Jones 9-3 kirjoitti:Itse laitatutin Konalan Laakkosella kyseisen härvelin ja hintaa tuli 202€.
Joo, Sport Sedanin vakionopeudensäädin on suurin piirtein saman hintainen, eli 200 €. Tähän hintaan tulee vilkkuviiksi, softa sitä varten ja asennus. Muuten tuon vakionopeudensäätimen joutuisi ostamaan varustepaketissa, johon sisältyisi lisäksi ajotietokone SID2 ja hinta olisi 800€
Jatketaas tähän vanhaan topicciin. Eli onko -02 9-3 manuaalivaihteisessa nuo poljinkytkimet valmiina? WIS väittää, että kaikkiin manuaalivaihteisiin on ne jo tehtaalla asennettu ja softa valmiina, eli pelkän vilkkuviiksen vaihtamalla pitäisi vakionopeussäätimen alkaa toimimaan. Vilkkuviiksi cruisen namiskoilla on jo tuossa pöydällä ja huomenna voisi koittaa paikalleen jollei tarvitsisi tilata paria kykintä polkimille.
Jepsja kiitos, ajattelin lähinnä etten saa jotain vikakoodia päälle jonka kuittaaminen pakottaa Tech-käyntiin. Tuossa äsken asensin vilkkuviiksen ja kävin lenkillä. Cruise valo syttyi vaan ei muuta elämää. Purin polkimien päältä suojan pois ja eihän siellä niitä poljinkytkimiä ollut. Nyt soittelemaan varaosamyyntejä josko moiset löytyisi joltain hyllystä
EDIT. Lohjan PP-autosta löytyi 3kpl, eli 1 jäi. Samat 1kpl on olarin länsiautossa ja metro-auto airportissa. Hintaa 21,31€ kpl ja pari verhoilunastaa jotka ei suostuneet ehjänä irti 2,30€ kpl. Käytetty vilkkuviiksi 30€, yhteensä noin 75€. Ja nyt toimii
Maanantaina tuli ostettua Saab 9-3 vm.2002, siihen olis tarkoitus myös laittaa cruise. Olisko antaa vinkkiä mistä kysellä cruisella varustettua vilkkuviikseä, autopurkaamot.com:in ja auto vahinkokeskuksen kautta ei löytynyt. Olenko oikeassa että, vuosimallia 2001 vanhemmissa on eri viiksi kuin -01 ja -02 malleissa.
DRI71 kirjoitti:Olenko oikeassa että, vuosimallia 2001 vanhemmissa on eri viiksi kuin -01 ja -02 malleissa.
Ainakin -00 T7 vs. -99 T5 on erilainen viiksi.
Jotenka kun T7 koneet tuli OG9-3:een tossa 00/01 alkaen niin siinäpä se viiksikin ilmeisesti vaihtuu.
Näinhän se on mutta erot on valkoisissa merkinnöissä viiksen päällä joten ng900/og9-3/9-5 vilkkuviikset on samoja jos pitää silmät kiinni.
Ja siinäkin viiksessä jossa ei ole cruisen käyttökytkimiä on liittimessä nastat (4) valmiina. Jos esim. haluaa tehdä DIY kytkimen kolmella irtonapilla niin sekin onnistuu.
Mitä eroa on og 9-3 ja 9-5 vakkarin viiksissä? Käynevät kuitenkin ristiin, kai merkinnät kuitenkin pitävät paikkansa eli tekstit ovat oikein jos 9-5 viiksen laittaa og 9-3(9400)? Kytkinpoljin katkaisin lienee eri 9-3 vs 9-5?
Asensin vakkarin viiksen ja kytkinpoljinkatkaisijan luona oli kaksi siihen sopivaa pistoketta ja kun kokeilin kytkinpoljinkatkaisijaa kumpaankin pistokkeeseen mutta tech2 tietolistan mukaan kumpaankaan pistokkeeseen kytkennän jälkeen ei kytkinpoljin asentotieto muuttunut katkaisijan eri asennon mukaan. Nyt kaaviota katsellessa huomasin että jarrupolkimella onkin siis kaksi katkaisijaa joista toinen on samanlainen kuin kytkinpoljin katkaisija. Minulta puuttuu toinen katkaisija jarrupolkimelta joka ilmeisesti on samanlainen kuin kytkinpoljinkatkaisin. Nelinapaisella jarrupoljinkatkaisijallahan tuon olisi voinut helpommin hoitaa mutta Saab on tehnyt tällaisen ratkaisun. Täytyy hommata jostain toinen katkaisija jarrupolkimelle.
Jos joltain löytyy nurkista ylimääräinen poljinkatkaisija vakionopeussäädintä varten niin olisin kiinnostunut ostamaan. Uusia saa 20€ hintaan..tilasin sellaisen.