Ajovalot ovat suunnatut liian ylös eli vaikka säädin on kolmosella eli suuntaus on mahd.alas ja auto tyhjä niin mielestäni liian kirkkaat. Käsittäkseni tässä tapauksessa asento tulisi olla nolla tai ykkönen.
Ja vasta kun laittaa perheen takapenkille ja tavaraa konttiin tulisi käyttää kolmosta. Onko tuo perusasento mahdollista itse korjata?
Jotenkin kun olen katsellut Saabeja sillä silmällä, niin vähän samaa "vikaa" tuntuu olevan muillakin. Sitä ei normaalisti itse huomaa kun istuu ratin takana.
Matti
valojen suuntaus
Eihän valot o koskaan liian kirkkaat
Kieltämättä ng900/og9-3 on aika tarkka valojen suuntauksesta ettei häikäise vastaantulijoita mutta eihän kukaan ole "ihan ite" vaihtanu lamppuja ja laittanu niitä huonosti paikalleen jolloin näyttää ihan mihin sattuu?
Muuten valojen korkeudensäätö on ihan helppo juttu. Käyttiksessä kerrotaan kumpi nupikka umpion takaa säätää korkeutta ja kumpi suuntausta sivusuunnassa. En muista kumpi on kumpi kun viimeksi oon ng900:sta säätäny valoja vuonna -97 tai-98. Säätö kotona on helppo juttu: auto tasaiselle alustalle niin että valot on seinää päin, mittaa korkeus maasta umpion keskelle, sitten etäisyys seinään...mielellään 4-5m ja laskua min. 1cm/metri eli jos auto 4m etäisyydellä seinästä niin ruksi seinään 4cm alemmaksi kuin umpion korkeus maasta. ennen säätöä katsoa että korkeussäädin on 0-asennossa
Jollain huoltsikalla tekevät parilla eurolla tai jos oot vakioasiakas niin ilmaiseksi "suuntauslootan" avulla

Kieltämättä ng900/og9-3 on aika tarkka valojen suuntauksesta ettei häikäise vastaantulijoita mutta eihän kukaan ole "ihan ite" vaihtanu lamppuja ja laittanu niitä huonosti paikalleen jolloin näyttää ihan mihin sattuu?
Muuten valojen korkeudensäätö on ihan helppo juttu. Käyttiksessä kerrotaan kumpi nupikka umpion takaa säätää korkeutta ja kumpi suuntausta sivusuunnassa. En muista kumpi on kumpi kun viimeksi oon ng900:sta säätäny valoja vuonna -97 tai-98. Säätö kotona on helppo juttu: auto tasaiselle alustalle niin että valot on seinää päin, mittaa korkeus maasta umpion keskelle, sitten etäisyys seinään...mielellään 4-5m ja laskua min. 1cm/metri eli jos auto 4m etäisyydellä seinästä niin ruksi seinään 4cm alemmaksi kuin umpion korkeus maasta. ennen säätöä katsoa että korkeussäädin on 0-asennossa

Jollain huoltsikalla tekevät parilla eurolla tai jos oot vakioasiakas niin ilmaiseksi "suuntauslootan" avulla
9-5 2.0t wagon biopower linear sport - 05, 9-3 cabriolet 2.0t A SE -00, 900i 16valve 3d - 93
detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
Re: valojen suuntaus
Sanokaas miten säädän nuo lamput? Kun peitän apukuskin puoleisen, niin kuskin puoleinen valo ei osu ollenkaan seinään. Huomasin tuon ja ehdin jo sitä ennen ruuvata siitä apukuskin puoleisen valon tangosta, olihan se oikea? Pitääkö valot säätää niin, että toisen peittää kun toista säätää? Ohjekirjassa ei ole valojen kohdalla mitään mainintaa säädöstä.
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86
Re: valojen suuntaus
Turha niitä peittää on, kummankin valon kuvion erottaa kyllä seinästä selvästi. Jos ei erota ja/tai kuvio on epäselvä, on polttimo vinossa tai viallinen.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2