Rikottu ng 900
Rikottu ng 900
Olisko jollakin tietoa, miten saadaan auto käyttöön kun kävi vierailulla rosvot ja yrittivät saada auton ajoon.Ongelmahan on virtalukkoon ei mene enää avain ja pakkilukko on päällä.Täytyyköhän purkaa jotain suurestikkin vai onkos jotain konsteja.Ja ovessa sama ei mene enää avain ja ovi lukossa eikä aukea sisästä kahvasta/napista.
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7571
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Jaa...teeppäs rikosilmoitus ennenkuin menet purkamaan sitä kovinkaan paljoa, ja odota kunnes poliisit ovat käyneet tarkastamassa auton, tämän jälkeen pyydä vakuutusyhtiön tarkastajaa katsomaan autoa. ( tämä hemmo päättää paljonko tulet saamaan korvausta )
Pääsikö ne rosmot sisälle asti...?
Jos pääsivät niin tee lista mitä kaikkea ne veivät, auton varkaus/ilkivaltavakuutus ei korvaa autosta varastettuja tavaroita, se menee kotivakuutuksen piikkiin.
Jos esim autosoittimesta ei ole mitään ostokuittia eikä muutakaan dokumenttia jolla todistat että olet tosiaankin ostanut ko laitteen, vakuutus yhtiö korvaa soittimesta 500,- vanhaa markkaa.
Ja sitten auto korjaamolle.( tai könttä korvaus tilillesi )
Ja tämä kaikki jos autossa on varkaus/ilkivalta vakuutus ja kotivakuutuskin on voimassa.
*itselleni nimittäin kävi samanlailla OG900:n kanssa*
Pääsikö ne rosmot sisälle asti...?
Jos pääsivät niin tee lista mitä kaikkea ne veivät, auton varkaus/ilkivaltavakuutus ei korvaa autosta varastettuja tavaroita, se menee kotivakuutuksen piikkiin.
Jos esim autosoittimesta ei ole mitään ostokuittia eikä muutakaan dokumenttia jolla todistat että olet tosiaankin ostanut ko laitteen, vakuutus yhtiö korvaa soittimesta 500,- vanhaa markkaa.
Ja sitten auto korjaamolle.( tai könttä korvaus tilillesi )
Ja tämä kaikki jos autossa on varkaus/ilkivalta vakuutus ja kotivakuutuskin on voimassa.
*itselleni nimittäin kävi samanlailla OG900:n kanssa*
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7571
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Yleensä ne johdot varmaankin revitään sen takia esiin että autoon saadaan virta päälle ja käyntiin, mutta onko lukko sitten ollut heille liian kova pala vai onko autossa sähköinen ajonesto, jolloin homma on jätetty kesken tms..häiriötekijä on ilmaantunut.
Jos autossasi on sähköinen ajonesto niin sinun on itse aivan turha ryhtyä sitä purkamaan, teet vaan lisää vahinkoja jo syntyneiden lisäksi.
Kyllä se auto pitää korjaamolle toimittaa ja nimenomaan SAAB korjaamolle jossa on asian mukaiset laitteet....
Jos autossasi on sähköinen ajonesto niin sinun on itse aivan turha ryhtyä sitä purkamaan, teet vaan lisää vahinkoja jo syntyneiden lisäksi.
Kyllä se auto pitää korjaamolle toimittaa ja nimenomaan SAAB korjaamolle jossa on asian mukaiset laitteet....
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Jos tarviit uuden virtalukon se on tilaustavaraa Ruottista ja maksaa noin 500 mummon markkaa. Jotta saat sen vaihdettua pitää purkaa keskikonsoli takaapäin alkaen. Takatuhkaluukusta thorxit auki, ikkunoiden nostinkytkinpaneli vängättävä pois jne.. Keskikonsoli lämppärin säätimineen pois. Vaihteenvalitsimen siirtäjän varren (oikea termi?) klemmari auki vaihdelaatikon päästä konehuomeesta. Thorxeilla alumiinisuoja irti, millä vaihdekeppi on lattiassa kiinni. Kun saat virtalukon pois, niin voit väliaikaisesti käyttää vaikka ruuvimeisseliä virta-avaimena virtalukon pohjaa vasten kääntämällä. Kattele muuten tosi tarkkaan miten ne pakkilukon hilavitkuttimet on laitettu ja on säädöissään jos joudut purkamaan sen, muuten voi mennä tovi ennen kuin saat ne laitettua takas ja vielä toimimaan. Nimim. kokemusta on.
Takas laittaessa pistä taas pakki päällä ennen kuin kiinnität siirtäjän varren takas laatikkoon. Jos tuo epäonnistuu voi sen kohdentaa uusiksi sitten 3. vai 5. silmässä. laittamalla esim poranterän alumiinikotelon etureijän ja siirtäjän varren läpi menevän reijän läpi ja kiristämällä sitten siihen kohtaan.
