letkun/putken irrottaa siitä liittimestä? Vaan se pitää ihan katkaista?
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Re: Satku jätti tielle...
Kannattaa tehdä sitten se uusi liitos kunnolla. Oman autoni edellisen omistajan tekemä pumppuremontti oireili sitten minulla niin että liitokset vuosi ja bensaa tippui vanana perässä kun ajoi. tekivät sitten laakkosella uuden ja pitävän liitoksen.9000LPT kirjoitti:Voithan yrittää irroittaa, mutta veikkaan että katkaiset sen lopulta. Lisäksi uusi liitin ei pysy enää kertaalleen laajennetussa putkessa.Voithan yrittää irroittaa, mutta veikkaan että katkaiset sen lopulta. Lisäksi uusi liitin ei pysy enää kertaalleen laajennetussa putkessa.Azanovix kirjoitti:En osaa vielä arvioida, mutta voin mitata niitä vielä, kun kohta palaan auton kimppuun sähläämään.
Eikö siis riitä, että sen letkun/putken irrottaa siitä liittimestä? Vaan se pitää ihan katkaista?
Skoda Fabia 1.4 tdi
ex NG900 S 2.0i -96
ex NG900 S 2.0i -96
Re: Satku jätti tielle...
No niin, antautui se saatanan mutteri vihdoin. Eipä siihen mennytkään kuin muutama päivä ja ämpärillinen hermoja. Myös viisi puolaa siitä kehältä katkesi, kun onnettomilla työkaluilla ähräsi.
Loppujen lopuksi sopivaksi yhdistelmäksi osoittautui kaksi miestä, lattarauta, lukkopihdit, leatherman ja vasara. Ja oli muuten melkoisen täynnä paskaa ja hiekkaa ne kierteet. Ideoita, ettei vastaavan tilanteen sattuessa uudestaan (pessimisti ei nähkääs pety) tarvitsisi montaa päivää tapella hiekkaa vastaan? Nytkin olin uittanut sen täyteen CRC:tä...
Mutta itse ämpäri ei sitten noussutkaan ihan helposti... Tai en sitä hirveän pitkään ihmetellytkään siinä, vaan jätin homman tältä päivältä sikseen. WISin ohjeen mukaan koitin tetsata sitä ulos, mutta kun ei lähtenyt heti, niin ruuvasin vain sen mutterin puoleen väliin takaisin kiinni ja lähdin kotio syömään.
Melkein siis voiton puolella, kun olen jo leikellyt sen reiän sinne takapenkin alle ja vääntänyt mutterin irti.
Loppujen lopuksi sopivaksi yhdistelmäksi osoittautui kaksi miestä, lattarauta, lukkopihdit, leatherman ja vasara. Ja oli muuten melkoisen täynnä paskaa ja hiekkaa ne kierteet. Ideoita, ettei vastaavan tilanteen sattuessa uudestaan (pessimisti ei nähkääs pety) tarvitsisi montaa päivää tapella hiekkaa vastaan? Nytkin olin uittanut sen täyteen CRC:tä...
Mutta itse ämpäri ei sitten noussutkaan ihan helposti... Tai en sitä hirveän pitkään ihmetellytkään siinä, vaan jätin homman tältä päivältä sikseen. WISin ohjeen mukaan koitin tetsata sitä ulos, mutta kun ei lähtenyt heti, niin ruuvasin vain sen mutterin puoleen väliin takaisin kiinni ja lähdin kotio syömään.
Melkein siis voiton puolella, kun olen jo leikellyt sen reiän sinne takapenkin alle ja vääntänyt mutterin irti.