Turbo sai hymyn huulille

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
KAPU2
"Hölösuu"
Viestit: 1338
Liittynyt: Su Touko 18, 2008 09:35
Paikkakunta: PKS

Turbo sai hymyn huulille

Viesti Kirjoittaja KAPU2 »

:saab: 8O :| :) :D :o :lol:

Pikku vuodatus. Vaihdoin 2.3 vapari tonnarin -> 9-3 2.0T BSR stage1 lastulla.. tänään kävin ensimmäistä kertaa kunnon ajelulla ja melkein uskalsin painaa tallan jo pohjaan asti. Ei jumaleissöni mikä peli! Kolmosella vetää jonnekin reilusti yli 120km/h asti?? Ihmettelin aikaisemmin tuossa, kun olin tottunut ajelemaan 60km/h vitosvaihteella tonnarissa, että tässä uudessa ei vielä ihan tässä nopeudessa viitsi vitosella körötellä. Hieman eri välitykset taitaa olla. ARGH Suomessa loppuu rajoitukset kesken.. missä ja milloin pääsen kokeilemaan tuota radalla tai lentokentällä tms?!? APUJA AKUUTTIIN TURBONPURAISUUN!!! :idea: :saab:

Tämä sama yksilö on muuten lähes pomminvarmasti ollut eräällä tänne kirjoittelevalla henkilöllä! ACC näyttö on sökönä ja sen kun avasin, ja luin erään threadin niin kummasti kuulosti tutulta.
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Re: Turbo sai hymyn huulille

Viesti Kirjoittaja peinu »

Tervetuloa joukkoon. Melkein muistan vielä itsekin sen hetken kun sana "autoilu" muutti merkitystään... 8) :lol: :saab:

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Tomsson
"Hirsch"
Viestit: 725
Liittynyt: Ti Heinä 31, 2007 17:59
Paikkakunta: Nakkila

Re: Turbo sai hymyn huulille

Viesti Kirjoittaja Tomsson »

Kyllähän se urbo on aina urbo :)
Ite kans ostin tuhnuturbon vuosi sitten ja tuntui nekin tehot huimilta lähes samantehoisen vaparin jälkeen, mutta niin vaan alkoi tuntumaan, että tehot katoaa pikkuhiljaa. Taannoin hommasin myös BSR 1 stagen ja taas alkaa tuntumaan, että tehot katoaa :D (tosin ne näillä helteillä vähän katoaakin). Noh, seuraava taso antaa niin pienen lisäpotkun suhteessa hintaan, että se saab odottaa varmaan kauan, jollei ikuisuuteen asti.
Kyllä kolmosella mennään sinne noin 150km/h asti ja koko matkan samalla voimalla.
Ite en pahemmin taajamassa kolmosta isompaa käytä, on tosiaan sen verran pitkät välkät.
9-3 2.0t | Talvilook BSR stg2 #3630 Soita ihmeessä, jos kysyttävää Saab-projekteistani 050-3428322
The green in the grass and the red of our Saab's, are the colours of stardust.
kummis
"Tuplakaasari"
Viestit: 88
Liittynyt: To Marras 01, 2007 12:27
Paikkakunta: Turku

Re: Turbo sai hymyn huulille

Viesti Kirjoittaja kummis »

Itsellä stage 3 viritys ja voi tasaisella 60km/h vauhdilla käyttää 5 vaihdetta. Mut tosiaan vasta 1500 rpm jälkeen vetää niin että viittii ylämäkeen vedättää. Tervetuloa nauttimaan turbo :saab::n voimasta. 8)
Passat TDI 90hv farkku paku
ex: Saab 9-3 (200hv) -99 SE "Pre Aero"
Azanovix
"Hölösuu"
Viestit: 3672
Liittynyt: Ma Loka 15, 2007 00:30
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: Turbo sai hymyn huulille

Viesti Kirjoittaja Azanovix »

Omassa satkussa puolestaan steg1 -viritys, ja tosiaan alle 60km/h vauhdin ei viitsi 5-vaihdetta käytellä. Kyllähän se kulkee, mutta vähän turhan alhaalta joutuu vääntämään. Samoin 4-vaihdetta ei oikein viitsi käyttää ennen 50km/h vauhtia.
Mutta kiihtyvyys... ah... tulee kovin autuas olo kun pääsee moottoritien ramppiin kiihdyttämään. :lol:
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3504
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Turbo sai hymyn huulille

Viesti Kirjoittaja SS »

Mutta kiihtyvyys... ah... tulee kovin autuas olo kun pääsee moottoritien ramppiin kiihdyttämään. :lol:
Vielä kun tuo vakioalusta sallisi kunnon kiihdytykset mutkissa :(

No joo, kyllähän tuolla alustasta huolimatta saa suupielet hetkittäin virneeseen.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Azanovix
"Hölösuu"
Viestit: 3672
Liittynyt: Ma Loka 15, 2007 00:30
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: Turbo sai hymyn huulille

Viesti Kirjoittaja Azanovix »

SS kirjoitti:
Mutta kiihtyvyys... ah... tulee kovin autuas olo kun pääsee moottoritien ramppiin kiihdyttämään. :lol:
Vielä kun tuo vakioalusta sallisi kunnon kiihdytykset mutkissa :(

No joo, kyllähän tuolla alustasta huolimatta saa suupielet hetkittäin virneeseen.
Eikös tätä ongelmaa varten ole sellainen harrastus kehitetty kuin tuning? :wink:
Mulla ei tosin vielä ole alla kuin H&R-jouset ja hieman kireämmät iskarit löytyvät takakontista. Kyllähän noillakin mutkissa ajelee, mutta parempaa odotellessa. :D
Avatar
JiiVee
"Hölösuu"
Viestit: 1103
Liittynyt: Pe Syys 22, 2006 14:29
Paikkakunta: Hausjärvi - Tre- Seinäjoki

Re: Turbo sai hymyn huulille

Viesti Kirjoittaja JiiVee »

kyllä vakava ilme muuttui hymyksi kun vaihdoin 1,6 focuksen 2,3 l tonnariin (170 hv). Stage 1:n jälkeen speedpartsin stage 4 ja jäykkä alusta on leventänyt hymyä koko ajan. Kitkan puute on ainoa ikävä juttu :ykkösellä ja kakkosella sutii vain.

Tuttu tunne siis mullekin. Hienoa eikä kovin kallistakaan vrt. uudet autot.
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61, Corolla LB
SonmH
"Viggen"
Viestit: 680
Liittynyt: Su Elo 21, 2005 21:00
Paikkakunta: Vantaa

Re: Turbo sai hymyn huulille

Viesti Kirjoittaja SonmH »

:roll: tänään minäkin koin ahaa elämyksen kun ajoin pitkästä aikaa turbo saabillani. Viime vuonna minulla oli maptun stage 3 mutta nyt kun vanha hyvin aikansa palvellut ahdin vaihtui uuteen edulliseen korvaus ahtimeen niin päätin siirtyä takaisin matalapaineeseen. Ja kyllä silläkin tuntee turbon voiman.
Väärinviritys stage 3 1x2-1
Vastaa Viestiin