Eesau kirjoitti:Nojoo. Väsyttävää puuhaa tämä vääntäminen. Saa nähdä, kuinka käy.
Lainailen itseäni ja nostelen vanhaa ketjua, koska asia on edennyt mukavasti.
Niin, riitautin asian, hommasin lakimiehen, ja rupesimme vääntämään. Tällä hetkellä tilanne on se, että puolet korjauskustannuksista on jo saatu takaisin myyjäliikkeeltä, toista puolta tullaan vaatimaan maahantuojalta, kunhan Kuluttujariitalautakunnasta tulee päätös. Lakimies sanoi, että isot yritykset yleensä noudattavat KR-lautakunnan päätöksiä, joten lopunkin suhteen olen varovaisen toiveikas.
Lakimiehen kulut menevät Kaskon piikkiin, poislukien omavastuu. Homma vaati myös puolueettoman asiantuntijan lausunnon moottoririkon todellisesta syystä. Tuo taho on titteliltään tavarantarkastaja (kulut myös Kaskoon, miinus omavastuu), jonka lausunto oli yksiselitteisesti samaa mieltä kanssani, eli moottorin hajoamisella ja puuttuvalla 10.000tkm huollolla ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa.
Kyllä, lakimiesten kulut ovat kovaa luokkaa, mutta sen verran voin sanoa, että jään näin ollenkin selvästi voitolle, vaikkei enää tulisi maahantuojalta senttiäkään. Siis lakimiehen+tavarantarkastajan kulut versus puolet korjauskuluista.
Aikaa on mennyt yli vuosi, mutta itse en ole oikeastaan muuta tehnyt, kuin soittanut muutaman puhelun ja kirjoitellut lukuisia sähköposteja, joten kyllä kannatti harata vastaan.