Kokemukset alustasta!
-
- "Turbo"
- Viestit: 253
- Liittynyt: Pe Maalis 03, 2006 23:30
- Paikkakunta: Valkeakoski
Kokemukset alustasta!
Aaaah.... Tänään pcs:llä laitettiin konin sport kit alle ja samalla myös uusittiin puslat (powerflex)
Nyt reilu 200km mutkaista maantietä takana ja hymy korvissa
Pelkäsin, että tulee liian jäykkä, mutta tuli aivan täydellinen.( säädöt löysimmällä )
SUOSITTELEN KAIKILLE!
rahoilleen saa todella vastinetta!
Uusittin siinä samalla etulevyt+palatkin, kun olivat lopussa (140Tkm.)
Suuret kiitokset vielä PCS:lle Jyväskylään.
Nyt reilu 200km mutkaista maantietä takana ja hymy korvissa
Pelkäsin, että tulee liian jäykkä, mutta tuli aivan täydellinen.( säädöt löysimmällä )
SUOSITTELEN KAIKILLE!
rahoilleen saa todella vastinetta!
Uusittin siinä samalla etulevyt+palatkin, kun olivat lopussa (140Tkm.)
Suuret kiitokset vielä PCS:lle Jyväskylään.
Saabismi- Sairaus johon ei saa KELA-kortilla alennusta.
Jäsen 2953 Saab 9-3 SE 2.0t BSR steg 1 -01
Jäsen 2953 Saab 9-3 SE 2.0t BSR steg 1 -01
Re: Kokemukset alustasta!
Sano nyt hyvä mies paljonko rahaa meni
-
- "Turbo"
- Viestit: 253
- Liittynyt: Pe Maalis 03, 2006 23:30
- Paikkakunta: Valkeakoski
Re: Kokemukset alustasta!
koko potti noin 1500 (iskarit+jouset+puslat+levyt+palat+asennus+pikkupojalle saab-pikkuauto )
iskarit ja puslat hankin itse netistä.
Halvimman iskaritarjouksen sain nokialta jostain Ferrari huollosta.(en muista nimeä)
soittelin kaikki konin jälleenmyyjät suomesta läpi.
Puslat tilasin englannista.
Loput jyväskylästä PCS:ltä klubialennuksin.
Ja kaikkki kannatti. Eli tolla potilla sai käytännössä "uuden auton".
iskarit ja puslat hankin itse netistä.
Halvimman iskaritarjouksen sain nokialta jostain Ferrari huollosta.(en muista nimeä)
soittelin kaikki konin jälleenmyyjät suomesta läpi.
Puslat tilasin englannista.
Loput jyväskylästä PCS:ltä klubialennuksin.
Ja kaikkki kannatti. Eli tolla potilla sai käytännössä "uuden auton".
Saabismi- Sairaus johon ei saa KELA-kortilla alennusta.
Jäsen 2953 Saab 9-3 SE 2.0t BSR steg 1 -01
Jäsen 2953 Saab 9-3 SE 2.0t BSR steg 1 -01
Re: Kokemukset alustasta!
Kerropas vielä mitkä kaikki puslat vaihdoit?
http://www.elkparts.com/index.php/cPath/74_545_666
Kaikki 8 paria tästä kuvasta?
http://www.elkparts.com/index.php/cPath/74_545_666
Kaikki 8 paria tästä kuvasta?
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
-
- "Turbo"
- Viestit: 253
- Liittynyt: Pe Maalis 03, 2006 23:30
- Paikkakunta: Valkeakoski
Re: Kokemukset alustasta!
Eli täältä: http://www.powerflex.co.uk/products.asp ... submit1=GOKAPU2 kirjoitti:Kerropas vielä mitkä kaikki puslat vaihdoit?
http://www.elkparts.com/index.php/cPath/74_545_666
Kaikki 8 paria tästä kuvasta?
1,2,3,4,5,6 ja 8
Front kit( 1,2,3,4,5) sekä Rear kit (8) lisäksi myös puslan (6)
Huom! Tarkista vakaimen paksuus puslan 4 kohdalla, koska on olemassa 3 eri kokoa.
Tosin 26mm pusla on 24mm, mut siinä on mattoveitti halkassu sen, jotta mahtuu myös 26 vakaimen päälle
Ps: laitoin yv:tä
Saabismi- Sairaus johon ei saa KELA-kortilla alennusta.
Jäsen 2953 Saab 9-3 SE 2.0t BSR steg 1 -01
Jäsen 2953 Saab 9-3 SE 2.0t BSR steg 1 -01
Re: Kokemukset alustasta!
Onko tuossa hinnassa mukana kulmien säätö ja muutoskatsastus madallukselle?
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86
-
- "Turbo"
- Viestit: 253
- Liittynyt: Pe Maalis 03, 2006 23:30
- Paikkakunta: Valkeakoski
Re: Kokemukset alustasta!
nej? lisää siihen sit 150€ aboutPoy kirjoitti:Onko tuossa hinnassa mukana kulmien säätö ja muutoskatsastus madallukselle?
