900 2.0t laatikko/perä porsi, neuvoja kaivataan

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
habis
"Koeajolla"
Viestit: 3
Liittynyt: Ti Heinä 08, 2008 16:41

900 2.0t laatikko/perä porsi, neuvoja kaivataan

Viesti Kirjoittaja habis »

Elikkä, otsikon mukaisesta 96- vuotisesta satkusta loppuivat vedot aivan yks kaks yllättäen. Sainpa sitten hinattua laitteen korjaamolle ja olivat sieltä sitä mieltä että perä on paskana. Oli kuitenkin hiukan epäselvä tämä korjaamon kaveri ja itselleni ei selvinnyt, että tarvitsenko myös uuden laatikon jos perävälityksestä on jotain rattaita rikki.

Ja toinen asia, mistähän näitä laatikoita kannattaisi ruveta etsimään, suomessa tuntuu aika hiljaista olevan asian tiimoilta, luultavasti ruotsin puolelta pitäisi laittaa hakuun, ei vaan tuo toinen kotimainen oikein taivu. Olisin kiitollinen jos jollain olisi pientä vinkkiä antaa mistä tuolta lätäkön toiselta puolelta kannattaisi alkaa kyselemään. Tietysti jos joltain sattuu löytymään nurkista lojumasta tuollainen aski, niin saa tarjota.

Kiitos jo etukäteen.

Yhteydenotot yv:llä tai puh, 0407735343 Marko
suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3435
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Re: 900 2.0t laatikko/perä porsi, neuvoja kaivataan

Viesti Kirjoittaja suorsa »

Koko laatikko menee vaihtoon. Kun perästä puhutaan etuvetoauton yhteydessä niin vaihteisto ja perä on saman kuoren sisällä. kun perä rikkoontuu niin samalla hajoaa myös vaihteiston ulostulevan akselin päässä oleva hammastus ja aika usein myös laatikon kuoreen tulee samalla reikä.

Kannattaa kokeilla osto/myyntipalstalla ostoilmoitusta. Yleensä ostoilmoituksiin kukaan ei vastaa, mutta tietojeni mukaan Suomessakin on äskeittäin purettu muutama turbo ng900.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Vastaa Viestiin