9-3 vm. -99 bensapumppu
Re: 9-3 vm. -99 bensapumppu
Millaisissa matkamittarin lukemissa liikutaan ,kun bensapumppuja on alkanut porsimaaan.
Tokihan asiaan vaikuttaa tyhjäkäynnillä tulleet tunnit esim. liikennevaloissa, kyytiläistä odotelleessa
Tuskin tarteet varsinaisesti vielä huolestua sillä 140tkm mittarissa, vai?
Tokihan asiaan vaikuttaa tyhjäkäynnillä tulleet tunnit esim. liikennevaloissa, kyytiläistä odotelleessa
Tuskin tarteet varsinaisesti vielä huolestua sillä 140tkm mittarissa, vai?
#1801
Saab 9-3 2.0t -00
Honda vf750c -95,1000SS
Saab 9-3 2.0t -00
Honda vf750c -95,1000SS
Re: 9-3 vm. -99 bensapumppu
200-300tkm on tyypillinen. Ilmeisesti paljon matka-ajoa nähneet pääsevät yleensä likemmäs 300 tai jopa yli, lyhyessä ajossa sitten vähemmän.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: 9-3 vm. -99 bensapumppu
Omassa saappaassa on porsinut jo kahdesti, ja ajoa on takana 295000. Tosin edellinen pumppu ei kestänyt kolmeakaan vuotta.
Re: 9-3 vm. -99 bensapumppu
En tiedä paljonko vaikuttaa bensamäärä tankissa? Täällä tapana pitää tankki kuivana ja pumppu kuumana
230tkm mittarissa kun poksahti
230tkm mittarissa kun poksahti
Re: 9-3 vm. -99 bensapumppu
Saisikohan näistä ng900:n ja 9-3:n heikoista paikoista koottua listaa missä olisi luetteloituna minkä hajoamista on odotettavissa missäkin vaiheessa? Osaisi vaihtaa osia etukäteen eikä vasta sitten kun osa laukeaa keskellä lappia.NEO9-3 kirjoitti:Millaisissa matkamittarin lukemissa liikutaan ,kun bensapumppuja on alkanut porsimaaan.
Mitäs näitä heikkoja paikkoja on? Bensapumppu, kampiakselin asentoanturi, DI-kasetti, nokkaketju, tasapainoakselien ketju. Sitten on tietty muita kuten ABS-anturit, mutta niiden laukeamiseen ei matka katkea.
Re: 9-3 vm. -99 bensapumppu
Ongelma oli täälläkin se, että vääränlainen letku tuli laitettua, eikä kestänyt kuin 500m. Nyt on sitten "huoltoluukku" meidänkin Saabissa takapenkin alla... Kiitos kaikille pikaisista vinkeistä!
Re: 9-3 vm. -99 bensapumppu
70tkm kohdalla hajosi pumppu ja auto MetroAutossa.
600e kertoivat pumpun hinnaksi ja tarttisi itse etsiä jostain halvemmalla, mutta autoa en lähde muualle siirtämään. Vaatiiko tuo Motonetin pumpun paikoilleen asentelu jotain "virityksiä", suostuvatko liikkeessä moisen asentamaan?
E: Auto 9-3 vuosimallia 2003 (vielä OG), onkohan noissa kaikissa sama pumppu vai onko useampaa versiota? ELi onko tuo Motonetin 88e Walbro varmasti sopiva?
600e kertoivat pumpun hinnaksi ja tarttisi itse etsiä jostain halvemmalla, mutta autoa en lähde muualle siirtämään. Vaatiiko tuo Motonetin pumpun paikoilleen asentelu jotain "virityksiä", suostuvatko liikkeessä moisen asentamaan?
E: Auto 9-3 vuosimallia 2003 (vielä OG), onkohan noissa kaikissa sama pumppu vai onko useampaa versiota? ELi onko tuo Motonetin 88e Walbro varmasti sopiva?
