9-3 -01 Aeron viritys
9-3 -01 Aeron viritys
Tuore saabisti tarvistisi hieman neuvoja. Hakua on käytetty todella paljon, mutta hankaluuksia tuottaa sen punaisen langan löytäminen sieltä.
Eli jos haluan saada tuohon lisää tehoa sinne 250hp paikkeille niin onko silloin tuo
Steg 1 oikea ratkaisu? Mites tuon alkuperäisen kytkimen laita on, kestääkö se tuon ihan hyvin?
Ilmeisesti Maptunia suositellaan noissa T7 virityksissä?
Meneekö moottoritakuu voimasta jos lastuttaa?
Eli jos haluan saada tuohon lisää tehoa sinne 250hp paikkeille niin onko silloin tuo
Steg 1 oikea ratkaisu? Mites tuon alkuperäisen kytkimen laita on, kestääkö se tuon ihan hyvin?
Ilmeisesti Maptunia suositellaan noissa T7 virityksissä?
Meneekö moottoritakuu voimasta jos lastuttaa?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: 9-3 -01 Aeron viritys
steg 1 bsrlätä 248. itel oli steg 3. 264 / 456 penkissä.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Re: 9-3 -01 Aeron viritys
Kyllä se tuo Stage 1 on "fiksuin" ratkaisu ilman muuta. Tosin siinä käy helposti niin, että jonkin ajan päästä alkaa tuntua ihan liian pliisulta ja harmittaa ettet hankkinut Stage 3 samantien ;Dsisor123 kirjoitti:Tuore saabisti tarvistisi hieman neuvoja. Hakua on käytetty todella paljon, mutta hankaluuksia tuottaa sen punaisen langan löytäminen sieltä.
Eli jos haluan saada tuohon lisää tehoa sinne 250hp paikkeille niin onko silloin tuo
Steg 1 oikea ratkaisu? Mites tuon alkuperäisen kytkimen laita on, kestääkö se tuon ihan hyvin?
Ilmeisesti Maptunia suositellaan noissa T7 virityksissä?
Meneekö moottoritakuu voimasta jos lastuttaa?
Kytkin kestää tuon vallan mainiosti jos ei kauheata rääkkäystä suorita, kaikenhan saa aina rikottua jos tarpeeksi yrittää

Tuon viripajan suhteen kannattaa lueskella tätä foorumia ja jos ruotsi taipuu niin myös forum.stcs.nu ja muodostaa oma käsitys kenelle rahansa haluaa kantaa.
Jos muun kuin Saabin oman tai Hirschin lastun laitat niin taitaa kyllä moottoritakuu hävitä samalla myös.
Re: 9-3 -01 Aeron viritys
Kiitoksia vaan vastauksista. Lisää tulee..
Eli tohon T7 viritykseen ei ole mitää yksi-ylitse-muiden firmaa mitä kannattaa käyttää.?
Pystyykö tuollaisia Steg 1 tasoisia virityksiä ostamaan käytettynä vai onko ne aina autokohtaisia? Ilmeisesti tuohon 700-850e pitää varautua jahka lisähevoisia Steg 1:seen asti haluaa, vai voiko tässä päästä halvemmalla?
Hieman myös arveluttaa toi moottoritakuun lähteminen. Kattaako se muuten turbon jos se hajoaa?
Eli tohon T7 viritykseen ei ole mitää yksi-ylitse-muiden firmaa mitä kannattaa käyttää.?
Pystyykö tuollaisia Steg 1 tasoisia virityksiä ostamaan käytettynä vai onko ne aina autokohtaisia? Ilmeisesti tuohon 700-850e pitää varautua jahka lisähevoisia Steg 1:seen asti haluaa, vai voiko tässä päästä halvemmalla?
Hieman myös arveluttaa toi moottoritakuun lähteminen. Kattaako se muuten turbon jos se hajoaa?
