Virtalukko rikki??
Virtalukko rikki??
TERE!
Avainsanalla löytyi osumia liiankin kanssa, siksi uusi aihe.. Isän 9-3, vm.98 oireilee siten, että jos pakin erehtyy laittamaan päälle kun auton sammuttaa niin käynnistys kestää sen jälkeen tuurista riippuen 10-110 min.. Nyt siellä näkyy olevan toinen avain virtalukossa ja vaihde ykkösellä. Toisella avaimella avataan ovet. Virtalukko ei liiku ylös-alas suunnassa eikä kohta varmaan muutenkaan. Kysymys kuuluu: Minkä vuosimallin autoista voisi virtalukon patruunan vaihtaa tilalle? Siis jos ei halua maksaa 180 erkkiä uudesta vanhalle avaimelle sarjoitetusta lukosta?
Avainsanalla löytyi osumia liiankin kanssa, siksi uusi aihe.. Isän 9-3, vm.98 oireilee siten, että jos pakin erehtyy laittamaan päälle kun auton sammuttaa niin käynnistys kestää sen jälkeen tuurista riippuen 10-110 min.. Nyt siellä näkyy olevan toinen avain virtalukossa ja vaihde ykkösellä. Toisella avaimella avataan ovet. Virtalukko ei liiku ylös-alas suunnassa eikä kohta varmaan muutenkaan. Kysymys kuuluu: Minkä vuosimallin autoista voisi virtalukon patruunan vaihtaa tilalle? Siis jos ei halua maksaa 180 erkkiä uudesta vanhalle avaimelle sarjoitetusta lukosta?
Re: Virtalukko rikki??
Saab 9000 (85->, NG900 94->, 9-5 98->)panu kirjoitti:TERE!
Avainsanalla löytyi osumia liiankin kanssa, siksi uusi aihe.. Isän 9-3, vm.98 oireilee siten, että jos pakin erehtyy laittamaan päälle kun auton sammuttaa niin käynnistys kestää sen jälkeen tuurista riippuen 10-110 min.. Nyt siellä näkyy olevan toinen avain virtalukossa ja vaihde ykkösellä. Toisella avaimella avataan ovet. Virtalukko ei liiku ylös-alas suunnassa eikä kohta varmaan muutenkaan. Kysymys kuuluu: Minkä vuosimallin autoista voisi virtalukon patruunan vaihtaa tilalle? Siis jos ei halua maksaa 180 erkkiä uudesta vanhalle avaimelle sarjoitetusta lukosta?
Itse sarjoitin lukon lukko liikkeessä ja kahdella avaimella hintaa tuli 80€.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Re: Virtalukko rikki??
Joo lukon sarjoittaminen lienee vielä mahdollisuuksien rajoissa.. Hämeenlinnassa ei kyllä ketään tuntunut kiinnostavan. Käynnistykseneston siru avaimessa on sitten jo aivan ylivoimainen ongelma. Koodaus taitaa onnistua vain Länsi-Auton kautta. Purkuosana saisin lukon+avaimen kyllä edullisesti, mutta tuo koodaus auton oman käynnistykseneston kanssa toimimaan on tällä hetkellä selvityksen alla. Eli tämmöisiä ohjeita mulle tänään annettiin. Kaipa siellä sitten joku piisiru avaimessa on..
Re: Virtalukko rikki??
Muistaakseni ajoneston lukija ei ole lukkosylinterissä vaan sen yhteydessä. Itse lukkosylinterin voi sarjoittaa vanhalle avaimelle (yleensä tosin liian kulunut). Aisiantuntevalle lukko liikkeelle ei pitäisi tuottaa ongelmia.
Enemmän asiaan perehtyneet voivat kommentoida lisää.
Enemmän asiaan perehtyneet voivat kommentoida lisää.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Re: Virtalukko rikki??
No ei tämä ainakaan nyt ihan kristallinkirkasta vielä ole. Mimmin viestistä voisi päätellä isäni auton oireiden liittyvän käynnistyksenestoon?? Tahi sitten ymmärsin jotain väärin.. No okei, viimeisimmät ohjeet Länsi-Autosta persaukiselle olivat, että hanki romikselta lukkopatruuna ja mielellään siihen sopiva avain. Sitten nykyisestä avaimesta ruuvarilla muoviosat/siru irti ja asennetaan toiseen avaimeen. Näin auton käynnistyksenesto ei herjaa. Autossa on nyt sitten jatkossa eri avain virtalukkoon ja oviin.. Näillä mennään.. Ehdotuksia??
Re: Virtalukko rikki??
Kyllä ne taitaa hävitä.. Ei ainakaan ollut mitään puhetta, että virrat jäisivät päälle. Anyway, auto on nyt tuossa konehallissa ja menen askartelemaan.. Kivaa hommaahan tuo on, tietty turhaa ei viitsisi kauheasti tehdä.. Mutta voittaa silti joulusiivouksen eli siirryn konehalliin..

Re: Virtalukko rikki??
No niin, nyt kun vaimo on nukkumassa niin uskaltaa tulla takaisin pirttiin.. Muoviosat on virtalukon ympäriltä purettu. Virtalukon ympärillä on tietysti julman näköinen metallikotelo ja arvaan, että lukkopatruunan irroittamiseen on joku niksi..?? Jos aikaisempia malleja muistelen niin 4 mm poralla pääsee aika pitkälle. Tässä lienee joku hienostuneempi tapa..?
Re: Virtalukko rikki??
Pistä hakua kehiin tarkempiin ohjeisiin, mutta muistelisin takaviistossa olevan tapin menevän sisään avaimen OFF asennossa, ei pakkilukkoasennossa. 4mm poranterä taitaa olla sopiva painamaan tuota tappia.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Re: Virtalukko rikki??
Oikeastaan varsin kivuttomasti lähti lukkopatruuna irti. Samoin virta-avaimen muoviosa, minkä sisällä oli se käynnistykseneston siru. Hieman kuumailmapuhaltimella muoviosaa lämmitin ja nätisti kansi auki.. Nyt käyn hakemassa uuden patruunan ja avaimen asennettavaksi. Eiköhän tässä vielä jouluksi saada isälle menopeli alle.. Kiitokset taas kerran klubilaisille hyvistä vinkeistä ja hyvää joulua!!
Terveisin Panu
Terveisin Panu