9-3sen lämmöt

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Tulkas
"Kaasari"
Viestit: 10
Liittynyt: La Syys 03, 2005 11:57
Paikkakunta: Kokemäki

9-3sen lämmöt

Viesti Kirjoittaja Tulkas »

Tulipas tuossa kesän aikana vaihdettua og-satku kolkkiin. Nyt tuli pakkaset ja ilmeni eroja...
Vanhassahan oli tuo lämpöpuoli talvisin kunnossa, 3km ajoa vaikka millaisessa pakkasessa ni johan puhalsi kuumaa ja neula vaakatasossa mittaristossa. Nyt tämä uusi taitaa temppuilla, menee kymmenisen kilometriä ennen kuin neula pääsee ylätasoonsa vaikka asteita on pari miinusta. Ja tämä ylätaso on pari viisarinpaksuutta vaakatason alapuolella. Sisätilat kyllä lämpenevät vielä tarpeeksi nopeasti. Mutta nyt kysyisin että kannattaako lähteä termarikaupoille, tarkastaa jokin muu tyyppivika vai onko ominaisuudet kyseessä?
Nämä "huikeat" pakkaslukemat hajottivat jo sähköantenninkin ilmeisesti :cry:
9-3 2.0t -99
AnttiH9-3
"Aero"
Viestit: 347
Liittynyt: Ti Marras 08, 2005 13:14
Paikkakunta: Järvenpää

Re: 9-3sen lämmöt

Viesti Kirjoittaja AnttiH9-3 »

No ei ole ainakaan ominaisuus. Termari ehkä tosiaan sökö (?).

Älä vielä menetä toivoa sähköantennin suhteen - pari kertaa poksuttelee ylös alas, niin kyllä sen vielä pitäisi nousta. Itse olen onnistunut pitämään tuon paljon parjatun sähköantennikin pelissä vetäisemällä sen vain puhtaaksi nenäliinalla aina ajon jälkeen. Niinä kertoina, kun se ei tahdo nousta kunnolla, suihkuttelen nenäliinaan lisäksi CRC:tä. Sitten vain ylös-puhdistus-alas-ylös-puhdistus sykliä muutaman kerran (irrottaa kakkaa sisältä), niin taas on kiiltävä ja toimiva antenni.
2.0t Biopower 9-3 -09
ex 2.3Aero 9000 -96; ex 2.0Aero 9-3 -00; ex 2.0t 9-3 -02
#7314
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: 9-3sen lämmöt

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Termari siellä on hajalla, kunnossa oleva 9-3 lämpiää nopeammin kuin (ainakin) 16v OG900.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Tulkas
"Kaasari"
Viestit: 10
Liittynyt: La Syys 03, 2005 11:57
Paikkakunta: Kokemäki

Re: 9-3sen lämmöt

Viesti Kirjoittaja Tulkas »

Kiitoksia. Pelkäsinkin jo ettei kai Saabit ole "kylmentyneet" :)
9-3 2.0t -99
KAPU2
"Hölösuu"
Viestit: 1338
Liittynyt: Su Touko 18, 2008 09:35
Paikkakunta: PKS

Re: 9-3sen lämmöt

Viesti Kirjoittaja KAPU2 »

Onko motonetin tarvike hyvä

TERMOSTAATTI/TIIVISTE SAAB 900 "GM" 94-- JA 9-3 --02
Tiiviste ei sisälly termostaatin hintaan
900/9-3 16V ja Turbo-2,0 89°. . . . . . . . . . . . . . . . 30-6335 12.90 ???
900/9-3 16V ja Turbo-2,0 Tiiviste. . . . . . . . . . . . . 30-6112 0.90 ???
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Re: 9-3sen lämmöt

Viesti Kirjoittaja Hallu »

KAPU2 kirjoitti:Onko motonetin tarvike hyvä

TERMOSTAATTI/TIIVISTE SAAB 900 "GM" 94-- JA 9-3 --02
Tiiviste ei sisälly termostaatin hintaan
900/9-3 16V ja Turbo-2,0 89°. . . . . . . . . . . . . . . . 30-6335 12.90 ???
900/9-3 16V ja Turbo-2,0 Tiiviste. . . . . . . . . . . . . 30-6112 0.90 ???
Mulla on toiminut vuoden ihan jees, tosin kun kysyin hintaa marmoritiskiltä niin eroa ei juuri ollut eli kannattaa kysellä ainakin jos orkkiksen saa samaan hintaan.
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Fechter
"Tuplakaasari"
Viestit: 91
Liittynyt: Ti Huhti 15, 2008 12:07

Re: 9-3sen lämmöt

Viesti Kirjoittaja Fechter »

Itsekin olin tässä ehtinyt hetken aikaa miettimään et onkohan kaikki kondiksessa kun lämmöt ajaessa tippu jonkun verran ja paikallaan seistessä nousi normaaliksi.
No tätä viestiketjua lukiessa sit totesin et parempi vaihtaa termari ja katso kuinka pelittää sen jälkeen. Motonetin termarin laitoin.
Samalla vaihtui longlife jäähdytysnesteet vanhojen tilalle. Onko muuten neljä vuotta longlife nesteillä vaihtoväli kun purkissa ei mitään lukenut?
Vastaa Viestiin