Koneen irrotus

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Haza
"Hölösuu"
Viestit: 1288
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:59
Paikkakunta: Merimasku

Koneen irrotus

Viesti Kirjoittaja Haza »

En kai taas vaan osaa kun ei hakemalla löydy..

Onko mahdollista irrottaa (ng900) kone yläkautta? WIS neuvoo tiputtamaan puoli autoa pois alakautta mutta käytettävissä oleva tila ja työkalut ei oikein sovellu moiseen.

Onko joku kokeillut yläkautta tai peräti onnistunut?
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Re: Koneen irrotus

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

Alakautta, ei tule yläkautta.

Apurunko, vetarit, pallonivelet irti, sit koneen ja laatikonpuoleinen kannatin irti näin lyhykäisyydessään. Juuri niinkuin wis kertoo.
9-3.1972
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2221
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Re: Koneen irrotus

Viesti Kirjoittaja Hook »

Onnistuu yläkautta pienellä tappelulla, kunhan vaihdelaatikon saa otettua hieman ulospäin, jonka jälkeen lohko mahtuu tulemaan ylöspäin.
Itse suosin alakautta pakettina...
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Laivo
"Tuplakaasari"
Viestit: 58
Liittynyt: To Elo 09, 2007 09:27
Paikkakunta: Uusikaupunki

Re: Koneen irrotus

Viesti Kirjoittaja Laivo »

Laatikon kanssakin tulee yläkautta pois, jos on tarvis.
Viimeksi muokannut Laivo, Ke Heinä 23, 2008 02:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kilosta alkaa ilo.
Saab 9-3 SS 1.9Ttid 2008
Saab NG 9-5 2.0 aero XWD 2011
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2221
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Re: Koneen irrotus

Viesti Kirjoittaja Hook »

Laivo kirjoitti:Laatikon kanssakin tulee tulee yläkautta pois, jos on tarvis.
Mitenkäs päin vinossa tuo tapahtuu menestyksekkäästi?
Ainakin hihnarrullien kanssa vaihdelaatikon pää jää vielä "turvallisesti" runkopalkkien alle...
Jooh. Viimeksi eilen puottelin 9-3:sen padan pakettina alas.. Tällä kertaa omastani. :roll:
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Laivo
"Tuplakaasari"
Viestit: 58
Liittynyt: To Elo 09, 2007 09:27
Paikkakunta: Uusikaupunki

Re: Koneen irrotus

Viesti Kirjoittaja Laivo »

Kyllä se sieltä lähtee hihnarullien kanssakin, kun ottaa pari senttiä ylös, työntää sen verran sivuun, että hihnarullat mahtuu tulemaan runkopalkin ohi ja lähtee sitten nostamaan jakopään päästä sen verran, että ne hihnarullat tulee sen runkopalkin yli. Siitä sen sitten saa vinossa asennossa ujutettua pois. Ylimääräistä tilaa ei kyllä ole yhtään :?
Kilosta alkaa ilo.
Saab 9-3 SS 1.9Ttid 2008
Saab NG 9-5 2.0 aero XWD 2011
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Re: Koneen irrotus

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

Kyllä perkule otan sitten muuten aina alakautta.
9-3.1972
Haza
"Hölösuu"
Viestit: 1288
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:59
Paikkakunta: Merimasku

Re: Koneen irrotus

Viesti Kirjoittaja Haza »

Ei ole vielä ehtinyt tarkemmin katsomaan kumpaa kautta yritän, mutta ilmastoinnin kompura aiheuttaa ahdistusta kun näin missä se on. Saako ilmastoinnin pidettyä kasassa (sen kun pitäisi toimia niin ei huvittaisi päästää aineita pois)
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2221
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Re: Koneen irrotus

Viesti Kirjoittaja Hook »

Ilmastoinnin kompuran saa irroitettua koneen kyljestä puotettua pohjapalkun alapuolelle roikkumaan (narulla/liinalla) niin että letkut on kiinni. Näin se ei ole tiellä konetta puottaessa (/nostaessa).
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Haza
"Hölösuu"
Viestit: 1288
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:59
Paikkakunta: Merimasku

Re: Koneen irrotus

Viesti Kirjoittaja Haza »

Noniin, taidan sittenkin ottaa tuon alakautta pois kun taitaa päästä vähemmällä vaivalla vaikka korin nostaminen tekniikan päältä aiheuttaakin vähän päänvaivaa.

Projektit-osiosta löytyy syy tähän kyselyyn ;)
Vielä kun ehtisi tallille joskus..
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2221
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Re: Koneen irrotus

Viesti Kirjoittaja Hook »

Haza kirjoitti: Vielä kun ehtisi tallille joskus..
Vielä kun ehtisi muuallekkin kun tallille joskus...
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Vastaa Viestiin