3" DP + stage 2?
-
- "Hirsch"
- Viestit: 790
- Liittynyt: Ti Loka 30, 2007 11:07
- Paikkakunta: Seinäjoki
3" DP + stage 2?
Voiko stage 2:n (Nordic) kaveriksi laittaa 3" DP:n kisakatilla? Softa on tarkoitus päivittää mutta ajattelin laittaa putken kiinni ensin. Onko vaikutusta tehoihin pelkän DP:n laitolla ja erityisesti onko riski että jotain hajoaa? Catback on ferritan 2.5".
Saab 9-5 2,3tA 2003 RE85
Re: 3" DP + stage 2?
Jonni Peura kirjoitti:Voiko stage 2:n (Nordic) kaveriksi laittaa 3" DP:n kisakatilla? Softa on tarkoitus päivittää mutta ajattelin laittaa putken kiinni ensin. Onko vaikutusta tehoihin pelkän DP:n laitolla ja erityisesti onko riski että jotain hajoaa? Catback on ferritan 2.5".
Voit. Toiminee paremmin. Äläkä vaan osta stage3 seuraavaks, saattaa olla nimittäin että se stage2 ja 3 softa on aivan sama... Tohon on seuraavaks hyvä päivitys 19T ahdin ja 630cc ruutat, sillä pitäs olla jo kulkuakin aika mukavasti.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 790
- Liittynyt: Ti Loka 30, 2007 11:07
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: 3" DP + stage 2?
Ei ehkä ihan heti tuu ahtimen vaihto ajankohtaiseksi, mutta pidetään mielessä...
Eihän sitä koskaan tiedä millon garretti paukahtaa, autolla kuitenki ajettu jo 167 000.
Laitan siis putken kiinni, onnistuukohan homma muuten kuin nostamalla auto ilmaan tai montulla? Saan kyllä auton etupäätä ylös vähäsen (sen verran että mahtuu alle makaamaan) mut melko ahdasta on..

Laitan siis putken kiinni, onnistuukohan homma muuten kuin nostamalla auto ilmaan tai montulla? Saan kyllä auton etupäätä ylös vähäsen (sen verran että mahtuu alle makaamaan) mut melko ahdasta on..

Saab 9-5 2,3tA 2003 RE85
Re: 3" DP + stage 2?
Varmaan sen DP:n saa ilman nousturiakin sinne alla menemään, itse en kyllä siihen ryhyis
Kyse on kait enemmän siitä että kuinka kovasti haluat sen sinne
Muutama pultti ahtimessa, lambda tai kaksi, kiinnike laatikon alla, parit helat muistaakseni, ja sitten se liitos loppuputkeen jossain rintapellin nurkilla. Ei pitäis mahdotonta olla ryömimälläkään...
Jollet irroita lambdat putkesta ennen kun tiputat sen pois, niin muista irroittaa lambdan liittimet, imusarjan murkilla kuskin puolella muistaakseni.

Kyse on kait enemmän siitä että kuinka kovasti haluat sen sinne

Muutama pultti ahtimessa, lambda tai kaksi, kiinnike laatikon alla, parit helat muistaakseni, ja sitten se liitos loppuputkeen jossain rintapellin nurkilla. Ei pitäis mahdotonta olla ryömimälläkään...
Jollet irroita lambdat putkesta ennen kun tiputat sen pois, niin muista irroittaa lambdan liittimet, imusarjan murkilla kuskin puolella muistaakseni.
Saabit
- Puretaan: 9-3SC-06
- 9-3SC 1.8t Aut. -07 NoPower
- 9-3Cab Aero Aut. -05 - Omatune BioPower
- 9-3Cab Aero Aut. -04 - Omatune BioPower
- 9-3SS Aero Man. -03 - Omatune BioPower
-
- "Hirsch"
- Viestit: 790
- Liittynyt: Ti Loka 30, 2007 11:07
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: 3" DP + stage 2?
Kyllähän mä sen sinne haluaisin tosi kovasti....Nappe kirjoitti:Varmaan sen DP:n saa ilman nousturiakin sinne alla menemään, itse en kyllä siihen ryhyis![]()
Kyse on kait enemmän siitä että kuinka kovasti haluat sen sinne![]()
Muutama pultti ahtimessa, lambda tai kaksi, kiinnike laatikon alla, parit helat muistaakseni, ja sitten se liitos loppuputkeen jossain rintapellin nurkilla. Ei pitäis mahdotonta olla ryömimälläkään...
Jollet irroita lambdat putkesta ennen kun tiputat sen pois, niin muista irroittaa lambdan liittimet, imusarjan murkilla kuskin puolella muistaakseni.