Heynesin korjauskirjassa on aika hyvin selitetty tuo koko operaatio. Multa ainakin löytyy semmonen. Voin antaa vaikka puhelinkonsultaatiota tai skannata muutaman sivun sulle. Ohjeet on englanniksi.
Takas laittaessa pistä taas pakki päällä ennen kuin kiinnität siirtäjän varren takas laatikkoon. Jos tuo epäonnistuu voi sen kohdentaa uusiksi sitten 3. vai 5. silmässä. laittamalla esim poranterän alumiinikotelon etureijän ja siirtäjän varren läpi menevän reijän läpi ja kiristämällä sitten siihen kohtaan.
Heynesin korjauskirjassa on aika hyvin selitetty tuo koko operaatio. Multa ainakin löytyy semmonen. Voin antaa vaikka puhelinkonsultaatiota tai skannata muutaman sivun sulle. Ohjeet on englanniksi.
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Hyvä tälläset voi sitten varmaan kopioida sinne foorumin tulevalle FAG osastolle...peinu kirjoitti:Jos tarviit uuden virtalukon se on tilaustavaraa Ruottista ja maksaa noin 500 mummon markkaa. Jotta saat sen vaihdettua pitää purkaa keskikonsoli takaapäin alkaen. Takatuhkaluukusta thorxit auki, ikkunoiden nostinkytkinpaneli vängättävä pois jne.. Keskikonsoli lämppärin säätimineen pois. Vaihteenvalitsimen siirtäjän varren (oikea termi?) klemmari auki vaihdelaatikon päästä konehuomeesta. Thorxeilla alumiinisuoja irti, millä vaihdekeppi on lattiassa kiinni. Kun saat virtalukon pois, niin voit väliaikaisesti käyttää vaikka ruuvimeisseliä virta-avaimena virtalukon pohjaa vasten kääntämällä. Kattele muuten tosi tarkkaan miten ne pakkilukon hilavitkuttimet on laitettu ja on säädöissään jos joudut purkamaan sen, muuten voi mennä tovi ennen kuin saat ne laitettua takas ja vielä toimimaan. Nimim. kokemusta on.
Takas laittaessa pistä taas pakki päällä ennen kuin kiinnität siirtäjän varren takas laatikkoon. Jos tuo epäonnistuu voi sen kohdentaa uusiksi sitten 3. vai 5. silmässä. laittamalla esim poranterän alumiinikotelon etureijän ja siirtäjän varren läpi menevän reijän läpi ja kiristämällä sitten siihen kohtaan.
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
#1429
Näistä ohjeista on varmasti suurta apua Jotain olin kuullutkin,mutta voihan sitä vielä joutua myös kyseleenkin. Ja oliskos kellään tietoa/arvauksia sen kuljettajan oven suhteen on se jossakin takalukossa vai miten lie keskuslukitus pitääköse sen kiinni.Joku arveli että voi joutua poraan lukkopesän pois avatekseen sen. Antakaahan tietoa asiasta tai vaikka vähän vierestäkin.
Ei tarvii porata lukkopesää. Saako oven auki?
Jos ei niin ovipahvin poistaminen on aika hankalaa kun ovi on kiinni. Vaatii vähän väkivaltaa, mutta kyllä se onnistuu. Sieltä välistä räpläämällä saa kyllä oven auki. Kun ovi on auki kahva lähtee irti kun avaa oven päässä olevan thorxin. Kahva on tosi vaikea saada pois naarmuttamatta auton kylkeä, joten kokemusten perusteella laittaisin kontaktimuovin kahvan ympärille ennenkuin alkaa pyörittelemään sitä pois ihmeasennoista
Eikö sitä lukkoa saa käännettyä avaimella?
Jos ei niin ovipahvin poistaminen on aika hankalaa kun ovi on kiinni. Vaatii vähän väkivaltaa, mutta kyllä se onnistuu. Sieltä välistä räpläämällä saa kyllä oven auki. Kun ovi on auki kahva lähtee irti kun avaa oven päässä olevan thorxin. Kahva on tosi vaikea saada pois naarmuttamatta auton kylkeä, joten kokemusten perusteella laittaisin kontaktimuovin kahvan ympärille ennenkuin alkaa pyörittelemään sitä pois ihmeasennoista
Eikö sitä lukkoa saa käännettyä avaimella?
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
By the way: Onko '95:ssa ajonestoa vakiona? Meillä tollanen toki on kun hälytinkin on. Kyllä hälytin maksaa ittensä äkkiä takaisin, kun kaskostakin saa 10% pois, ainakin Sammossa Muutenkin mukava sulkee ja avata ovet kakesta.Mimmi kirjoitti:Ei ole vakiona ajonestoa eikä myöskään hälyä.
