Eilen purin omastani, eikä siellä mitään piirasvaa ollut, kuivana oli kasattu.saabeli kirjoitti:Osaa vaihdettaessa on kuulemma tärkeää laittaa piioksidia kiinnityspintaan (sitä siellä on alkuperäisessäkin).Nopeudensäätimestä joka automaattiversiossa on jalkotilassa, sulaa fetti joka maksoi bebekillä 6e.
Saab 9-3 -02 ilmastoinnin ohjausyksikkö
Re: Saab 9-3 -02 ilmastoinnin ohjausyksikkö
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Re: Saab 9-3 -02 ilmastoinnin ohjausyksikkö
tää kuva on täällä aikaisemminkin joskus ollut
toistossa on tehoa
toistossa on tehoa
Re: Saab 9-3 -02 ilmastoinnin ohjausyksikkö
Onkohan tuossa rasvaa tuon korotuspalan takapuolellakin?mursu kirjoitti:tää kuva on täällä aikaisemminkin joskus ollut
toistossa on tehoa
Tuo paikallaan oleva alumiinipala on nimittäin irtonainen.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Re: Saab 9-3 -02 ilmastoinnin ohjausyksikkö
Jääkylmä se ainakin on, taitaa olla höyrystimessä kiinni? Ja rasvaa on joka pinnassa, ja reilustiMacTurbo kirjoitti: Onkohan tuossa rasvaa tuon korotuspalan takapuolellakin?
Tuo paikallaan oleva alumiinipala on nimittäin irtonainen.
Re: Saab 9-3 -02 ilmastoinnin ohjausyksikkö
Hmmm...mursu kirjoitti:Jääkylmä se ainakin on, taitaa olla höyrystimessä kiinni? Ja rasvaa on joka pinnassa, ja reilustiMacTurbo kirjoitti: Onkohan tuossa rasvaa tuon korotuspalan takapuolellakin?
Tuo paikallaan oleva alumiinipala on nimittäin irtonainen.
Jos se palikka olisi kuuma, ymmärtäisin tuon piirasvan käytön, mutta ehkä tuo kylmyyskin johtuu paremmin rasvattuna.
Mutta yleensähän tuota "nörttirasvaa" käytetään silloin kun halutaan liian lämmön siirtyvän tehokkaasti pois (esim. tietokoneen prosessorin ja jäähdytyssiilin välissä).
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Re: Saab 9-3 -02 ilmastoinnin ohjausyksikkö
Justiisa piioksidi on sitävarten, että palikan lämpö siirtyisi siihen taustalevyyn paremmin.Jos se palikka olisi kuuma, ymmärtäisin tuon piirasvan käytön, mutta ehkä tuo kylmyyskin johtuu paremmin rasvattuna.
Mutta voiko palikan itse korjata, tai onko jossain nero joka niitä korjailee (se fetti pitäisi vaihtaa)?
9-3 2,0t (185hv) 5D jubilee vm.2002
Re: Saab 9-3 -02 ilmastoinnin ohjausyksikkö
Kiitos!Tämän keskustelun alussahan oli linkki:
viewtopic.php?f=13&t=8802
Kokeilla täytyy (varaosaksi).
9-3 2,0t (185hv) 5D jubilee vm.2002
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 70
- Liittynyt: To Tammi 01, 2009 21:19
- Paikkakunta: Lohja
Re: Saab 9-3 -02 ilmastoinnin ohjausyksikkö
Erittäin paljon kiitoksia tuosta kuvasta. Itselläni sanoi nimittäin puhallin itsensä irti työmatkalla (ja vielä menomatkalla). Tulin juuri takaisin tallilta,purettuani koko sabasta mittariston,alapaneelit,kojelaudan,keskikonsolin ja hieman lattiamattoa. Nyt kun hieman lueskeli (mikä olisi pitänyt tehdä ihan ensimmäisenä!!) niin tulipa purettua ihan turhaan. Mittailin nimittäin ohjausreleet läpi,toimii ja vastusta löytyy ja kaikki sulakkeet vaihdoin uusiin. Toinen mikä tuli mieleeni että onko tuossa saabin puhaltimessa hiilet ikinä mennyt keneltäkään? On nimittäin aika herkullisessa paikassa. Täytyy huomenna katsia tuota "mustaa palikkaa,minkä nimeä en muista" jos sen vaihtaisi uuteen,niin hyvä. Muussa tapauksessa pitää varmaan viedä huoltoon noihin hiilien vaihtoon,itse en sitä kyllä tee.