Saab 9-5 2,3tA 2003 RE85
Re: 3" DP + stage 2?
Miltei vattumaisin tuossa hommassa on se turbon laipan alimmainen vaarnapultti/mutteri. Siinä ei isoja tiloja ole sillä kiintoavaimella vääntää/liikkua. Räikkälenkki ehdoton työkalu, eikä silläkään liian helppoa. Kannatinraudan pultit oli itselläni ainakin kuin uudet, eli ei juuri ruostetta ja lähti auki helposti.
Itellä tuossa turborempassa roikku DP vain kumien ja jatkon varassa(ja varoiksi nipparin), eli ei olis tarvinnut paljon lisää, niin olis saanu tiputtaa kumeista pois jos olis ollu korvaus-DP hollilla. No ehkä tässä jossain välissä..
Kai sitä nurkista jotain kakkosvitosta tms. lankkua löytyy(jos kerran traktorikin
), että nokan saa ajettua vaikka edes 20cm korkeudelle maasta ja miksei takarenkaiden alle kanssa jotain. Se keskipöntön jatko kun on aikalailla keskellä autoa ja jos perä on maassa eikä nokka kohti taivasta niin alkaa kiilaamaan uhkaavasti
Sitten pitäis mahtua jo mukavasti irrottamaan sen jatkon clampin. Itse jatko aukeaa hyvin kun iskee ison talttameisselin sinne väliin ja iskee vasaralla päälle, ja vääntää. Jos siis ei muuten.
Apukädet on jees, ettei tipahda otsaan. Painavaa kamaa.
Jään odottamaan kommentteja Streetgearin DP:stä
Itellä tuossa turborempassa roikku DP vain kumien ja jatkon varassa(ja varoiksi nipparin), eli ei olis tarvinnut paljon lisää, niin olis saanu tiputtaa kumeista pois jos olis ollu korvaus-DP hollilla. No ehkä tässä jossain välissä..
Kai sitä nurkista jotain kakkosvitosta tms. lankkua löytyy(jos kerran traktorikin


Apukädet on jees, ettei tipahda otsaan. Painavaa kamaa.
Jään odottamaan kommentteja Streetgearin DP:stä

-
- "Hirsch"
- Viestit: 790
- Liittynyt: Ti Loka 30, 2007 11:07
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: 3" DP + stage 2?
Pitänee käydä hakemassa räikkälenkkisarja ennen hommaan ryhtymistä, kiitos vinkistä.Tomsson kirjoitti:Miltei vattumaisin tuossa hommassa on se turbon laipan alimmainen vaarnapultti/mutteri. Siinä ei isoja tiloja ole sillä kiintoavaimella vääntää/liikkua. Räikkälenkki ehdoton työkalu, eikä silläkään liian helppoa. Kannatinraudan pultit oli itselläni ainakin kuin uudet, eli ei juuri ruostetta ja lähti auki helposti.
Itellä tuossa turborempassa roikku DP vain kumien ja jatkon varassa(ja varoiksi nipparin), eli ei olis tarvinnut paljon lisää, niin olis saanu tiputtaa kumeista pois jos olis ollu korvaus-DP hollilla. No ehkä tässä jossain välissä..
Kai sitä nurkista jotain kakkosvitosta tms. lankkua löytyy(jos kerran traktorikin), että nokan saa ajettua vaikka edes 20cm korkeudelle maasta ja miksei takarenkaiden alle kanssa jotain. Se keskipöntön jatko kun on aikalailla keskellä autoa ja jos perä on maassa eikä nokka kohti taivasta niin alkaa kiilaamaan uhkaavasti
Sitten pitäis mahtua jo mukavasti irrottamaan sen jatkon clampin. Itse jatko aukeaa hyvin kun iskee ison talttameisselin sinne väliin ja iskee vasaralla päälle, ja vääntää. Jos siis ei muuten.
Apukädet on jees, ettei tipahda otsaan. Painavaa kamaa.
Jään odottamaan kommentteja Streetgearin DP:stä

DP on tosiaan tilattu streetgearilta ja nyt vaan odotellaan mitä sieltä tulee... Hiukan hirvittää kun jostain ketjusta lukaisin että automaattivaihteiston kanssa tilaa on paljon vähemmän putkelle kuin manuaalin. Et jos se ei sinne sovikkaan suoraan niin menee koko homma reisille tai ainakin vaikeutuu huomattavasti. Mut toivotaan parasta.

