Katsastuksessa hylkäys kässäristä

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Avatar
kalle37
"Hölösuu"
Viestit: 3083
Liittynyt: To Maalis 06, 2008 21:29
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Katsastuksessa hylkäys kässäristä

Viesti Kirjoittaja kalle37 »

Mulle on käynyt samantapainen juttu, mutta toisen merkisessä autossa.

Tuli huomautus käsijarrusta ja korjauskehoitus.
Vaihdoin kaikki jarrujen osat taka akselille siis satulat,levyt ,käsijarruhihnat sekä vaierin.

Käytin vielä jarru dynossa tarkistamassa että kaikki on ok.

Ja eikun asemalle ja yllättäen ei kuulemma vieläkään toiminut niin kuin piti :?

Sanoin etten hyväksy asiaa ja haluan nähdä seuraavan auton käsijarru testin.

Eipä ollut arvot silläkään kohdallaan :D
Eikä seuraavallakaan :D

Sain sen jälkeen leiman ja hieman oli inssin naama punainen.
Jaahas kirjoitti:No niin;nyt on vihdoin aikaa kertoa uusimmat käänteet tässä jutussa.Torstaina nostin Saabin peräpään ilmaan ja pyörät veks.Kässäri napsu-napsulta päälle ja aina kokeilemaan,että tapahtuuko mitään.Viidennellä napsulla ei enää jaksanu käsin pyörittää renkaista...Eli mitään säätöjä en tehnyt.Perjantaina sit uudestaan Salpakankaalle katsastukseen.Kaksi inssiä siellä oli,en kelputtanut tätä Herra"Koota",joka hylkäsi Saban.Toisen inssin kanssa lähdin dynamolle mukaan ja heti sanoin,etten säätänyt jarruja ollenkaan,kun ei ole mitään syytä säädellä!Ja ihme tapahtui;käsijarru pelitti hyvin :!: Inssi ei osannut antaa selitystä sille,miksi tämä kokelas(?) ei saanut käsijarrulta riittäviä tehoja ulos...Selitti kyllä,että kun nyt sataa,niin jarrutesti näyttää toisia lukemia...!Lupasi seuraavassa katsastuksessa hyvittää jälkitarkastusmaksun,18€ 8)
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
iskarix
"Tuplakaasari"
Viestit: 57
Liittynyt: Su Elo 21, 2005 23:35

Re: Katsastuksessa hylkäys kässäristä

Viesti Kirjoittaja iskarix »

kalle-ivar kirjoitti:alkuperäinen juttu liuskahti ihan perseelle, kun iskarix alkaa päissään kertomaan satuja mene sivulle topic ja kerro siellä melkein Jeesuksen kanssa tulleita kohtauksia.
Onkos vaikeuksia? Opettele sinäkin kieliopin aakkoset ja kirjoittele. Tämä viestiketju loppui osaltani nýt. Ole iloinen.
9-5 2.3t -03, VIII Saab
eka 96 1976, veronanvihreä, vm -72
Laukkuapina
"Kaasari"
Viestit: 37
Liittynyt: Ke Heinä 19, 2006 16:24
Paikkakunta: Helsinki

Re: Katsastuksessa hylkäys kässäristä

Viesti Kirjoittaja Laukkuapina »

Mulla oli eilen inssillä käynti ja hylkyhän sieltä tuli. Kolmesta narinan aiheesta yksi oli juurikin käsijarru ja sen voimattomuus. En muista mitä lukemia näytti, mutta jarruvoima oli kuitenkin liian vähän suhteessa auton painoon.
Kesällä vaihdoin (vaihdatin) käsijarrukengät ja jarrulevyt ja samalla säädettiin käsijarru siten, että se napsahti ylös vetäessä neljä kertaa. Nyt on jo vaijeri löystynyt (?) sen verran, että ei sen takia saa leimaa. No katotaan mitä ne tuolla pajalla saa aikaseks. Illalla yrittämään uudestaan.
Mistään mitään tietämätön!!
snuggles
"Hölösuu"
Viestit: 1140
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 07:45

Re: Katsastuksessa hylkäys kässäristä

Viesti Kirjoittaja snuggles »

Kylläkai täällä vedetään käsijarrua joka kerta parkkiin jätettäessä. Välillä ihan käytön vuoksi liikkeelläkin.
Joka vuosi sama savotta: käsijarru ei ota/pidä.
Viimevuonna vaihdettiin vaijerit,levyt ja palat niin oli poikkeuksellisesti eka talvi,että ei jäätynyt kovin monesti pohjaan.
Nyt taas jarruvoimat hukassa.
Jos hetkeksi sais pelaamaan niin äkkiä leimalle! :)
Avatar
patse
"Saabisti"
Viestit: 2107
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:18
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Katsastuksessa hylkäys kässäristä

