Kytkin remppa tehty täältä löydettyjen hyvien ohjeiden mukaan lähes onnistuneesti NG900:seeni. Mutta pieni kämmi pääsi käymään. Vaihdekepin muistin lukita kolmoselle, vaihdelaatikkoa en. Sitten kun pyörittelin lootaa tallin lattialla niin tietenkin vaihteen siirrin liikkui. Siinä vaiheessa tuli mieleen, että tappi taisi tulla unohdettua laittaa reikään. Nyt sielä on mikä lie vaihde päällä. Kuinka saadaan laatikko ja keppi samoille vaihteille?
Kiitos, jo saadusta neuvoista.
Kytkimen vaihto
Re: Kytkimen vaihto
Laatikkoon menevä siirtoakseli keskittää kolmos nelos linjalle.
Kokeile ensin heilutella/käännellä akselia sivuttain, jos liikkuu reilusti ja "jousi" painaa vastaan olet vapaalla.
Jos ei käänny, vedä akselia ulos laatikosta tai paina sisään niin että pääset vapaalle.
Sitten tuohon kolmos nelos linjalle ja vedä akselia ulos laatikosta.
Nyt pitäsi olla kolmonen valittu ja voi tiputtaa meisselin lukitusreikään.
Jos laatikko on jo paikallaan, välinivelen irrotus helpottaa etsintää, mutta ei ole pakko irrottaa, kunhan kepin päässä ei ole lukitustappi paikallaan.
Kokeile ensin heilutella/käännellä akselia sivuttain, jos liikkuu reilusti ja "jousi" painaa vastaan olet vapaalla.
Jos ei käänny, vedä akselia ulos laatikosta tai paina sisään niin että pääset vapaalle.
Sitten tuohon kolmos nelos linjalle ja vedä akselia ulos laatikosta.
Nyt pitäsi olla kolmonen valittu ja voi tiputtaa meisselin lukitusreikään.
Jos laatikko on jo paikallaan, välinivelen irrotus helpottaa etsintää, mutta ei ole pakko irrottaa, kunhan kepin päässä ei ole lukitustappi paikallaan.
#1894 : 9000 CS 2.0t -96 , 9-3 SC TiDS -09 , 9-3 Cab 1.8t+Hirsch -05 . . . . Entiset : 90 -85 , 900c -88 , 900s 2,3i -96
Re: Kytkimen vaihto
Kiitos.
Loota paikoillaan ja kaikki muut himmelit kiinnitettynä. Eikun akselia heiluttelemaan ja etsimään kolmosta. "Pienet" hölmöilyt yleensä tuottavat suurimman työn.
Ilmeisesti messeliä ei saa laatikossa reikään, kuin vaan kolmos vaihteella, jolloin voi olla varma oikeasta pykälästä. Voisiko olla näin?
Loota paikoillaan ja kaikki muut himmelit kiinnitettynä. Eikun akselia heiluttelemaan ja etsimään kolmosta. "Pienet" hölmöilyt yleensä tuottavat suurimman työn.

Ilmeisesti messeliä ei saa laatikossa reikään, kuin vaan kolmos vaihteella, jolloin voi olla varma oikeasta pykälästä. Voisiko olla näin?
Re: Kytkimen vaihto
Vaihteet ja kytkin toimii nyt hienosti. Kiitos "vaihteen etsintä" neuvosta.
Nyt tuli sitten vielä yksi robleema. Avain ei lähde enään virtalukosta. Pakki menee hienosti päälle mutta ei vapauta avainta pois. Otin lukkopesän irti, siinä ei ole vikaa. Mitäköhän tarvisi tehdä? Ei viitsisi jättää aina ovia auki ja avaimia virtalukkoon.
Nyt ei pääse hukkaan avaimia
, auton kylläkin 
Mahtaisikohan auttaa vaihdevivuston uudellen säätö? Tuntuu siltä, että vaihdekepin "H-kaavio" on muuttunut edemmäksi. WIS:n mukaan säätö tehtiin lukitsemalla nelonen ja niin edespäin.
Nyt tuli sitten vielä yksi robleema. Avain ei lähde enään virtalukosta. Pakki menee hienosti päälle mutta ei vapauta avainta pois. Otin lukkopesän irti, siinä ei ole vikaa. Mitäköhän tarvisi tehdä? Ei viitsisi jättää aina ovia auki ja avaimia virtalukkoon.
Nyt ei pääse hukkaan avaimia


Mahtaisikohan auttaa vaihdevivuston uudellen säätö? Tuntuu siltä, että vaihdekepin "H-kaavio" on muuttunut edemmäksi. WIS:n mukaan säätö tehtiin lukitsemalla nelonen ja niin edespäin.
Re: Kytkimen vaihto
Se keppi pitää olla pituussuunnassa sellaisessa kohdassa että menee kunnolla oikealle. Tarkoittaa että kepin alapää osuu kohtaan jossa se pääsee kiinni "avainlukitukseen". Helpoimmin tuo säätyy kaverin kanssa. Ensin vaihteiston päähän lukitustappi kolmoselle, tai onko se nyt sitten nelonen ei tässä väliä. Kaveri löysää kepiltä tulevan tangon kiristyksen ja itse on ohjaamossa ja siirtää keppia pakille sellaiseen asentoon että avainkin irtoaa. Kun löytyi oikea linja, siirretään keppi vapaan kautta takaisin oikealle vaihteelle, mutta ei liikuteta eteen (jos kolmonen) tai taakse (jos nelonen) ihan mahdottomasti, pidetään paikaallaan ja kaveri kiristää tangon kiinni. Parin iteroinnin jälkeen varmasti löytyy.
Tää on toiminut paremmin kuin väljät tapit kummassakin päässä. Tappihommakin varmaan toimii jos löytää tiukat sellaiset.
Tää on toiminut paremmin kuin väljät tapit kummassakin päässä. Tappihommakin varmaan toimii jos löytää tiukat sellaiset.
#1894 : 9000 CS 2.0t -96 , 9-3 SC TiDS -09 , 9-3 Cab 1.8t+Hirsch -05 . . . . Entiset : 90 -85 , 900c -88 , 900s 2,3i -96
Re: Kytkimen vaihto
Kiitos.
Onnistui, kun kun tajusin käyttää tikkoja tappeja. Ja säädön tein nelosvaihteella. Rupesi lähtemään avainkin lukosta.
Onnistui, kun kun tajusin käyttää tikkoja tappeja. Ja säädön tein nelosvaihteella. Rupesi lähtemään avainkin lukosta.