Savuttaa
Savuttaa
Uusin ja ihanin havaintoni omasta suabista on se että tasakaasunykimisen lisäksi on savutusongelma. Käynnistäessä kylmänä tai vähän lämpimänä työntää mahtavan sinisen savupilven taivaalle. Öljyä ei kuitenkaan kulu erityisemmin eli ei ole lähelläkään alarajaa vielä 6 tuhannen ajon jälkeen. Onkohan venttiilinohjaimet kuluneet vai joku muu boxi tai vastaava vika.
En ole vieläkään saanut sitä kaasuläppäkoteloa uusittua, koska korjaamolta ei ole kuulunut viestiä sen tulemisesta. Halpahan se oli kun 930€ ja tingittynä saa 850€:oon ehkä. Voihan snögö sentään.
En ole vieläkään saanut sitä kaasuläppäkoteloa uusittua, koska korjaamolta ei ole kuulunut viestiä sen tulemisesta. Halpahan se oli kun 930€ ja tingittynä saa 850€:oon ehkä. Voihan snögö sentään.
Saab 9-3 vm 01 150hv
-
- "Turbo"
- Viestit: 262
- Liittynyt: To Huhti 15, 2004 11:33
- Paikkakunta: Vahto
Re: Savuttaa
Garrettihan (turbo) siellä oireilee... Mulla samat oireet pari vuotta sitten & turbo meni uusiksi.
93 2.0T SE -01 (2000-2017)
900i 16 -89 (1994-2000)
900i 16 -89 (1994-2000)
Re: Savuttaa
Voikohan se turbon vikaisuus aiheuttaa sitä tasakaasulla nykimistä. Joskus jopa kiihdyttäessä tulee terävähköjä nyppäyksiä. DI-boxi on uusi.
Saab 9-3 vm 01 150hv
Re: Savuttaa
Jos osaat sen verran katsoa, niin vilkaise läppäkotelolle menevä putki. Onko öljyinen?
Vanhemmissa 9-5:ssa öljy tuhoaa läppäkotelon, koska on huonompi suojaus elektroniikalle, kuin uudemmissa.
Vanhemmissa 9-5:ssa öljy tuhoaa läppäkotelon, koska on huonompi suojaus elektroniikalle, kuin uudemmissa.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Re: Savuttaa
Täytyypä tarkistaa. Eli jos on öljyinen, saattaapi olla siis myös menny rikki?
Saab 9-3 vm 01 150hv
Re: Savuttaa
Varmaaan sen läppäkotelon sais jostain halvemmallakin..
850e aika paljon.
Tilaa vaikka jenkeistä jos pcs:tä ei irtoa riittävän edullisesti.
850e aika paljon.
Tilaa vaikka jenkeistä jos pcs:tä ei irtoa riittävän edullisesti.
v###u onneks on Saab (taas on saabistilla saab)
-03 95 aero A steg3
Ex-206 rc
ex-05 93 ss aero
#ssk-4707#
ex-99viggen e85 nappe st3,2
ex -00 93aero
-03 95 aero A steg3
Ex-206 rc
ex-05 93 ss aero
#ssk-4707#
ex-99viggen e85 nappe st3,2
ex -00 93aero
Re: Savuttaa
Tuolla hintaa saa kaasuläppäkoteloita jo 2kpl ja rahaa jää tukku kouraankin:
http://www.elkparts.com/product_info.ph ... ts_id/1178
http://www.elkparts.com/product_info.ph ... ts_id/1178
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Savuttaa
Kiitti kauhiasti vinkistä. Tilaan sen sieltä.
Voisiko joku hiukan selventää tuota käynnistäessä savuttamisen ja turbon rikki olemisen yhteyttä. Mä kun en ymmärrä miten se aiheuttaa vain käynnistäessä savuttamisen ja veto on kuitenkin edelleen kai ihan normaalilla matalapaineturbon tasolla? Voiko asiaa varmistaa mitenkään vai täytyykö vain tilata uusi Carretti ja kokeilla?
Voisiko joku hiukan selventää tuota käynnistäessä savuttamisen ja turbon rikki olemisen yhteyttä. Mä kun en ymmärrä miten se aiheuttaa vain käynnistäessä savuttamisen ja veto on kuitenkin edelleen kai ihan normaalilla matalapaineturbon tasolla? Voiko asiaa varmistaa mitenkään vai täytyykö vain tilata uusi Carretti ja kokeilla?
Saab 9-3 vm 01 150hv
Re: Savuttaa
Mullakin joskus sillon tällöin pukannut savua käynnistäessä mutta ei pahemmin. Öljyä ei myöskään kulu eikä esiinny nykimisiä. Mulle sanoivat saab-liikkeessä venttiilikoneistonkumien tjms olevan vaihdon tarpeessa. Itsehän olen näiden asioiden suhteen aivan noob Oliko liikkeen miehillä mitään hajua asiasta vai onkohan munkin garretti vaihdon tarpeessa? Autona sama, paitsi jollain lastulla piristetty. Sitten vielä jos turbo menee vaihtoon niin mikä kannattaa vaihtaa? Samanlainen vai jtn parempaa?