Re: 9-3 -01 Aeron viritys
Maptunille tullut omituisia viritystasoja Aeroon. Ne tarjoo 630cc suuttimia 275hv, 280hv ja 305hv tasoihin, mutta isompi bensapumppu vasta 305hv tasoon. Näille 630cc suutin kokoonpanoille ei tarjota isompaa putkea 275hv tasoon ja catbackiäkin vasta 280hv:lle ja koko putkisto vasta 305hv:lle -huh huh mikkähän lienevät pakopaineet ja lämmöt
Mitenköhän softa, taitaa olla eri kuin perinteisessä Stage3:ssa jossa ei ole isompia suuttimia. Ja toi suutinsoftakin taitaa olla keskenään erilainen riippuen, onko isompi bensapumppu vai vakio.
Sitten vihreitä 465ml suuttimia tarjotaan 315hv softaan jossa onkin jo portattu ahdin t18, kun taasen noi 630cc suuttimet ovat käytössä myös 350hv paketissa.
Stage1 luulis vakiokytkimen kestävän, mutta stage3:ssa vakiokytkin 55tkm ajetussa autossa alkoi ainakin 2:sella luistaan. Stage2 olis siittä parempi, että pakopaineet on pienemmät kuin Stage1:sessä, mutta äänet silti varsin miedot.

Mitenköhän softa, taitaa olla eri kuin perinteisessä Stage3:ssa jossa ei ole isompia suuttimia. Ja toi suutinsoftakin taitaa olla keskenään erilainen riippuen, onko isompi bensapumppu vai vakio.
Sitten vihreitä 465ml suuttimia tarjotaan 315hv softaan jossa onkin jo portattu ahdin t18, kun taasen noi 630cc suuttimet ovat käytössä myös 350hv paketissa.
Stage1 luulis vakiokytkimen kestävän, mutta stage3:ssa vakiokytkin 55tkm ajetussa autossa alkoi ainakin 2:sella luistaan. Stage2 olis siittä parempi, että pakopaineet on pienemmät kuin Stage1:sessä, mutta äänet silti varsin miedot.
9-3 Aero 2001 T7 2.3, B&W EFR 7163 G, Quaife, E85 yms. Muutoskatsastettu tekniikalle. Stage: Monster. Ruosteeton kesäauto&ensimmäinen omistaja Suomessa vuodesta 2006.
Re: 9-3 -01 Aeron viritys
Ne "omituiset" staget joissa numerot on vihreällä on Biopower-versioita eli E85-polttoaineelle..
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: 9-3 -01 Aeron viritys
Onko nyt siis kumminkin tuo Steg 2 "fiksumpi" vaihtoehto kuin Steg 1 pienempien pakopaineiden takia, ellet hur?testing1 kirjoitti: Stage1 luulis vakiokytkimen kestävän, mutta stage3:ssa vakiokytkin 55tkm ajetussa autossa alkoi ainakin 2:sella luistaan. Stage2 olis siittä parempi, että pakopaineet on pienemmät kuin Stage1:sessä, mutta äänet silti varsin miedot.
Ja oliko se nyt niin että mikäli tuntuu että nuo 250hp riittää niin tuohon 700-850e pitää varautua?
Re: 9-3 -01 Aeron viritys
Itsellä myös 9-3 -01 aero vakiona. Just tänään läsäytin Maptunin steg 1:sen. Mitä nyt sateisena päivänä voi sanoa tunnelmista... Mutta kyllä se mukavasti tuo lisää voimaa ja vääntöjä alas. Suosittelen
Re: 9-3 -01 Aeron viritys
Pidät vakiosoftan ja laitat kunnon putket siihen ja paremman IC:n. Ferritan putki alusta loppuun ja joku sopiva kiina-iC vakion tilalle. Sitten jos vielä tuntuu heikolta niin voi sen stage 3 softan hankkia. Ihan mittaamalla on todettu että pelkällä putkenvaihdolla lähtee 9-3 aeron 100-150 ajasta toista sekunttia pois.sisor123 kirjoitti:Onko nyt siis kumminkin tuo Steg 2 "fiksumpi" vaihtoehto kuin Steg 1 pienempien pakopaineiden takia, ellet hur?testing1 kirjoitti: Stage1 luulis vakiokytkimen kestävän, mutta stage3:ssa vakiokytkin 55tkm ajetussa autossa alkoi ainakin 2:sella luistaan. Stage2 olis siittä parempi, että pakopaineet on pienemmät kuin Stage1:sessä, mutta äänet silti varsin miedot.
