Elämäni pahin autoremonttipainajainen!
Elämäni pahin autoremonttipainajainen!
Olisinpa jättänyt vaikka ammattikoulun poikien asennettavaksi vaihtoturbon Saappiini,jos olisin etukäteen tiennyt millainen savotta mulla on eessäni. se oli kyllä itkua,kiroilua ja hammasten kiristelyä aidoimmillaan. Hallitunkilla nostin etupään ilmaan ja auto matalien pukkien päälle oottamaan operaation alkamista. Kivilattialla selällään tuli vietettyä monta monituista tuntia(kymmeniä). Oiskohan montusta ollut jotakin apua
Työkalutkin sattu olemaan vähän kivikautisia. En tässä nyt viiti ruveta kertomaan yksityiskohtia remontin eri vaiheista ,sen vaan sanon että oli TOSI vaikea ja meikäläisen pinnaa koetteleva savotta!!! No... olihan se vaimo vähän apuna pahimman "taistelun" aikana. Pääasiahan tietysti on,että turbo on asianmukaisesti paikoillaan,eikä mikään putkiliitos jäänyt vuotamaan ja Saappi liikkuu terhakkaasti 
Saab 9-3 Turbo Jubilee 170hv.-02(Musta)
Re: Elämäni pahin autoremonttipainajainen!
Anna kun arvaan, turbon kyljessä olevat vesi- ja öljyputkien banjopultit ja niiden tiivisteet sai hermot kiristymään, ja varsinkin kokoamisvaiheessa? 
Kyllä ne itseänikin koittelin, mutta heti kun sai apukädet konehuoneen puolelle, niin meni ne kaksi pahaakin paikoilleen ja lähti vetämään kierteelle. 7h operaatio otti itselläni nurmikolla maaten ja perse edellä puuhun mennessä monessa kohtaa.
Kyllä ne itseänikin koittelin, mutta heti kun sai apukädet konehuoneen puolelle, niin meni ne kaksi pahaakin paikoilleen ja lähti vetämään kierteelle. 7h operaatio otti itselläni nurmikolla maaten ja perse edellä puuhun mennessä monessa kohtaa.
Re: Elämäni pahin autoremonttipainajainen!
Sanonpahan vaan,että ennätysajassa teit homman!! Minulla työn edistymistä jarrutti vielä tämä vasemman lonkan nivelrikko ja oikean käden "vajavaisuus",sormet menevät tunnottomaksi käsi ylöspäin työskennellessä. Mutta mieli on nyt hyvä, kaikista vastoinkäymisistä huolimatta

Saab 9-3 Turbo Jubilee 170hv.-02(Musta)
Re: Elämäni pahin autoremonttipainajainen!
Juu, kyllä se taas kunnolla potkiva Saabi sai unohtamaan sen paskaisen päivän melko pian. Tosin, kun muistelee, niin hyvin on piirtynyt muistiin ne työvaiheet ja ongelmat.
Itse tein emämokan siinä, että uitin jäähdytysnesteet pois ilman ohjuriletkua ja koko päivän tippui suupieliin, kaulaan ja kerran silmäänkin tippoja puskurin alusmuovin välistä. Ei ollut yksi eikä kaksi kertaa kun potkein itseäni päähän sen virheen takia päivän mittaan. Toinen pahasti hommaa venuttanut asia oli se, että en tajunnut tarpeeksi aikaisin laittaa jotain rasiaa alle kun banjopultteja irroittelin ja nenä nurmessa kiinni sai monet hetket viettää tiivisteitä nurmikosta etsien. Kumma kyllä löytyi. Kerran tippui tiiviste pohjamuovisuojan päälle ja ei helvetilläkään tullut kopistelemalla sieltä pois. Jäähyvettä vaan roiskui. Aloinpa sitten ottamaan suojamuovia irti vain huomatakseni viime hetkellä kymmenisen ruuvia irroitettuani, että rekistelikilven alla olevasta kolosta katsomalla näkyi tiiviste aivan aitiopaikalla muovin päällä.
Niin, ja se tärkein. Ilman räikkälenkkisarjaa olisin kait vieläkin auton alla irroittamassa downpipen alimmaista mutteria. Ehdoton työkalu tuossa(kin) rempassa.
Hauska näitä on näin muutamien kuukausien jälkeen jo muistella
Itse tein emämokan siinä, että uitin jäähdytysnesteet pois ilman ohjuriletkua ja koko päivän tippui suupieliin, kaulaan ja kerran silmäänkin tippoja puskurin alusmuovin välistä. Ei ollut yksi eikä kaksi kertaa kun potkein itseäni päähän sen virheen takia päivän mittaan. Toinen pahasti hommaa venuttanut asia oli se, että en tajunnut tarpeeksi aikaisin laittaa jotain rasiaa alle kun banjopultteja irroittelin ja nenä nurmessa kiinni sai monet hetket viettää tiivisteitä nurmikosta etsien. Kumma kyllä löytyi. Kerran tippui tiiviste pohjamuovisuojan päälle ja ei helvetilläkään tullut kopistelemalla sieltä pois. Jäähyvettä vaan roiskui. Aloinpa sitten ottamaan suojamuovia irti vain huomatakseni viime hetkellä kymmenisen ruuvia irroitettuani, että rekistelikilven alla olevasta kolosta katsomalla näkyi tiiviste aivan aitiopaikalla muovin päällä.
Niin, ja se tärkein. Ilman räikkälenkkisarjaa olisin kait vieläkin auton alla irroittamassa downpipen alimmaista mutteria. Ehdoton työkalu tuossa(kin) rempassa.
Hauska näitä on näin muutamien kuukausien jälkeen jo muistella