Sivuttais heilunta

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
jartsi
"Turbo"

Sivuttais heilunta

Viesti Kirjoittaja jartsi »

Morjens! Tämmönen onkelma 9-3:sessa. Kun vetää asuntovaunua Solifer 560 max 1400kg varmaan ajossa 50-60kg kevyempi. Kaikki kohdalaan rengas paineet auto/vaunu aisapaino ok.Tavarat vaunussa ok. Niin saabi 70-80km/h vauhdin jälkeen alkaa "loiraamaan" eli perä tuntuu olevan löysä. Kun olen kokeillut heiluttaa takapäätä sivusuunnassa niin tuntuu jonkin verran löysemmältä, kun ne pari saabi jota olen päässyt testaamaan. Toissapäivänä ajoin moottoritietä 120-140km/h ilman vaunua ja tuntui aika levottomalta.Olisiko ne takapuslat kulahtaneet onko paha vaihtaa? kaasuiskarit olen vaihtanut joka kulmaan+eteen alatukivarret ja koiranluut. Renkaat Viikon vanhat misukat pitäis olla ok. Missä vika? :(
Jartsi
vesa67
"Hölösuu"

Re: Sivuttais heilunta

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Joo. Tuohon vielä voi lisäksi vaihtaa ne taka-akselin isot puslat ja jäykemmät jouset sekä paksumman takavakaajan.
560:n vaunu arvaten yhdellä akselilla on melko iso vedettävä jo sillään ja koska raideväli on eri niin tien urat tuntuu vetoautossa eri lailla kuin vaunussa.

Tietämättä noista renkaista enempää niin pelkällä veturilla jo levottomuutta urissa voi esiintyä isommilla vannetuumilla jos etupäässä ei ole ohjaustehostimen tuenta jäykistetty (etsi haulla clamppi).

Tonnarin vakioalustalla 6-metrinen telivaunu tulee ihan sukkana perässä.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Vastaa Viestiin