Saab 9-5 2,3tA 2003 RE85
Re: 3" DP + stage 2?
Kyllä ainakin minulla on mahtunut molempien automaattien alle 3" DP, toiseen feritan race-kat malli, ja toiseen spedepartsin "ei-kat" putki johon laitoin saman putkan wanhan laipallisen 3" sportkatin. Hiukan teki kyllä tiukkaa se sovitus...
Eli kyllä 3" DP menee automaatin alle.
Eli kyllä 3" DP menee automaatin alle.
Saabit
- Puretaan: 9-3SC-06
- 9-3SC 1.8t Aut. -07 NoPower
- 9-3Cab Aero Aut. -05 - Omatune BioPower
- 9-3Cab Aero Aut. -04 - Omatune BioPower
- 9-3SS Aero Man. -03 - Omatune BioPower
Re: 3" DP + stage 2?
Mulla oli manuaali ng:ssä mitsun vakio 19t ja tuli aivan liikaa vääntöä. Steg 5 piti saada 350nm/+300hv ja tuli penkitettyä 475nm/275hv. Viggenin kytkin kesti juuri ja juuri mutta laatikko hajos täydellisesti. Piti sitten rajoittaa tehoja. Kysele onko tehty softaa sillä minkä virin meinaat laittaa juuri 19t ahtimelle kun mulle piti erikseen sellainen värkätä kun ei ollut samanlaista kokoonpanoa ollut.JouniCSE kirjoitti:Jonni Peura kirjoitti:Voiko stage 2:n (Nordic) kaveriksi laittaa 3" DP:n kisakatilla? Softa on tarkoitus päivittää mutta ajattelin laittaa putken kiinni ensin. Onko vaikutusta tehoihin pelkän DP:n laitolla ja erityisesti onko riski että jotain hajoaa? Catback on ferritan 2.5".
Voit. Toiminee paremmin. Äläkä vaan osta stage3 seuraavaks, saattaa olla nimittäin että se stage2 ja 3 softa on aivan sama... Tohon on seuraavaks hyvä päivitys 19T ahdin ja 630cc ruutat, sillä pitäs olla jo kulkuakin aika mukavasti.
Ps. toi maksimivääntö ja hv tuli 4600rpm 1,65bar ja sitten käyrät alaspäin.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Suzuki SX4 1.6 4X4 Outdoor Line -08, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Suzuki SX4 1.6 4X4 Outdoor Line -08, emännällä S60 T5 -01
Re: 3" DP + stage 2?
Og9-3 laatikko on kestävämpi kuin NG900 aski. Pitäis kyllä kestää ihan ok 19T tuotos.Kupari kirjoitti:Mulla oli manuaali ng:ssä mitsun vakio 19t ja tuli aivan liikaa vääntöä. Steg 5 piti saada 350nm/+300hv ja tuli penkitettyä 475nm/275hv. Viggenin kytkin kesti juuri ja juuri mutta laatikko hajos täydellisesti. Piti sitten rajoittaa tehoja. Kysele onko tehty softaa sillä minkä virin meinaat laittaa juuri 19t ahtimelle kun mulle piti erikseen sellainen värkätä kun ei ollut samanlaista kokoonpanoa ollut.JouniCSE kirjoitti:Jonni Peura kirjoitti:Voiko stage 2:n (Nordic) kaveriksi laittaa 3" DP:n kisakatilla? Softa on tarkoitus päivittää mutta ajattelin laittaa putken kiinni ensin. Onko vaikutusta tehoihin pelkän DP:n laitolla ja erityisesti onko riski että jotain hajoaa? Catback on ferritan 2.5".
Voit. Toiminee paremmin. Äläkä vaan osta stage3 seuraavaks, saattaa olla nimittäin että se stage2 ja 3 softa on aivan sama... Tohon on seuraavaks hyvä päivitys 19T ahdin ja 630cc ruutat, sillä pitäs olla jo kulkuakin aika mukavasti.
Ps. toi maksimivääntö ja hv tuli 4600rpm 1,65bar ja sitten käyrät alaspäin.
NG9-3 MY08 2.0T Vector Farkku
Mercedes CLS 500 Shooting Brake MY15
Mercedes CLS 500 Shooting Brake MY15
-
- "Hirsch"
- Viestit: 790
- Liittynyt: Ti Loka 30, 2007 11:07
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: 3" DP + stage 2?
Taitaa automaattilaatikolle stage 3 olla aika ylärajalla jo. Siitä eteenpäin kun lähdetään vaihtamaan ahdinta jne. alkaa väännöt nousta väkisinkin yli 400 nm (sehän on kai tarkoituskin..) ja laatikon rikkoutumisriski kasvaa vähän liian suureksi omasta mielestäni. Manuaali on tietenkin eri asia.
Saab 9-5 2,3tA 2003 RE85
Re: 3" DP + stage 2?
Mikäs tässä on tilanne, laitoitko DP:n ja kisakatin?
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
-
- "Hirsch"
- Viestit: 790
- Liittynyt: Ti Loka 30, 2007 11:07
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: 3" DP + stage 2?
Tämä homma siirtyi valitettavasti ensi kevääseen. Virikärpäsen purema ei ole parantunut mutta pitää välillä kasvattaa budjettia jotta saa vaivaan hoitoa.KAPU2 kirjoitti:Mikäs tässä on tilanne, laitoitko DP:n ja kisakatin?


Nimimerkillä "Termos" taitaa olla tuosta Streetgearin 3" DP:stä jo kokemuksia.
Saab 9-5 2,3tA 2003 RE85