Re: Savuttaa
Oon miettiny kans tota piristämistä. Mikä mahtaisikaan olla fiksuin tapa päivittää tommonen 150 heppanen esim 185 heppasen tasalle? Onko pelkoa että esim pakoventtiilit (jotka kuulemma on matalapaineisessa erit ku 185:ssa) kusahtaa piakkoin? Menis niin mukavasti samalla vaivalla piristyskin jos/kun rupee turboa ja läppäkoteloa vaihtamaan. Onko olemassa sellasta ns virallista piristyspakettia? Luin noita stage 1 - 3 juttuja ja hirvittämäänhän se rupes ku uhkana on millon mikäkin männän halkeamisesta vaikka mihin ongelmaan.V_llu kirjoitti: Autona sama, paitsi jollain lastulla piristetty.
Saab 9-3 vm 01 150hv
Re: Savuttaa
Tässä juuri paraikaa savutuksen jälkeinen operaatio käynnissä, eli turbon vaihto.
Kuriiri toi uuden turbon tuossa puolenpäivän aikaan ja sillon aloin purkamaan pirssiä. Nyt laskin öljyt valumaan, kun aattelin, että alta putoaa vähemmällä vaivalla pois paikaltaan, kuin päältä pakosarja irroittamalla. Pitää vaan öljynsuodatin ottaa irti.
Itellä meni kyllä ihan 10km aikana turbo, sitten kun meni. Ensin huomasin tehottomuuden ja sitten muutaman kilsan jälkeen olikin jo melkoisten savumerkkien aika. Auto pölläytteli jo yli 10tkm ajan silloin tällöin, tosi harvoin tosin.
Katsotaan nyt loppuuko se pölläyttelu uuden turbon myötä. Jos ei, niin tietää ainakin että vika on jossain muualla. Öljyä on mennyt niin, että 10tkm vaihtovälin aikana on kerran pitänyt täyttää piripintaan.
Näin raikasta ilmaa puhalteli vielä 2 päivää ennen laukeamista
http://www.youtube.com/watch?v=GU-d3iwz2ME
Jahas, oliskohan öljyt valuneet ->
Kuriiri toi uuden turbon tuossa puolenpäivän aikaan ja sillon aloin purkamaan pirssiä. Nyt laskin öljyt valumaan, kun aattelin, että alta putoaa vähemmällä vaivalla pois paikaltaan, kuin päältä pakosarja irroittamalla. Pitää vaan öljynsuodatin ottaa irti.
Itellä meni kyllä ihan 10km aikana turbo, sitten kun meni. Ensin huomasin tehottomuuden ja sitten muutaman kilsan jälkeen olikin jo melkoisten savumerkkien aika. Auto pölläytteli jo yli 10tkm ajan silloin tällöin, tosi harvoin tosin.
Katsotaan nyt loppuuko se pölläyttelu uuden turbon myötä. Jos ei, niin tietää ainakin että vika on jossain muualla. Öljyä on mennyt niin, että 10tkm vaihtovälin aikana on kerran pitänyt täyttää piripintaan.
Näin raikasta ilmaa puhalteli vielä 2 päivää ennen laukeamista
http://www.youtube.com/watch?v=GU-d3iwz2ME
Jahas, oliskohan öljyt valuneet ->
Re: Savuttaa
Tomsson kirjoitti:Tässä juuri paraikaa savutuksen jälkeinen operaatio käynnissä, eli turbon vaihto.->
Miten homma onnistui? Oliko uusi turbo saman merkkinen kn vanha?
Mistä hankit ja millä hinnalla uuden turbon?Tomsson kirjoitti:Kuriiri toi uuden turbon tuossa puolenpäivän aikaan ja sillon aloin purkamaan pirssiä. ->
Saab 9-3 vm 01 150hv
Re: Savuttaa
Tsekkaapas tämä ketju, jonka tein aiheen ympärille. Siellä on juttua turbon hankinnasta ja videokin josta selviää vähän miten homma toimiperkijar kirjoitti:Tomsson kirjoitti:Tässä juuri paraikaa savutuksen jälkeinen operaatio käynnissä, eli turbon vaihto.->
Miten homma onnistui? Oliko uusi turbo saman merkkinen kn vanha?
Mistä hankit ja millä hinnalla uuden turbon?Tomsson kirjoitti:Kuriiri toi uuden turbon tuossa puolenpäivän aikaan ja sillon aloin purkamaan pirssiä. ->
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=13&t=73072