Suosittelen hälyn asennusta sinunkin SAABiisi. Jos kuulut klubiin, kurkkaa Saabistia tai täältä "vain jäsenille" osiota.
BMW 320dA Coupe LCI
-
- "Viggen"
- Viestit: 675
- Liittynyt: Ke Elo 06, 2003 23:29
- Paikkakunta: Kronoby
- Viesti:
Tämmöstä lukee stcs faqissa:
Toisin sanoen vm.96- on vasrustettu ajonestolla jos siinä on hälytin10.9 Kan någon reda ut begreppen kring VSS, den elektroniska startspärren?
900: -94
Löpande infördes ett nyckelstyrt stöldlarm som hade en sk. "tre-krets brytning" vilket innebär att tre vitala spänningar bryts. INGEN programmering av skumma koder krävs vid byte av motorstyrdonet (bara att byta och köra)! Funktionsmässigt är detta i princip samma sak som många eftermarknadslarm erbjuder.
900: 95-
Detta år infördes ett fjärrstyrt stöldlarm som också hade en sk. "tre-krets brytning". Ingen programmering av skumma koder krävs vid byte av motorstyrdonet (bara att byta och köra)!
900: 96-
Detta år infördes fjärrstyrt stöldlarm med VSS. Detta innebär att motorstyrdonet måste ha "OK" från stöldlarmet för att tillåtas starta. Detta kan även kallas "elektronisk startspärr" eller "immobilizer". Om man byter motorstyrdon på en sådan här bil så måste man ha en ISAT eller TECH2 för att programmera immobiliserings-funktionen, bilen startar inte annars ! Har man ett motorstyrdon utan "immo" så kommer bilen att starta (självklart)! Någon tre-kretsbrytning finns INTE. Detta system fanns sedan hela 900 tiden ut.
Att vissa trimmstyrdon saknar detta är inte så bra. Försäkringsbolaget gillar inte att du betalar premie för en bil MED immobilizerfunktion trots att bilen saknar detta.
9-3: 98½-
Samtliga bilar har elektronisk startspärr, VSS, och detta oavsett om de har stöldlarm eller inte! Detta är även oberoende av motorstyrsystem (T5, T7, M2.10.3, EDC15...). Stöldlarm (även kallat larm) är något helt annan än elektronisk startspärr (immobilisering). Om man byter motorstyrdon på en sådan här bil så måste man ha en TECH2 (ISAT funkar inte på 9-3 samt 9-5 !) för att programmera immobiliserings-funktionen, bilen startar inte annars! Har man ett motorstyrdon utan "immo" så kommer bilen att starta! Detta innebär att om man har ett "gammalt" 900 styrdon utan VSS, så kommer bilen att starta, utan att man har använt någon TECH2 för "immo" programmering.
9-5: 98-
Samtliga bilar har elektronisk startspärr, VSS, detta oavsett om de har stöldlarm eller inte. Om man byter motorstyrdon på en sådan här bil så måste man ha en TECH2 för att programmera immobiliserings-funktionen, bilen startar inte annars!
9000: 94-
Samma som 900 -94.
9000: 95-
Samma som 900 -95.
9000: 96-98
Samma som 900 96-98.
9000cc Aero / 9-5 2.0t linear sport wagon sentronic
Audi A4 tdi quattro / V70N TDI
Audi A4 tdi quattro / V70N TDI
Autossa on mekaaninen ajonestolaite eli parkkilukko. Tuosta saa kaskoon 5% vai 10% alennuksen. Pakkilukko on aika pätevä kun sen murtaminen vaatii vaihdekepin alumiinikuoren murtamisen/avaamisen. Kyllä tuossa mullakin menis puoli tuontia ennen kun sais tuon virtalukon ja pakkilukon pois ja pääsisi ajelemaan. EI sillä, että olisin autovaras, mutta sattuneista syistä tiedän miten se tapahtuu.akim kirjoitti:Vuosimalli -94 onkohan tässä ajonestoa? Ja mistäs sen tietäis?
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Saab sitten käynnistyi ensi kerran rosvouksien jälkeen ,sain purettua virtalukon/vaihdekeppi systeemit irrottamatta vaihteen siirtotankoa laatikon puoleisesta päästä. Irroitin siirtäjä tangon vaihdekeppi kotelon alta olevasta haarukasta.(torx ruuvi). Sillei sain virtalukon kasittelyyn. Mut tarviisin apua ,sähkökuvia pitäis saada monitoimi katkasioille meneviin johtoihin,tai jos jollakin olisi käsillä johdot/pistokkeet niin näkisi niista johtojen järjestykset. Kun omista on lähtenyt muutama johto irti pistokkeesta.. ei tarviis rueta kokeileen..