Sensonic ongelmia...

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Re: Sensonic ongelmia...

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

Nisse kirjoitti:No niin, eli vaihteensiirtomekanismin uusimiseksi taisi mennä. Näin ainakin olin kuulevinani, kun asiasta ilmoitettiin, oli tosin sen verran kiire ja hälinää, että meni koko puhelu hieman ohi.

175 euroa maksaa uusi ja parin tunnin työ päälle. Osa saapunee loppuviikosta. Oi autuutta.

Kenelläkään kokemuksia tämän uusimisesta? Iso projekti?
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... de#p509908
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Nisse
"Turbo"
Viestit: 235
Liittynyt: Ke Syys 10, 2008 19:24

Re: Sensonic ongelmia...

Viesti Kirjoittaja Nisse »

Nyt on vaihteensiirtomekanismi vaihdettu. Vaihteet ovat oikeilla kohdillaan, keppi ei siis valu enää keskelle. Löysältä tuntuu silti ja tuntuu ihan siltä niin kuin vastusta ei olisi ollenkaan. Todella helposti siis keppi siirtyy vaihteelta toiselle. Kolmoselta vaihdettaessa pois, pitää keppiä siirtä puoli senttiä vasemmalle ja sitten vetäistä taakse.

Pelottaa entistä enemmän, että sensonic siellä temppuilee. Tosin vaihdot tapahtuvat hienosti ja ainoa ongelma on tuon kepin kanssa. Tiedä näistä sitten.
Mercedes Benz C 200 CDI AT -02
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Re: Sensonic ongelmia...

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

Nisse kirjoitti:Nyt on vaihteensiirtomekanismi vaihdettu. Vaihteet ovat oikeilla kohdillaan, keppi ei siis valu enää keskelle. Löysältä tuntuu silti ja tuntuu ihan siltä niin kuin vastusta ei olisi ollenkaan. Todella helposti siis keppi siirtyy vaihteelta toiselle. Kolmoselta vaihdettaessa pois, pitää keppiä siirtä puoli senttiä vasemmalle ja sitten vetäistä taakse.

Pelottaa entistä enemmän, että sensonic siellä temppuilee. Tosin vaihdot tapahtuvat hienosti ja ainoa ongelma on tuon kepin kanssa. Tiedä näistä sitten.
Vaihtoivatko myös kuvan osan nro 9:n?
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Nisse
"Turbo"
Viestit: 235
Liittynyt: Ke Syys 10, 2008 19:24

Re: Sensonic ongelmia...

Viesti Kirjoittaja Nisse »

En minä tiedä. Testilenkin ajan tuntui hyvältä, mutta nyt on vastus kadonnut. Tuo osanenko voi sitten vaikuttaa tähän? Entäs siihen, että kolmoselta vaihdettaessa pitää hieman vetää keppiä itseeni päin?

Kuvittelin, että vaihtoivat kaiken tarpeellisen, kun näin annoin ohjeet.
Mercedes Benz C 200 CDI AT -02
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Re: Sensonic ongelmia...

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

Nisse kirjoitti:En minä tiedä. Testilenkin ajan tuntui hyvältä, mutta nyt on vastus kadonnut. Tuo osanenko voi sitten vaikuttaa tähän? Entäs siihen, että kolmoselta vaihdettaessa pitää hieman vetää keppiä itseeni päin?

Kuvittelin, että vaihtoivat kaiken tarpeellisen, kun näin annoin ohjeet.
Jos holkissa on löysää, niin vaihdevusto pääsee elämään sivuttaissuunnassa. Pystyt testaamaan homman helposti, kun otat konehuoneesta vaihdekepiltä tulevasta tangosta kiinni ja yrität heilutella. Ei pitäisi liikkua kovinkaan paljon sivu ja pystysuunnassa, jos kyseinen holkki on ehjä. Muistaakseni maksoi PCS:ltä alle 10€.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Nisse
"Turbo"
Viestit: 235
Liittynyt: Ke Syys 10, 2008 19:24

Re: Sensonic ongelmia...

Viesti Kirjoittaja Nisse »

Kiitos neuvoista. Pitää aamulla kokeilla.
Mercedes Benz C 200 CDI AT -02
Vastaa Viestiin