EGR

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Saab99
"Tuplakaasari"
Viestit: 95
Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 09:29

EGR

Viesti Kirjoittaja Saab99 »

Voisiko olla EGR-venttiilissä häikkää(H-moottori), kun joutokäynti on heikonpuoleista, jollei moottori ole aivan täyslämmin. Seokset on ookoo(CO 2,8 % ja HC 100 ppm) ja kansi/kannentiiviste kunnossa.
Miten EGR-venttiili tulpataan kotikonstein jos vika on siinä?
Saab99
"Tuplakaasari"
Viestit: 95
Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 09:29

Viesti Kirjoittaja Saab99 »

Eli kyseessä on peruskone Pierburg 175 CDUS -kaasuttimella. Tänään yritin saada EGR:n johtavaa metalliputkea irti, kierreliitokset lähtivät auki, mutta putki ei vain irronnut. Onkohan siinä jokin kikka? Tuo putki on kai pakko ottaa veke, koska muuten itse venttiiliä ei saa nostettua pois sokean tiivisteen asennusta varten.
Viimeksi muokannut Saab99, La Joulu 27, 2003 16:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab99
"Tuplakaasari"
Viestit: 95
Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 09:29

Viesti Kirjoittaja Saab99 »

Kyllä se onkin sitten todella tiukassa! Teloin jo sormenikin...eli täytyy odotella vähän aikaa ja koettaa sitten...
masas
"Hölösuu"
Viestit: 1188
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 15:28
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja masas »

kaverin saappaassa on pierburgin kaasari ja sammuu kun nostaa kaasun pois vapalla ollessa (esim. liikennevalohin tultaessa) silloin kun moottori ei ole täysin lämmin , mutta ei tartte enää ryyppyä . missä voi olla vikaa , kumi ja vaimennus öljyt ok , just laitettu .

ÄH , tuli väärään paikkaan , piti tulla og900 puolelle (pistäkää sinne pls) :D
saabit: 900-86 (1990-1998) 900i-92 (1998-2004 )
9-5 wagon -02 (2004-2013 ) 9-3 SC -09 (2013-----)

Jäsen no: 1839
Vastaa Viestiin