Viesti Kirjoittaja patse »

snuggles kirjoitti:...Joka vuosi sama savotta: käsijarru ei ota/pidä...
Ihan normaalia. Meillä kans säätöä kerta tai kaks vuoteen, riippuen katsastus/huolto/v-käyrän mukaan ja kilometrejä tulee n.20-25tkm/vuosi
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. + pihassa myös 9-5 2.3T aut. -07
Pola
"Hölösuu"
Viestit: 1368
Liittynyt: Pe Heinä 21, 2006 22:03
Paikkakunta: Hamina

Re: Katsastuksessa hylkäys kässäristä

Viesti Kirjoittaja Pola »

Pitää koputtaa puuta. Itse en ole mokomaan kapistukseen uskaltanut koskea ollenkaan ettei jumiudu/porsi :D Katsastuksessa toiminut moitteetta vuodesta toiseen. Toistaiseksi.
#3272
Azanovix
"Hölösuu"
Viestit: 3672
Liittynyt: Ma Loka 15, 2007 00:30
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: Katsastuksessa hylkäys kässäristä

Viesti Kirjoittaja Azanovix »

Miten on muuten ylipäänsä mahdollista, että pystyy elämään ilman käsijarrua? Automaatit kyllä ymmärrän, mutta muutkin? Vai onko vain niin, ettei autoa tarvitse pysäköidä mäkiin..?
Itse kun kiskon sitä kahvaa monta kertaa päivässä niin kuulostaa oudolta. Olen ehkä vähän kaavoihin kangistunut. :D
mursu
"Hirsch"
Viestit: 916
Liittynyt: Ti Tammi 20, 2004 18:49
Paikkakunta: Vihti

Re: Katsastuksessa hylkäys kässäristä

Viesti Kirjoittaja mursu »

Azanovix kirjoitti:Miten on muuten ylipäänsä mahdollista, että pystyy elämään ilman käsijarrua? Automaatit kyllä ymmärrän, mutta muutkin? Vai onko vain niin, ettei autoa tarvitse pysäköidä mäkiin..?
Itse kun kiskon sitä kahvaa monta kertaa päivässä niin kuulostaa oudolta. Olen ehkä vähän kaavoihin kangistunut. :D
Niin ja mites me motoristit, kun ei oo käsijarrua ollenkaan ja katsastamassakaan ei tarvii käydä!? Mutta samat ylä- ja alamäet niilläkin :)

Totuus on se ettei mikään auto ole suunniteltu suolattavaksi ja pakastettavaksi. Ja yhtälailla käsijarru jumittui tänään Audistakin...
Avatar
patse
"Saabisti"
Viestit: 2107
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:18
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Katsastuksessa hylkäys kässäristä

Viesti Kirjoittaja patse »

Azanovix kirjoitti:Miten on muuten ylipäänsä mahdollista, että pystyy elämään ilman käsijarrua? Automaatit kyllä ymmärrän, mutta muutkin? Vai onko vain niin, ettei autoa tarvitse pysäköidä mäkiin..?
Itse kun kiskon sitä kahvaa monta kertaa päivässä niin kuulostaa oudolta. Olen ehkä vähän kaavoihin kangistunut. :D
Pakkilukko systeemiin on tullut tähän saakka luotettua 3x :saab:
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. + pihassa myös 9-5 2.3T aut. -07
snuggles
"Hölösuu"
Viestit: 1140
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 07:45

Re: Katsastuksessa hylkäys kässäristä

Viesti Kirjoittaja snuggles »

Tällä kertaa ajattelin, että annan jollekulle muulle nakkihommaksi laittaa jarrut iskuun.

Ei onnistunut...
Paja-Maukka raplasi kahtena päivänä yht melkein 4h takajarruja. Kun laikka alkoi laulamaan vaijerinlyhennyspalan teon merkeissä niin tuumasin, että eiköhän se piisaa jo...
Pitää itse laitella viikonlopulla, jos onnistuu mullakaan.
Jotain sopersi, että toinen taaemmista jarruvaijereista "pidempi", kun toiselta puolelta ottaa ja toiselta ei, vaikka on säädöt "kondiksessa".
Jep.
Vastaa Viestiin