Ja oliko se nyt niin että mikäli tuntuu että nuo 250hp riittää niin tuohon 700-850e pitää varautua?
Re: 9-3 -01 Aeron viritys
>Ne "omituiset" staget joissa numerot on vihreällä on Biopower-versioita eli E85-polttoaineelle..
Höh eivät ole viittineet sitten laittaa mitään tietoa tuostakaan, huomasin nyt vasta että ainoastaan 250hv setin kohdalla maininta biopowerista...ei näköjään saakaan lisätehoa sitten niin helposti ilman turbojumppaa...sekä myöhempää mahdollista mäntäjumppaa...
Niin tuota E85 pensaa ei taida saada kuin Ruåtsin puolelta, mitäs jos käyttää normipensaa ja on tollaset vermeet, toimiikohan vai tuleeko pox?
Jos halvimmalla mahdollisella haluaa päästä, niin Stage1 softa tilaukseen, niin että omasta purkista lähettää numerot ja vaikka vielä ottaa hyvät valokuvat, missä kaikki purkin tarroissa olevat numerot näkyy. Sitten kun poksi tulee, lähettää oman postissa Maptunille. Itse jätin vakiopoksin, jotta voi huoltoon laittaa sen tilalle ja jos tulee jotain ongelmia niin voi aina vaihtaa toiseen lennossa. Lisähintaa tulee joku satanen jos jättää ittelle oman poksin. BSR:llä on ollut ongelmia T7 autojen kanssa, joista on paljon juttua, Nordicilla myös jotain nakutus ongelmia ja juttua myös, siksi suosittelen Maptunia.
Itse otin muutaman kuvan numerotietojen lisäksi ja lähetin meilin suoraan Ruotsiin, niin poksi tuli ja eikun suoraan autoon kiinni ilman mitään koodauksia ym ja voi aina vaihtaa vakion takaisin. Poksin pystyy vaihtaan kuka vain, jos minäkin siihen pystyn peuklo pouklokaoala -OHO-keskellä kämmentä.
Jos haluaa isompaa stagea niin hinnanalennusta voi tinkiä siittä, että jättää sen oravaimuri- eli vapaavirtaus- eli paskavapaastisisäänimurisuodattimen pois ja käyttää puhdasta originaali suodatinta. Tästä myös juttua paljon.

Niin tuota E85 pensaa ei taida saada kuin Ruåtsin puolelta, mitäs jos käyttää normipensaa ja on tollaset vermeet, toimiikohan vai tuleeko pox?
Jos halvimmalla mahdollisella haluaa päästä, niin Stage1 softa tilaukseen, niin että omasta purkista lähettää numerot ja vaikka vielä ottaa hyvät valokuvat, missä kaikki purkin tarroissa olevat numerot näkyy. Sitten kun poksi tulee, lähettää oman postissa Maptunille. Itse jätin vakiopoksin, jotta voi huoltoon laittaa sen tilalle ja jos tulee jotain ongelmia niin voi aina vaihtaa toiseen lennossa. Lisähintaa tulee joku satanen jos jättää ittelle oman poksin. BSR:llä on ollut ongelmia T7 autojen kanssa, joista on paljon juttua, Nordicilla myös jotain nakutus ongelmia ja juttua myös, siksi suosittelen Maptunia.
Itse otin muutaman kuvan numerotietojen lisäksi ja lähetin meilin suoraan Ruotsiin, niin poksi tuli ja eikun suoraan autoon kiinni ilman mitään koodauksia ym ja voi aina vaihtaa vakion takaisin. Poksin pystyy vaihtaan kuka vain, jos minäkin siihen pystyn peuklo pouklokaoala -OHO-keskellä kämmentä.