Saabismi- Sairaus johon ei saa KELA-kortilla alennusta.
Jäsen 2953 Saab 9-3 SE 2.0t BSR steg 1 -01
Jäsen 2953 Saab 9-3 SE 2.0t BSR steg 1 -01
Re: Kokemukset alustasta!
Kiitoksia, alkaa pikkuhiljaa selviämään mitä kaikkea tarvitsee tilata. Tuliko tuon setin mukana "bump stoppereita", vai tarvitseeko niitä vaihtaa?
Lukemani perusteella olen nyt päätynyt siihen että en lähde noita jousia vaihtamaan, H&R jouset on ja pysyy ja konin säädettävät iskarit siis tulee + powerflex puslasetti..
Näyttäis olevan karvan alle 500€ pelkkä iskarisetti täällä:
http://www.partsforsaabs.com/product_in ... ts_id=2199
Toisaalta vajaan satasen kun laittaa lisää saakin jo ylimääräiset jouset ja stopperit:
http://www.partsforsaabs.com/product_in ... ts_id=1254
Lukemani perusteella olen nyt päätynyt siihen että en lähde noita jousia vaihtamaan, H&R jouset on ja pysyy ja konin säädettävät iskarit siis tulee + powerflex puslasetti..
Näyttäis olevan karvan alle 500€ pelkkä iskarisetti täällä:
http://www.partsforsaabs.com/product_in ... ts_id=2199
Toisaalta vajaan satasen kun laittaa lisää saakin jo ylimääräiset jouset ja stopperit:
http://www.partsforsaabs.com/product_in ... ts_id=1254
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
Re: Kokemukset alustasta!
Koittakaahan ihmeessä päästä pukille ennen kuin teette näistä puslajutuista ja iskari-/jousiseteistä positiivisia ostopäätöksiä.
Puslista tulee sisämelua jo jonkin verran lisää, samoin alustasta. Jos on vyötärön seudulla muutama makkara, niin niistä kyllä sitten alusta muistuttaa jatkuvasti. -> hytkyy kuin aladoobi
Koitakaahan ajaa tarpeeksi, muutenkin kuin motaria ja ihanaa mutkatietä. Arkikäytössä voi olla monelle ihmiselle ihan liian jämy alusta. Meillä ei rouva suosi kolkkia ollenkaan vaan ajelee mielummin CSE:n vakioalustalla. Varsinkin raskaana ollessa tulee maha kipeäksi ja kramppaa urheilualustalla, näillä hienosti hoidetuilla teillä. Tosin OGsatkukin tuntuu vakialustalla vaimon mielestä ralliautolta...
Täällä siis kolkissa kutakuinkin kaikki uretaanit, clamppi, Konin jouset, Monroen Reflexit iskareina ja 17" gummit.
Puslista tulee sisämelua jo jonkin verran lisää, samoin alustasta. Jos on vyötärön seudulla muutama makkara, niin niistä kyllä sitten alusta muistuttaa jatkuvasti. -> hytkyy kuin aladoobi
Koitakaahan ajaa tarpeeksi, muutenkin kuin motaria ja ihanaa mutkatietä. Arkikäytössä voi olla monelle ihmiselle ihan liian jämy alusta. Meillä ei rouva suosi kolkkia ollenkaan vaan ajelee mielummin CSE:n vakioalustalla. Varsinkin raskaana ollessa tulee maha kipeäksi ja kramppaa urheilualustalla, näillä hienosti hoidetuilla teillä. Tosin OGsatkukin tuntuu vakialustalla vaimon mielestä ralliautolta...
Täällä siis kolkissa kutakuinkin kaikki uretaanit, clamppi, Konin jouset, Monroen Reflexit iskareina ja 17" gummit.
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
-
- "Turbo"
- Viestit: 253
- Liittynyt: Pe Maalis 03, 2006 23:30
- Paikkakunta: Valkeakoski
Re: Kokemukset alustasta!
No kyllä konin sportkitissä jos on löysimmällä niin mielestäni ei siitä tuu yhtää jäykemmän tuntuinen. Ainoa että vaappuminen loppuu kurveissa.peinu kirjoitti:Koittakaahan ihmeessä päästä pukille ennen kuin teette näistä puslajutuista ja iskari-/jousiseteistä positiivisia ostopäätöksiä.
Puslista tulee sisämelua jo jonkin verran lisää, samoin alustasta. Jos on vyötärön seudulla muutama makkara, niin niistä kyllä sitten alusta muistuttaa jatkuvasti. -> hytkyy kuin aladoobi
Koitakaahan ajaa tarpeeksi, muutenkin kuin motaria ja ihanaa mutkatietä. Arkikäytössä voi olla monelle ihmiselle ihan liian jämy alusta. Meillä ei rouva suosi kolkkia ollenkaan vaan ajelee mielummin CSE:n vakioalustalla. Varsinkin raskaana ollessa tulee maha kipeäksi ja kramppaa urheilualustalla, näillä hienosti hoidetuilla teillä. Tosin OGsatkukin tuntuu vakialustalla vaimon mielestä ralliautolta...