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: 9-3 vm. -99 bensapumppu
Siis onko tuo 600e pelkän pumpun vai koko vaihto-operaation hinta?SS kirjoitti:70tkm kohdalla hajosi pumppu ja auto MetroAutossa.
600e kertoivat pumpun hinnaksi ja tarttisi itse etsiä jostain halvemmalla, mutta autoa en lähde muualle siirtämään. Vaatiiko tuo Motonetin pumpun paikoilleen asentelu jotain "virityksiä", suostuvatko liikkeessä moisen asentamaan?
E: Auto 9-3 vuosimallia 2003 (vielä OG), onkohan noissa kaikissa sama pumppu vai onko useampaa versiota? ELi onko tuo Motonetin 88e Walbro varmasti sopiva?
Itse pumppu on täsmälleen samannäköinen, mutta ainahan ne voivat merkkikorjaamolla jotain selityksiä keksiä.. Mitään kummallisia virityksiä ei siis tarvita.
Jos tuo 600 oli pelkän osan hinta, kannattaa varautua vielä parin sadan vaihtokustannuksiin..
Re: 9-3 vm. -99 bensapumppu
Juu, 600e pumppu + parisataa työt, tekee mieli etsiä halvempaa osaa, mutta auton siirtoon muualle en ryhdy.
Lueskelin vanhoista topikeista, että orkkisosassa tulee koko "ämpäri" ja Motonetin osa on pelkkä pumppu, jossa kaiken lisäksi olisi vääränkokoinen letkulähtö ja vaatii askartelua. Pitääkö tämä paikkansa ko. vuosimallin kohdalla vielä?
Koko ämpäriä pumppuineen löytyy PartsForSaabs.comista 450e, joten se olisi paremmin linjassa MetroAuton hinnan kanssa.
Joka tapauksessa hommalla on aika kiire, joten kuulisin mielelläni tuoreita mielipiteitä ja kokemuksia.
E: Motonetin osa on tällainen:
Lueskelin vanhoista topikeista, että orkkisosassa tulee koko "ämpäri" ja Motonetin osa on pelkkä pumppu, jossa kaiken lisäksi olisi vääränkokoinen letkulähtö ja vaatii askartelua. Pitääkö tämä paikkansa ko. vuosimallin kohdalla vielä?
Koko ämpäriä pumppuineen löytyy PartsForSaabs.comista 450e, joten se olisi paremmin linjassa MetroAuton hinnan kanssa.
Joka tapauksessa hommalla on aika kiire, joten kuulisin mielelläni tuoreita mielipiteitä ja kokemuksia.
E: Motonetin osa on tällainen:
Mistä tiedän, käykö tämä? EPC ei näemmä tiedä mitään noista numeroista.GM-900/9-3 Pumppu jos Walbro (vertailunrot seur rivi!). . . 28-1385 88.00 ???
Saab-nro 4021358/4161493/8822017/9321621/9321712/9321878. 28-1385 88.00 ???
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: 9-3 vm. -99 bensapumppu
50 tkm ja kolme vuotta kesti pumppu edellisestä vaihdosta...Tuohon tyhjän tankin selityksiin pumppurikkoihin en oikein jaksa uskoa Noihin pumppuihin on kuulemma olemassa myös jokin kiinalalainen kopioversiokin, joka tuskin kovin paljon epäluotettavampi voi olla
9-3Aero-01
Re: 9-3 vm. -99 bensapumppu
Miksi et usko? Eihän pumpun kovin montaa kertaa tarvitse tyhjänä korahdella,esimerkiksi mutkissa tai ylä/alamäessä,jos ja kun ajetaan vain vähän bensaa tankissa,niin se on jo pahasti kulunut.Siitä ei kovin pitkä aika enää mene ongelmien ilmaantumiseen. Biltemasta löytynee näitä Kiinalaisia bensapumppuja melkoisen halvalla.
