Thanks manjcarlson kirjoitti:Kannenpultit ovat kyllä venyviä, mutta voi niitä pultteja muutaman kerran uudestaan käyttää. Eli jos ei ole ennen samoilla pulteilla remppailtu niin ei pitäisi olla ongelmaa.
Hylsy on nimeltään E16 (käänteinen torx), ja pitäisi löytyä kaikista hyvin varustelluista työkalu/tarvikeliikkeistä..
Hätä! Hätä! Moottori ongelma!
-
Olli Kinaret
- "Hirsch"
- Viestit: 997
- Liittynyt: La Heinä 16, 2005 11:28
- Paikkakunta: Kalajoki
Re: Hätä! Hätä! Moottori ongelma!
Mercedes-benz S turbodiesel vm.-74
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
-
Olli Kinaret
- "Hirsch"
- Viestit: 997
- Liittynyt: La Heinä 16, 2005 11:28
- Paikkakunta: Kalajoki
Re: Hätä! Hätä! Moottori ongelma!
Alkaa oleen kone taas kasassa. Ja sopivasti kuiville asvalteille 
Mercedes-benz S turbodiesel vm.-74
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
Re: Hätä! Hätä! Moottori ongelma!
Lainailen itseäni ja nostelen vanhaa ketjua, koska asia on edennyt mukavasti.Eesau kirjoitti:Nojoo. Väsyttävää puuhaa tämä vääntäminen. Saa nähdä, kuinka käy.
Niin, riitautin asian, hommasin lakimiehen, ja rupesimme vääntämään. Tällä hetkellä tilanne on se, että puolet korjauskustannuksista on jo saatu takaisin myyjäliikkeeltä, toista puolta tullaan vaatimaan maahantuojalta, kunhan Kuluttujariitalautakunnasta tulee päätös. Lakimies sanoi, että isot yritykset yleensä noudattavat KR-lautakunnan päätöksiä, joten lopunkin suhteen olen varovaisen toiveikas.
Lakimiehen kulut menevät Kaskon piikkiin, poislukien omavastuu. Homma vaati myös puolueettoman asiantuntijan lausunnon moottoririkon todellisesta syystä. Tuo taho on titteliltään tavarantarkastaja (kulut myös Kaskoon, miinus omavastuu), jonka lausunto oli yksiselitteisesti samaa mieltä kanssani, eli moottorin hajoamisella ja puuttuvalla 10.000tkm huollolla ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa.
Kyllä, lakimiesten kulut ovat kovaa luokkaa, mutta sen verran voin sanoa, että jään näin ollenkin selvästi voitolle, vaikkei enää tulisi maahantuojalta senttiäkään. Siis lakimiehen+tavarantarkastajan kulut versus puolet korjauskuluista.
Aikaa on mennyt yli vuosi, mutta itse en ole oikeastaan muuta tehnyt, kuin soittanut muutaman puhelun ja kirjoitellut lukuisia sähköposteja, joten kyllä kannatti harata vastaan.
Saab 9-3 2.0t -01
-
jussijokinen
- "Turbo"
- Viestit: 253
- Liittynyt: Pe Maalis 03, 2006 23:30
- Paikkakunta: Valkeakoski
Re: Hätä! Hätä! Moottori ongelma!
Hatun noston paikka

Saabismi- Sairaus johon ei saa KELA-kortilla alennusta.
Jäsen 2953 Saab 9-3 SE 2.0t BSR steg 1 -01
Jäsen 2953 Saab 9-3 SE 2.0t BSR steg 1 -01
Re: Hätä! Hätä! Moottori ongelma!
Kiitos kiitos.jussijokinen kirjoitti:Hatun noston paikka![]()
Jos jollekin jäi epäselväksi, millä perusteella sotaan läksin, niin ihan vain rupesin peräämään niitä oikeuksia, joita minulla kuluttajana on. Eli en ole vastuussa moottorin särkymisestä millään muotoa, koska en ole edesauttanut sitä itse mitenkään. Sillä, mitä lukee GM:n huolenpito-ohjelmassa, tai perusteissa, millä mahdolliset korjauskustannukset korvataan, ei ole merkitystä. GM ei päätä kuluttajan oikeuksista. Siispä jollakin puuttuvalla huollolla ei ole lopulta mitään merkitystä, jos ei sillä oikeasti ole syy-yhteyttä ko. moottoririkkoon. Ja niinkuin oikein hyvin kaikki Saabistit täällä tiedämme, niin eihän sillä ole.
No, niinkuin sanoin, niin homma on vieläkin kesken, enkä ole saanut GM:ltä toistaiseksi mitään, joten turha sinänsä huudella. Mutta noin se joka tapauksessa menee lain mukaan.
Saab 9-3 2.0t -01
Re: Hätä! Hätä! Moottori ongelma!
Hyvin toimittu, pitäähän ne puolensa pitää 
Re: Hätä! Hätä! Moottori ongelma!
Tattista. Ei se tuulimylly niin mahoton vastustaja olekaan... Mainettaan kehnompi.renner kirjoitti:Hyvin toimittu, pitäähän ne puolensa pitää
Saab 9-3 2.0t -01