Täällä siis kolkissa kutakuinkin kaikki uretaanit, clamppi, Konin jouset, Monroen Reflexit iskareina ja 17" gummit.
Mut jos säätää pykälänkin kireemmälle, ni sit rupee tien railot tuntuu...(aletaan puhua jäykästä)
Sit ku ruuvaa jäykimmilleen, ni on kuin olisi rautatolpat iskareina.
Säätöjä löytyy 5 eri kireysluokkaa konin sport kitissä.
Puslat kyllä kieltämättä nostaa ehkä hieman sisämeteliä
Saabismi- Sairaus johon ei saa KELA-kortilla alennusta.
Jäsen 2953 Saab 9-3 SE 2.0t BSR steg 1 -01
Jäsen 2953 Saab 9-3 SE 2.0t BSR steg 1 -01
-
- "Turbo"
- Viestit: 253
- Liittynyt: Pe Maalis 03, 2006 23:30
- Paikkakunta: Valkeakoski
Re: Kokemukset alustasta!
Ei tarvi vaihtaa...KAPU2 kirjoitti:Kiitoksia, alkaa pikkuhiljaa selviämään mitä kaikkea tarvitsee tilata. Tuliko tuon setin mukana "bump stoppereita", vai tarvitseeko niitä vaihtaa?
Lukemani perusteella olen nyt päätynyt siihen että en lähde noita jousia vaihtamaan, H&R jouset on ja pysyy ja konin säädettävät iskarit siis tulee + powerflex puslasetti..
Näyttäis olevan karvan alle 500€ pelkkä iskarisetti täällä:
http://www.partsforsaabs.com/product_in ... ts_id=2199
Toisaalta vajaan satasen kun laittaa lisää saakin jo ylimääräiset jouset ja stopperit:
http://www.partsforsaabs.com/product_in ... ts_id=1254
Saabismi- Sairaus johon ei saa KELA-kortilla alennusta.
Jäsen 2953 Saab 9-3 SE 2.0t BSR steg 1 -01
Jäsen 2953 Saab 9-3 SE 2.0t BSR steg 1 -01
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1080
- Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 19:18
- Paikkakunta: Hyvinkää - Espoo
Re: Kokemukset alustasta!
Itellä ei vielä koni sport kitti paikallaan, mutta irtoiskareista noita säätöjä tutkailin ja en huomannu mitään eri kireysluokkia, vaan säätö oli portaaton? vai mitä kireys luokkia tarkoitat?jussijokinen kirjoitti:peinu kirjoitti:Säätöjä löytyy 5 eri kireysluokkaa konin sport kitissä.
Nykyiset: Saab 900 2.0 T16 -92, Honda VFR750F -93, Volvo V50 -04 2.0 TD
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE "Silverbullet" (Powered by jcarlson)
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE "Silverbullet" (Powered by jcarlson)
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
Re: Kokemukset alustasta!
Se säätö on siinä iskarin päässä, esiinnouseva säätötanko jota väännetään setin mukata tulleilla säätönupilla. Säätö on mulla portaaton, nyt en muista kuinka monta kiekkaa etuiskareita sai säädettyä, ehkä n.3. Takaiskareissa säätöalue on sitten kierrosta pienempi. Mulla on kesäsäädöissä Konit puolessa välissä ja talvella löysimmillään. Urepuslat tosiaan välittää kabiiniin paremmin tien tunnun ja toki hieman ääntäkin tulee. Tästä taas toiset tykkää, toiset ei.
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
-
- "Turbo"
- Viestit: 253
- Liittynyt: Pe Maalis 03, 2006 23:30
- Paikkakunta: Valkeakoski
Re: Kokemukset alustasta!
Tarkotan siinä kitin mukana tullutta keltaista lappu. Portaatonhan tuo on, mut havainnollisesti siinä kerrotaan 180astetta + ja 360 ++ jne.. aina 720 asti.Saabisti -77 kirjoitti:Itellä ei vielä koni sport kitti paikallaan, mutta irtoiskareista noita säätöjä tutkailin ja en huomannu mitään eri kireysluokkia, vaan säätö oli portaaton? vai mitä kireys luokkia tarkoitat?jussijokinen kirjoitti:peinu kirjoitti:Säätöjä löytyy 5 eri kireysluokkaa konin sport kitissä.
Saabismi- Sairaus johon ei saa KELA-kortilla alennusta.
Jäsen 2953 Saab 9-3 SE 2.0t BSR steg 1 -01
Jäsen 2953 Saab 9-3 SE 2.0t BSR steg 1 -01
Re: Kokemukset alustasta!
Portaallinen säätö löytyy konin "punaisista" Special D iskareista ts. säädetään irti autosta mäntä sisään ja käännetään jolloin tuntuu selvät naksahdukset. Laitoin tuollaiset Special D iskarit (+uretaanipuslat ja madallusjouset) VW Golffiin ja alustasta tuli HELVETIN jäykkä, ajotuntuma kuin mikroautossa . Sanoisin jopa että ovat jäykemmät kuin nyt saabissa kiinni olevat keltaiset konit kovimmillaan.
9-3 SC 2008