Viimeksi muokannut neville, Ti Marras 04, 2008 05:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: 9-3 vm. -99 bensapumppu
Jos näin on, täytyy Saabin tankissa tai pumpussa olla paha suunnitteluvirhe. Kyllä auton täytyy kestää normaalia käyttöä myös tyhjähköllä tankilla. Ei 800en bensapumppuremontti joka kolmas vuosi ole normaalia.Miksi et usko? Eihän pumpun kovin montaa kertaa tarvitse tyhjänä korahdella,esimerkiksi mutkissa tai ylä/alamäessä bensan vähyydestä johtuen,kun se on jo pahasti kulunut.Siitä ei kovin pitkä aika enää mene ongelmien ilmaantumiseen.
Mutta edelleenkin kiinnostaisi, mitä tuon Motonetin pumpun asennus vaatii ja kenen tekele tuo on? Siis onko hommassa järkeä jos työn teettää merkkiliikkeessä?
Muussa tapauksessa asennukseen menee 600e orkkispumppu kun hommalla on aikalailla kiire. Tokihan merkkiliikkeen pumpussa lienee etuna työn ja pumpun takuu. Jos Motonetin pumppu laukeaa, mennee uuden vaihtotyö omaan piikkiin.
Entäpä onkos GM tullut näissä yhtään vastaan?
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: 9-3 vm. -99 bensapumppu
Klubin korjaamolistalta löytyy useampikin Treen paja joka varmaan osaa homman tehdä, ja osaa käyttää sen erillisen pumpun koko ämpärisysteemin sijaan.
Jos Motonetin osa epäilyttää niin PCS:ltä saat sopivan setin, yhteen tutun tonnariin sieltä pumppu tilattiin ja taisi olla nuo Luukkonen & Välimäki korjaamona. Huomattavasti alle Metroauton hintojen kun osat maksaa luokkaa 100e versus 600e ...
Jos Motonetin osa epäilyttää niin PCS:ltä saat sopivan setin, yhteen tutun tonnariin sieltä pumppu tilattiin ja taisi olla nuo Luukkonen & Välimäki korjaamona. Huomattavasti alle Metroauton hintojen kun osat maksaa luokkaa 100e versus 600e ...
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Re: 9-3 vm. -99 bensapumppu
Se Motonetin pumppu on walbron valmistama samoin kuin saabin alkuperäinenkin ja taitaapa molemmissa olla vielä samat numerotkin kyljessä.
Motonetin pumppuun vaan pitää ostaa lisäksi 20-30 cm sellaista bensaletkua jossa myös ulkokuori kestää bensiiniä, tämän lisäksi tarvitset kaksi klemmaria.
Mitään muuta ihmeellistä tuossa ei ole.
Motonetin pumpun asentaminen kestää ehkä 15 minuuttia kauemmin mitä koko alkuperäisen ämpärisydeemin vaihto.
Onkos sun autoon vaihdettu polttoainesuodatin kuinka tiheään?
Motonetin pumppuun vaan pitää ostaa lisäksi 20-30 cm sellaista bensaletkua jossa myös ulkokuori kestää bensiiniä, tämän lisäksi tarvitset kaksi klemmaria.
Mitään muuta ihmeellistä tuossa ei ole.
Motonetin pumpun asentaminen kestää ehkä 15 minuuttia kauemmin mitä koko alkuperäisen ämpärisydeemin vaihto.
Onkos sun autoon vaihdettu polttoainesuodatin kuinka tiheään?
Viimeksi muokannut MrG, Ti Marras 04, 2008 11:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: 9-3 vm. -99 bensapumppu
Ei ole tietoa, luultavasti huoltovälin mukaan kun on merkkiliikkeessä huollettu.Onkos sun autoon vaihdettu polttoainesuodatin kuinka tiheään?
Kiitokset vastauksista. Autoa on paha siirtää toiseen liikkeeseen enää, täytynee kysäistä MetroAutosta josko suostuvat tuon pelkän pumpun vaihtamaan.
E: Hain pumpun ja vein liikkeeseen, lupasivat sen asennella. Pumpun mukana ei tullut mitään letkuja, pelkkä pumppu.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2