Jos haluaa isompaa stagea niin hinnanalennusta voi tinkiä siittä, että jättää sen oravaimuri- eli vapaavirtaus- eli paskavapaastisisäänimurisuodattimen pois ja käyttää puhdasta originaali suodatinta. Tästä myös juttua paljon.
9-3 Aero 2001 T7 2.3, B&W EFR 7163 G, Quaife, E85 yms. Muutoskatsastettu tekniikalle. Stage: Monster. Ruosteeton kesäauto&ensimmäinen omistaja Suomessa vuodesta 2006.
Re: 9-3 -01 Aeron viritys
Niin jos oikeasti aletaan virittään autoa, unohdetaan ne sikakalliit 2,5" Ferritat joissa vastapaineita löytyy, kunnon putki löytyy:
http://www.a-alt-avgassystem.fi/
Eikä tarvi lähteä ettiin sitä putkea uudestaan, viimestään silloin kun tehot alkaa 4:sella. Tästäkin varmaan löytyy juttua, heiltä jotka ovat joutuneet itse kokemaan Ferritan vastapaineet...
Maptun muuten myy JT:n putkia, joilla ainakin ennen on ollut pahoja laatu ongelmia, eikä edes kokonaan rosteria. Tästä löytyy myös juttua klupin sivuilta.
Itte ajellu/ajelen joskus vakiopoksilla 3" putkella ja AMW kuulerilla, enkä oikein mitään ihmeempää eroa täysvakioon huomannut, voipi olla että ei enään muista millanen on täysvakio. Ainakin yli 400 heppasen Saabin jälkeen tommonen Stage3+ tuntuu jopa hitaammalta kuin täysvakio.
http://www.a-alt-avgassystem.fi/
Eikä tarvi lähteä ettiin sitä putkea uudestaan, viimestään silloin kun tehot alkaa 4:sella. Tästäkin varmaan löytyy juttua, heiltä jotka ovat joutuneet itse kokemaan Ferritan vastapaineet...
Maptun muuten myy JT:n putkia, joilla ainakin ennen on ollut pahoja laatu ongelmia, eikä edes kokonaan rosteria. Tästä löytyy myös juttua klupin sivuilta.
Itte ajellu/ajelen joskus vakiopoksilla 3" putkella ja AMW kuulerilla, enkä oikein mitään ihmeempää eroa täysvakioon huomannut, voipi olla että ei enään muista millanen on täysvakio. Ainakin yli 400 heppasen Saabin jälkeen tommonen Stage3+ tuntuu jopa hitaammalta kuin täysvakio.
9-3 Aero 2001 T7 2.3, B&W EFR 7163 G, Quaife, E85 yms. Muutoskatsastettu tekniikalle. Stage: Monster. Ruosteeton kesäauto&ensimmäinen omistaja Suomessa vuodesta 2006.
Re: 9-3 -01 Aeron viritys
Kuten?BSR:llä on ollut ongelmia T7 autojen kanssa
Yritin eilen oikein hakemalla hakea BSR-ongelmia Stage 1 PPC mielessäni (715e), mutta ainoa konkreettinen ongelma jonka löysin, oli nakutus jossain dynotestissä. Muistaakseni tuossa yhteydessä ei ollut mainintaa mitä muuta autolle oli tehty, mitä bensaa oli tankissa ja oliko kyse T5 tai T7-koneesta. Ajankohtakin taisi olla pari vuotta sitten, sittemmin BSR:stä löytyy vain kehuja. Onko tilanne muuttunut vai onko BSR:n kanssa oikeasti jotain ongelmia?
E: Joo T7 oli kyseessä, vuonna 2005!
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: 9-3 -01 Aeron viritys
Jep, hyvää settiä ja alkaa homma valjeta (jopa) mulle.
Laitoin tonne Maptunille tarjouspyynnön tosta Stage 1 ohjelmistosta. Pitäis varmaan kans BSR:ltä kysyä tuota.
Jos autoon tulee jotain vikaa ja laitan sen vanhan boksin, niin onko moottoritakuu voimassa?
