
NG900 puoltaa molempiin suuntiin
NG900 puoltaa molempiin suuntiin
osaisko joku kertoa missä on vika kun suoralla tiellä ajaa nii saattaa välillä mennä mukavasti suoraan, välillä puoltaa oikealle ja välillä vasemmalle. tekee ajamisesta aika vittumaista 

Re: NG900 puoltaa molempiin suuntiin
Varsinkin kuluneet renkaat vetelevät urissa ja kallistusten mukana. Muistan kun ajoin eka kerran parin millin kesäkiekoilla JKL-pori-JKL, niin oli kämmenpohjat kipeät kun oli sormen päillä ohjaillut ja korjaillut koko matkan Suomen hienoimmilla teillä.
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Re: NG900 puoltaa molempiin suuntiin
Mitkä renkaat on alla? Jos ihan vakioläskit, niin sitten lie jotain löysää jossain. Mutta jos matalaa profiilia ja vakiota pienempää et:tä, niin ihan normaalia uraisella tiellä. Uran vasemmalla kampeaa vasemmalle ja uran oikealla oikealla. Tulee ihan siitä, että kova ja matala kumi pienellä offsetillä vääntää olkatappilinjaa tms. mikä se virallinen nimi voisi olla, kun renkaan ulkoreunaan kohdistuu kovempi paine uran johdosta kuin sisäreunaan eikä napa ole keskellä vannetta.
Oma ei niin kauheasti vetele maantieajossa, jos nyt ei ihan kamala tie ole. Kovemmissa jarruttelussa ja kiihdyttelyssä tien urat kyllä huomaa heti. Tämä johtuu kait casterkulman ja hieman pienemmän offsetin yhteistoimimattomuudesta. Mutta ei se häiritse, kuin talven jälkeen ekat muutaman kymmenen kilsaa. Sitten jo oppii pitämään ratista kiinni
Jos auto seilaa viivojen väliä vaikka ratista pitää hyvin kiinni, niin ne surulliset puslat siellä myötäilee... kai.
Tarkoitus olis kans puslaremppa tehdä(teettää), mutta odottelen inspiraatiota kysyä töiden hintaa. Vaikka mitään suurempaa syytä ei olekaan, vielä.
Oma ei niin kauheasti vetele maantieajossa, jos nyt ei ihan kamala tie ole. Kovemmissa jarruttelussa ja kiihdyttelyssä tien urat kyllä huomaa heti. Tämä johtuu kait casterkulman ja hieman pienemmän offsetin yhteistoimimattomuudesta. Mutta ei se häiritse, kuin talven jälkeen ekat muutaman kymmenen kilsaa. Sitten jo oppii pitämään ratista kiinni

Jos auto seilaa viivojen väliä vaikka ratista pitää hyvin kiinni, niin ne surulliset puslat siellä myötäilee... kai.
Tarkoitus olis kans puslaremppa tehdä(teettää), mutta odottelen inspiraatiota kysyä töiden hintaa. Vaikka mitään suurempaa syytä ei olekaan, vielä.
Re: NG900 puoltaa molempiin suuntiin
joo siis kyllähän tuo tykkää urienkin mukaan mennä, renkaat tosiaan 225/40 R18. mutta kun ihan urattomallakin tiella tai jollain isolla parkki alueella päästää kädet irti ratista nii saattaa alkaa kaartamaan vasemmalle ja kesken kaarteen lähtäkkin kaartamaan oikealle jne. ihan mielenkiintosta touhuu katella ku ratti pyörii iteksee joka suuntaan.. vähän tuntuis siltä että jossain on jotain löysää tai jotain on paskana. on sitä ennenkin leveillä renkailla ajeltu mutta ei ole kyllä noin kiemurrellu.
Re: NG900 puoltaa molempiin suuntiin
Täälläkin puoltaminen saattaa muuttua päivittäin. Yleensä puoltaa kyllä vasuriin, mutta välillä oikealle. Urat ja kiihdytyksissä vetely on ihan normaalia 
Vakioalusta vakiokumeilla.

Vakioalusta vakiokumeilla.
Re: NG900 puoltaa molempiin suuntiin
Mulla se puoltamisen suunta saattaa muuttuu parin sekunnin välein:D
Re: NG900 puoltaa molempiin suuntiin
Käväisin auton alla, totesin pelkällä rahvaan silmällä että olis syytä tehdä pientä puslien vaihtoa, nyt en yhtään ihmettele miksi auto käyttäytyy noin 

Re: NG900 puoltaa molempiin suuntiin
Samaa ongelmaa kolkissa, ja tarkoituksena on vaihtaa etuakselin puslat ja siihen vielä päälle taka-akselin isot puslat.classic kirjoitti:Mulla se puoltamisen suunta saattaa muuttuu parin sekunnin välein:D
Vanhempien kolkki parani huomattavasti, kun vaihdettiin kaikki iskarit ja etutukivarsien keskihelat uretaanisiin. Omassa kolkissa on jo etupään tukivarsien keskimmäiset ovat uretaaniset, mutta vaihdetaan osia kunnes rauhoittuu. Kokeilen toki ensin talvirenkailla, koska nyt alla on parhaat päivänsä nähneet Nokialaiset.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Re: NG900 puoltaa molempiin suuntiin
Syksyllä vaihdettiin eteen ne isommat puslat uretaanisiksi ja kyllä kulku jämäköity huomattavasti. Lisäksi lakkasi horkkainen värinä joka vaivasi n.90km/h nopeudessa. Suosittelen jokaiselle NG900 ja 9-3 omistajalle.
Tarkoitus olisi laittaa vielä takapuslat koska vanhat kumiset ovat ihan loppu. Luulisi että nekin osaltaan vaikuttavat suuntavakauteen.
Tarkoitus olisi laittaa vielä takapuslat koska vanhat kumiset ovat ihan loppu. Luulisi että nekin osaltaan vaikuttavat suuntavakauteen.
Skoda Fabia 1.4 tdi
ex NG900 S 2.0i -96
ex NG900 S 2.0i -96