Steg 1 katsastus
Steg 1 katsastus
Pitäis viedä 9-3 aero maptunin stage 1:llä tuonne katsastukseen. Kiinnittävätkö mitään huomiota ? Entä päästöt ? Onko karmeita kokemuksia ?
Re: Steg 1 katsastus
Olet hiljaa koko jutusta, niin ei huomaa kukaan mitään. Taitaa olla T7 versio, joten mankkuventtiilikin on vakiona.Lobotomi kirjoitti:Pitäis viedä 9-3 aero maptunin stage 1:llä tuonne katsastukseen. Kiinnittävätkö mitään huomiota ? Entä päästöt ? Onko karmeita kokemuksia ?
Käy mittaamassa päästöt jossakin korjaamolla, niin ei ole pelkoa katsastuksessa. Jos kaikki on kunnossa, niin ei ongelmia.
Eihän kukaan nyt aja laittomasti viritetyllä autolla yleisillä teillä

Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Re: Steg 1 katsastus
Kylläpä vastataan nopeasti. Melkeen kerkesi tupakilla käydä.
Tosiaan T7 on autossa. Ja kaikki pitäisi olla kunnossa (lukuunottamatta tuota prkl:een puoltamista).
Pitänee käydä mittaamassa ne päästöt ennakkoon.
Tosiaan T7 on autossa. Ja kaikki pitäisi olla kunnossa (lukuunottamatta tuota prkl:een puoltamista).
Pitänee käydä mittaamassa ne päästöt ennakkoon.
Re: Steg 1 katsastus
Ja jos haluat varmanpäälle pelata, niin voit aina tehdä autostasi matalapaineurbon, näin koelenkilläkään ei tehot yllätä. Näin minä olen tehnyt kaikille autoilleni, oli sitten viritettyjä tai vakioita täyspaineautoja, ei pääse inssi rikkomaan auton revittämällä 
T7 matalapaineistus omien kokemuksieni perusteella helpoiten siten että irroitat ahtimesta mag.venalle tulevan letkun, ja kytket sen suoraan hukkaportin kellolle, ja hukkiksen kellolta jäävä letku siihen vapaaseen paikkaan mag.venassa (U-lenkkinä) Ei ole aiheuttanut minulla mitään ongelmia, ainoastaan suunnatonta tehonpuutetta
Mag.venastahan ei oikein kannata johtoa irroittaa T7 koneessa, aiheuttanee mielenkiintoisia ilmiöitä...

T7 matalapaineistus omien kokemuksieni perusteella helpoiten siten että irroitat ahtimesta mag.venalle tulevan letkun, ja kytket sen suoraan hukkaportin kellolle, ja hukkiksen kellolta jäävä letku siihen vapaaseen paikkaan mag.venassa (U-lenkkinä) Ei ole aiheuttanut minulla mitään ongelmia, ainoastaan suunnatonta tehonpuutetta

Mag.venastahan ei oikein kannata johtoa irroittaa T7 koneessa, aiheuttanee mielenkiintoisia ilmiöitä...
Saabit
- Puretaan: 9-3SC-06
- 9-3SC 1.8t Aut. -07 NoPower
- 9-3Cab Aero Aut. -05 - Omatune BioPower
- 9-3Cab Aero Aut. -04 - Omatune BioPower
- 9-3SS Aero Man. -03 - Omatune BioPower
Re: Steg 1 katsastus
Niin no. Voishan sitä ruuvata vakio ecun paikalla, niin pääsee helpoimmalla.
Kiitos vinkeistä.
Kiitos vinkeistä.
Re: Steg 1 katsastus
Ei ne mistään sitä huomaa onko se vakio aero vai aero stage 1. Eli ihan huoletta leimalle vaan.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Steg 1 katsastus
On menny steg 5 sellaisenaan suu kiinni pidettynä leimasta läpi. Kehui katsastussetä vaan että on voima tallella 

Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Suzuki SX4 1.6 4X4 Outdoor Line -08, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Suzuki SX4 1.6 4X4 Outdoor Line -08, emännällä S60 T5 -01
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2937
- Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
- Paikkakunta: H:ki - J:kylä
Re: Steg 1 katsastus
Kolme kertaa on katsastuksessa käynyt sigun mukainen kärry steg1 varustettuna eikä kukaan ole koskaan mitään huomautellut.
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
Re: Steg 1 katsastus
Samoin ...
mutama vuosi ollut jotakin stageja kiinni ja sukkana katsastuksesta läpi. Ei normistageilla ole vaikutuksia pakokaasuarvoihin eikä inssi niitä hepoja persdynolla mittaa.
mutama vuosi ollut jotakin stageja kiinni ja sukkana katsastuksesta läpi. Ei normistageilla ole vaikutuksia pakokaasuarvoihin eikä inssi niitä hepoja persdynolla mittaa.
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
-
- "Turbo"
- Viestit: 274
- Liittynyt: La Syys 13, 2003 14:45
- Paikkakunta: lohja
Re: Steg 1 katsastus
Minulla loppui puoltaminen kun vaihdoin uudet renkaat. Hämmästys oli kyllä melkoinen sillä kosla alkoi taas tuntua autolta.Lobotomi kirjoitti:
Tosiaan T7 on autossa. Ja kaikki pitäisi olla kunnossa (lukuunottamatta tuota prkl:een puoltamista).
- JiiVee
- "Hölösuu"
- Viestit: 1103
- Liittynyt: Pe Syys 22, 2006 14:29
- Paikkakunta: Hausjärvi - Tre- Seinäjoki
Re: Steg 1 katsastus
Tällä viikolla leimasin tonnarin stage 4:llä. Vakiokatalysaattorin laitoin kiinni ja sulake irti, että pysyi peruspaineilla. Pelkäsin isojen suuttimien vaikuttavan päästöihin, mutta ihan hyvät ne oli ja voimakin puuttui asianmukaisesti.
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61, Corolla LB