Laitoin tonne Maptunille tarjouspyynnön tosta Stage 1 ohjelmistosta. Pitäis varmaan kans BSR:ltä kysyä tuota.
Jos autoon tulee jotain vikaa ja laitan sen vanhan boksin, niin onko moottoritakuu voimassa?
Re: 9-3 -01 Aeron viritys
Kiitoksia vaan vastauksista. Lisää tulee..
Eli tohon T7 viritykseen ei ole mitää yksi-ylitse-muiden firmaa mitä kannattaa käyttää.?
Laita tarjouspyyntöä myös nordicille vaikka jotkut sitä parjaakin.
Itse ainakin tyytyväinen kunhan boksi vaihdettiin uuteen
Mokia sattuu kaikille.
Se "takuu" varmasti päättyy jos tunnustat et softaa ja rautaa ronkittu, putken nyt sentään voit vaihtaa ja mulla ainakin vaikutti koko putken vaihto aikasten paljon
Siihen vielä staget päälle niin...
ja uutta mutkaa jne..
Niitä softia voi ostaa myös käytettynä, vaatii vaan naittamisen techillä(merkkiliikkeeseen n:100e
)
Softa ei käytössä kulu.
ps: onnea uudelle saaabistille
Eli tohon T7 viritykseen ei ole mitää yksi-ylitse-muiden firmaa mitä kannattaa käyttää.?
Laita tarjouspyyntöä myös nordicille vaikka jotkut sitä parjaakin.
Itse ainakin tyytyväinen kunhan boksi vaihdettiin uuteen

Mokia sattuu kaikille.
Se "takuu" varmasti päättyy jos tunnustat et softaa ja rautaa ronkittu, putken nyt sentään voit vaihtaa ja mulla ainakin vaikutti koko putken vaihto aikasten paljon


Niitä softia voi ostaa myös käytettynä, vaatii vaan naittamisen techillä(merkkiliikkeeseen n:100e

Softa ei käytössä kulu.
ps: onnea uudelle saaabistille

v###u onneks on Saab (taas on saabistilla saab)
-03 95 aero A steg3
Ex-206 rc
ex-05 93 ss aero
#ssk-4707#
ex-99viggen e85 nappe st3,2
ex -00 93aero
-03 95 aero A steg3
Ex-206 rc
ex-05 93 ss aero
#ssk-4707#
ex-99viggen e85 nappe st3,2
ex -00 93aero
Re: 9-3 -01 Aeron viritys
Juu kiitos kiitos. Tosi tyytyväisiä ollaan oltu ainakin tähän asti. Tarvii Nordicilta myös kysyä. Mistä noin softia yleensäkään käytettynä kannattaa etsiä?aero t7 kirjoitti: Laita tarjouspyyntöä myös nordicille vaikka jotkut sitä parjaakin.
Itse ainakin tyytyväinen kunhan boksi vaihdettiin uuteen![]()
Mokia sattuu kaikille.
Se "takuu" varmasti päättyy jos tunnustat et softaa ja rautaa ronkittu, putken nyt sentään voit vaihtaa ja mulla ainakin vaikutti koko putken vaihto aikasten paljonSiihen vielä staget päälle niin...
ja uutta mutkaa jne..
Niitä softia voi ostaa myös käytettynä, vaatii vaan naittamisen techillä(merkkiliikkeeseen n:100e)
Softa ei käytössä kulu.
ps: onnea uudelle saaabistille
Off topic: Edellinen auto myös saab ilman turboa ja nyt tuppaa aina käymään niin että kun on ajellut, ja jos on hiukan enemmän kaasutellut (pari melkeen -talla-pohjaan kiihdytystä 15-20km matkalla) niin unohdan joka kerta pitää autoa vähän aikaan käynnissä ajon jälkeen. Yleensä ajelen suht rauhaksiin. Question: kuinka paha juttu toi on turbolle ettei sitä ajon jälkeen jäähdyttele, ja kauanko sitä pitäisi jäähdyttää tyhjäkäynnillä? Olenkohan jo tehnyt pysyvää damagea ??