mursu kirjoitti:Itsellä on forgen kellolla ei peruspaineita saa millään alle 0,4barin, jäykkä on ku perkele.
Tarkoittanet ns. vihreätä jousta? Se ei käytännössä taida ahtojen "humppaus" ongelmaa ratkaista varsinkaan jos kyseessä viripurkki. Miks pp pitää saada alle 0.4, vai oliko toi vitsi?
Keltainen jousi taas on (ainakin oli pari vuotta sitten) seuraava jäykkyys vihreästä. Siitä ei saa pp alle 0.75bar ilman modausta, eli aiheuttaa ahtojen "piikkausta".
Deportivo, miten sitä forgen jousta pystyy modaamaan, lämpökäsittelyllä eh ? Pitää paikkansa että se kakkoskoko on pikkasen liian jäykkä perusstageille, tuollainen 0.55-0.6 bar viritys pelaa hienosti, varsinkin T7 mankkuvenan kanssa.
vesa67 kirjoitti:Deportivo, miten sitä forgen jousta pystyy modaamaan, lämpökäsittelyllä eh ? Pitää paikkansa että se kakkoskoko on pikkasen liian jäykkä perusstageille, tuollainen 0.55-0.6 bar viritys pelaa hienosti, varsinkin T7 mankkuvenan kanssa.
En mä sitä mihinkää ahjoon o laittanut. Ihan viilapenkkiin puristanut. Tällä käsittelyllä saanut pp:n noin 0.6-0.65 bar tienoille. Eräs forgen keltainen jousi löysistyi käytössäkin, mutta siinä oli varmaan jotain vikaa.
Mun tietääkseni noissa kelloissa ei tule ylimääräisiä jousia mukana.
mursu kirjoitti:Itsellä on forgen kellolla ei peruspaineita saa millään alle 0,4barin, jäykkä on ku perkele.
Tarkoittanet ns. vihreätä jousta? Se ei käytännössä taida ahtojen "humppaus" ongelmaa ratkaista varsinkaan jos kyseessä viripurkki. Miks pp pitää saada alle 0.4, vai oliko toi vitsi?
Keltainen jousi taas on (ainakin oli pari vuotta sitten) seuraava jäykkyys vihreästä. Siitä ei saa pp alle 0.75bar ilman modausta, eli aiheuttaa ahtojen "piikkausta".
Lähinnä tuota katselin... forgen vakiojousella (en ole avannut ja katsonut väriä) peruspaineen saa juuri ja juuri tuohon 0.4-0.5 väliin... jos siihenkään. Sitten tuo avaruusajan ihme sopeuttaa paineen niin ettei maksimi ahtoja tule.
Avaruusajan ihme.. heh..
Tulipa tässä mieleen että jos t7 pp pilessä suuntaan tai toiseen niin voiko vaikuttaa kovinkin negatiivisesti ahtoihin?
Toi foorumin alussa oleva ohje vissiinkin enempi t5 autoihin...
Kerro sabatti kunhan uus kello paikallaan, jos sit ittekkin tilailis vastaavaa.
v###u onneks on Saab (taas on saabistilla saab)
-03 95 aero A steg3
Ex-206 rc
ex-05 93 ss aero
#ssk-4707#
ex-99viggene85 nappe st3,2
ex -00 93aero
aero t7 kirjoitti:Kerro sabatti kunhan uus kello paikallaan, jos sit ittekkin tilailis vastaavaa.
joo mä ilmottelen ku on paikoillaan.
tänään vedin letkun kabiiniin ahtomittaria varten. tuli todettua että on se konehuone hemmetin ahdas.
SAAB 9-3 T7 -99/00 HOT SE Ei tällä vielä kuuhun mennä
SAAB 9-3 -98 2.0 cabriolet
SAAB 96 -75 Das Båten Tunturi pappa Delivery Automatic -74
Bella 440 TL & yamaha 50+ vauhtipotkuri
Fordson super dexta
Kai sulla joku erillinen ahtopainemittari on ? Jos ei niin kauppaan mars.
Ohje pöytätestaukselle:
Polkupyöränpumppu, T-kappale ja 2-3 pätkää alipaineletkua niin saat käsipelillä sinne kellolle sopivasti annostelua painetta pumpulla jonka määrän näet mittarista ja hoplaa jos tanko alkaa liikkua 0.4 barin jälkeen niin hyvä, 0.5-0.6 vielä paremmin soveltuva stageille.
Ohje autossa paikallaan olevalle: vedätystä kolmosella siten että ahdot yli peruspaineen, kevyt painallus jarrulle jolloin ahdot putoaa peruspainelle ja katse ahtomittarin lukemiin.
Tankoa voi kiristää jonkin verran mutta kuoleentunutta jousta ei pelasta mikään ja kun sitä tankoa kiertää kymmenen kierrosta niin on pelannut ulos säätöliikkeen jolla hukkaportin läppää pitäisi pystyä avaamaan ja sittenpä systeemi ei pystykään purkamaan pakopaineita turbiinin ohi kun pitäisi.
Pahoituluni ajatusteni epäselvästä ilmaisusta. Siis uusi kello, mallia forge tuo mikä tosssa lojuu. Siinä on vihreä tarra, onko sillä jokin merkitys? Onko totta ettei T7 mene peruspaineille jarrua painettaessa? Sitten olisi vielä yksi kysymys. Auto on varustettu automaattivaihteistolla, niin milläs vaihteella tuota hudatetaan?
Noniin sano pöllö ku nokka katkes. Nyt on kello paikallaan ja auto kulkee taas niikun turbo- in kuuluukin. Peruspaineet on otettu hatusta, mutta kai tolla siihen asti pärjäilee kun saa jostain mittarin käsiin
no ei.
Olikohan se nyt sitten muka niin ettei T7 tiputa ahtoja peruspaineelle jarruvalosignaalista ? Vastatkaa nyt joku tai Pola vois piruuttaan kokeilla. Eikä sillä testauksessa käytettävällä vaihteella ole mitään muuta merkitystä kuin että ehtii hyvillä ahdoilla vedättämään ennen sitä jarrun hiplaamista.
vesa67 kirjoitti:no ei.
Olikohan se nyt sitten muka niin ettei T7 tiputa ahtoja peruspaineelle jarruvalosignaalista ? Vastatkaa nyt joku tai Pola vois piruuttaan kokeilla. Eikä sillä testauksessa käytettävällä vaihteella ole mitään muuta merkitystä kuin että ehtii hyvillä ahdoilla vedättämään ennen sitä jarrun hiplaamista.
Ei tiputa peruspaineille, vaan rajoittaa vääntömomentin arvoon 200Nm.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com