Käyttöhihnan vaihtoväli
Käyttöhihnan vaihtoväli
Kuinkas usein klubilaiset vaihtaa tuon käyttöhihnan?Omassa 9-3 bensamallissa tuo orkkis-hihna laukesi 85tkm:n kohdalla.Tarvihehihnalla nyt ajettu 100tkm,ensi viikolla vaihtoon.Tuossa mun 9-3 2,2TiD.ssä on näköjään hiukan pidempi vaihtoväli..Kannattaisiko siihenkin kohta vaihtaa toinen remmi,nyt kilsoja 193tkm.Siihen on remmi vaihdettu 1o5 tkm:n kohdalla.
Re: Käyttöhihnan vaihtoväli
Ainakin mulla laukesi ennen moniurahihnaa rullan laakeri ja samalla tietenkin meni se hihnakin. Tuolla ei ollut tullut kilometrit täyteen, mutta ikää oli 8-9v, niin kyllä minä vaihtaisin viimeistään 7v ikäisenä, jos ei ole kilsat tulleet täyteen. Muuten antaisin olla sen 110tkm.
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86
9-3:een vaihdettiin Hihna+rulla Huittisissa, ja hinta oli kyllä senverran kohtuullinen, että en lähtisi vaihtoväliä äärimmilleen venyttelemään. Joku 80tkm alkaa olemaan hihnalle jo melko paljon, ja harva samalla autolla satoja tuhansia ajaakaan. Kilometrejä nyt 140t, ja laakeri piti pientä ääntä - en tiedä oliko alkuperäinen, hihna on vaihdettu 88tkm kohdalla.
Ihan OT. Mulla nyt reilu 300 000 alkuperäisellä moniuralla. Oli jo muutama vuosi sitten aika halkeillut ja kova, ei vaan ole tullut vaihdettua. Merkki tosin eri. Tuo saappi kun on lähinnä vaimon ajossa.
Jyrki
EX. 9-3 2002
EX. 9-3 2002
Hihna voi kestää vaikka miljoona kilometriä, mutta hihnapyörän laakerit kestää välillä vain 30K ja jumiin jämähtänyt rissa syö sen hihnan poikki aika nopeasti...
Eski
Eski