Re: Saab 9-3 -02 ilmastoinnin ohjausyksikkö
Jos ei vika ole siinä palikassa, niin se voi olla siinä jäätymisen suojaus limpsissä, joka on kompressorilta tulevassa kylmäaineputkessa pintaanasennettuna. Se löytyy, kun aukaisee apumiehen puoleisen pään "kennokotelosta". Itse luetutin koodin merkkiliikkeessä ja vaihdon suoritin itse (meni n. 2 tuntia).Täytyy huomenna katsia tuota "mustaa palikkaa,minkä nimeä en muista" jos sen vaihtaisi uuteen,niin hyvä. Muussa tapauksessa pitää varmaan viedä huoltoon noihin hiilien vaihtoon,itse en sitä kyllä tee
9-3 2,0t (185hv) 5D jubilee vm.2002
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 70
- Liittynyt: To Tammi 01, 2009 21:19
- Paikkakunta: Lohja
Re: Saab 9-3 -02 ilmastoinnin ohjausyksikkö
Tuota noin. Ihan maallikkona on pakko kysäistä. Mistä tuonne puhaltimelle pääsee käsiksi? joku meinasi että tuosta missä pyyhkijät on kiinni niin sieltä? En ole kokeillut vielä. Vai pitääkö tosiaan purkaa nuo kojelaudat yms kivan pienet ja niin mukavat osat poes.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3644
- Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Re: Saab 9-3 -02 ilmastoinnin ohjausyksikkö
Puhaltimeen pääsee käsiksi kun:
- irroita pyyhkijän varret
- irroita sen alla oleva muovi
- ota toinenkin muovi irti
- ilmasuodatin irti
- moottorin luota pari ruuvia irti (älä pudota ruuveja imukanavaan)
- irroita sähköjohdot
- nosta moottori pois
- irroita pyyhkijän varret
- irroita sen alla oleva muovi
- ota toinenkin muovi irti
- ilmasuodatin irti
- moottorin luota pari ruuvia irti (älä pudota ruuveja imukanavaan)
- irroita sähköjohdot
- nosta moottori pois
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 70
- Liittynyt: To Tammi 01, 2009 21:19
- Paikkakunta: Lohja
Re: Saab 9-3 -02 ilmastoinnin ohjausyksikkö
Kiitos. Jos vaikka saisi auton lämmittimen toimimaan,pitäisi huomenna mp messuille tähdätä eikä olisi mukava mennä ikkunat huurussa.
-
- "Ruisku"
- Viestit: 107
- Liittynyt: Pe Huhti 20, 2007 13:46
Re: Saab 9-3 -02 ilmastoinnin ohjausyksikkö
Mulla ei oikein pelaa ne puhalluksen suunnat lainkaan. Esim. jos haluun tuulilasiin puhallusta, niin aika hiljaista on, lähinnä jalkatilaan puhaltaa. Mukavaa näillä kosteilla huuru keleillä.
Toiseksi lämpötilan säätö ei ota toimiakseen. Kesällä kun laitan aineet täyteen ja saan sen kerran puhaltamaan viileää niin jätän sen siihen 20 c koko kesäksi. Tosin vaimo tietysti joskus vaihtaa lämpötilaa ja sit ajetaankin taas helteessä ja puhallin puhaltaa mukavan lämpöistä.
Onko vastaavia ongelmia ollut? Ohjainyksikön vaihdoin viime kesällä, mut ei auttanut. Veikkauksia vai merkin vaihto?
Toiseksi lämpötilan säätö ei ota toimiakseen. Kesällä kun laitan aineet täyteen ja saan sen kerran puhaltamaan viileää niin jätän sen siihen 20 c koko kesäksi. Tosin vaimo tietysti joskus vaihtaa lämpötilaa ja sit ajetaankin taas helteessä ja puhallin puhaltaa mukavan lämpöistä.
Onko vastaavia ongelmia ollut? Ohjainyksikön vaihdoin viime kesällä, mut ei auttanut. Veikkauksia vai merkin vaihto?
Re: Saab 9-3 -02 ilmastoinnin ohjausyksikkö, lämm.l. puhallin
potkuhousu kirjoitti:Puhaltimeen pääsee käsiksi kun:
- irroita pyyhkijän varret
- irroita sen alla oleva muovi
- ota toinenkin muovi irti
- ilmasuodatin irti
- moottorin luota pari ruuvia irti (älä pudota ruuveja imukanavaan)
- irroita sähköjohdot
- nosta moottori pois
Onko ne pari ruuvia ne, millä matkustamoilmansuodatinkotelon kehys on kiinni? Mahtuukos se moottori nousemaan sieltä ylös, kun se pyyhkijöiden käyttövivusto on siinä edessä? Pystyykö sen virran suorasyöttökokeilun tekemään irrottamatta puhallinta? En vaan tekisi yhtään turhaa työtä, jos vain suinkin sen pystyy testaamaan paikallaankin.
Tulevatko ne johdot sieltä tehonsäätimeltä suoraan puhaltimen moottorille?
Viimeksi muokannut baasenar, Pe Tammi 15, 2010 16:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-