SS kirjoitti:Videon alkuosassa kuuluva vingahdus, tai ainakin samanlainen ääni kuuluu aina ripeämmissä kiihdytyksissä suunnilleen samalla hetkellä kun painaa kytkintä suuremmalle vaihdettaessa. Ääni kuuluu vain kun kierrokset ovat ~500rpm päässä punarajasta. Pitäisikö tuosta olla huolissaan?
Vaikea sanoa mitä vingahdusta tarkoitat mutta tuskinpa. Vakiobypass varmaan löytyy?
En kyllä tuosta Tomssonin videosta kuule oikein mitään saati sitten jotain normaalista poikkeavaa. Kyllä se ihan selvä ääni ja tunne on jos todellisuudessa sakkaa. Ilmeistyikö ääni turbon vaihdon jälkeen vai VV-suodattimen asennuksen jälkeen?
Mitä wissin ohjeeseen peruspaineen säädöstä tulee, niin minusta turhan työlään oloinen kun yleensä ei sopivaa pumppua löydy. Samalla vaivalla kokeilee peruspaineen todellisuudessa tien päällä ja säätää sitten. En ole itse tuolla Wissin ohjeella säätänyt mutta kuuleman mukaan tulee hiukan eri lopputulos kuin perinteisemmin ajossa kokeilemalla.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
jcarlson kirjoitti:En kyllä tuosta Tomssonin videosta kuule oikein mitään saati sitten jotain normaalista poikkeavaa. Kyllä se ihan selvä ääni ja tunne on jos todellisuudessa sakkaa. Ilmeistyikö ääni turbon vaihdon jälkeen vai VV-suodattimen asennuksen jälkeen?
Joo, ei se hyvin kuulu, varsinkaan jos ei tiedä mitä ääntä yrittää kuunnella. Tuossa jotakuinkin sen sekunnin ajan kun nopeusviisari on 60-70kmh välissä videon lopussa, niin kuuluu muutama sellainen väpättävä suhina ainakin kun itse kuulokkeilla kuuntelen. Isommilla vaihteilla kuuluu vielä huonommin, kun alkaa mekkalaa olemaan enemmän tuon kierrosalueen kohdilla.
Turbon vaihdon myötä tämä tuli. Omaan aika hyvän korvan kaikille normaalista poikeaville muutoksille yleensä ja ekan kerran tämän huomasin uuden turbon testauslenkillä, josta aiemmin kirjoitinkin. Sen yhden kerran tosin unohdin ja taas eilen tien päälle päästyäni huomasin asian ja testailin ja sitten tein tämän topickin kun meni huuli pyöreäksi
9-3 2.0t | Talvilook BSR stg2 #3630 Soita ihmeessä, jos kysyttävää Saab-projekteistani 050-3428322
The green in the grass and the red of our Saab's, are the colours of stardust.
Vaikea sanoa mitä vingahdusta tarkoitat mutta tuskinpa. Vakiobypass varmaan löytyy?
En kyllä tuosta Tomssonin videosta kuule oikein mitään saati sitten jotain normaalista poikkeavaa. Kyllä se ihan selvä ääni ja tunne on jos todellisuudessa sakkaa. Ilmeistyikö ääni turbon vaihdon jälkeen vai VV-suodattimen asennuksen jälkeen?
Tarkoitin lähinnä noita vingahduksia, sellainen vingahtava ääni kuuluu kun vaihdetta vaihtaa. Ei tuo ääni nyt varsinaisesti mikään väpättävä ole.
Auto on täysin vakio matalapaineturbo ja samanlaiset äänet ostosta asti (~2kk). Täytyypä toisella yksilöllä tuota testata, kun noita on suvussa enemmänkin
Oli: OG9-3 2.0t 2003 On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm) Muuta: Kiina TECH2
Itselläni T5:ssa kuuluu sellanen "kyyhkysääni" eli ihan kun lintu lähtisi lentoon.. Parhaiten niin kun ihan vähän antaa vetoja isommalla vaihteella ja päästää kaasun.Eikös tämä juuri sitä sakkausta ole.. Sitten kovemmilla ahdoilla eli lähemmäs baaria tai yli ei enää sitä erota vaan dumppi sihahtaa (Forge FMDV004 Ram Dumpvalve keltaisella jousella) Max ahdot noin 1.5..Liekö liian jäykällä dumppi vai perusahdot päin helvettiä. Ikinä en ole tollasia säätänyt.
MarcusV kirjoitti:Itselläni T5:ssa kuuluu sellanen "kyyhkysääni" eli ihan kun lintu lähtisi lentoon.. Parhaiten niin kun ihan vähän antaa vetoja isommalla vaihteella ja päästää kaasun.Eikös tämä juuri sitä sakkausta ole.. Sitten kovemmilla ahdoilla eli lähemmäs baaria tai yli ei enää sitä erota vaan dumppi sihahtaa (Forge FMDV004 Ram Dumpvalve keltaisella jousella) Max ahdot noin 1.5..Liekö liian jäykällä dumppi vai perusahdot päin helvettiä. Ikinä en ole tollasia säätänyt.
Onkos muuten, näin offtopiccina, MarcusV:n auto LR:n vanha kun signaturen tuntomerkit täsmäävät aika kohdalleen
Peruspaineen vaikutusta voi tietenkin kokeilla säätämällä tankoa vaikka kierroksen tai pari löysemmälle ja jos tarpeen niin takaisin.
Tesla Model S Plaid 2023 Track Pack
Mercedes EQV 2021
MarcusV kirjoitti:Itselläni T5:ssa kuuluu sellanen "kyyhkysääni" eli ihan kun lintu lähtisi lentoon.. Parhaiten niin kun ihan vähän antaa vetoja isommalla vaihteella ja päästää kaasun.Eikös tämä juuri sitä sakkausta ole.. Sitten kovemmilla ahdoilla eli lähemmäs baaria tai yli ei enää sitä erota vaan dumppi sihahtaa (Forge FMDV004 Ram Dumpvalve keltaisella jousella) Max ahdot noin 1.5..Liekö liian jäykällä dumppi vai perusahdot päin helvettiä. Ikinä en ole tollasia säätänyt.
Onkos muuten, näin offtopiccina, MarcusV:n auto LR:n vanha kun signaturen tuntomerkit täsmäävät aika kohdalleen
Peruspaineen vaikutusta voi tietenkin kokeilla säätämällä tankoa vaikka kierroksen tai pari löysemmälle ja jos tarpeen niin takaisin.
On kyllä samainen laite. Kuvia pitäisi varmaan johonkin postata ja ottaa vielä kun kesävanteet on alla..
Juuh...En voi uskoa että liian jäykkä dumppikaan on sillä keltanen jousi on 1-1.5 ahdoille forgen suosittelema...