9-3 SE '02 takaikkunoiden suuttimet
9-3 SE '02 takaikkunoiden suuttimet
Missäköhän asennossa noista takamatkustajan lasien suuttimista pitäisi tulla ilmaa. Omassa yksilössäni pienen pöhäyksen saa aikaan vain kun vaihtaa huurtenpoisto-tilasta "naamaan puhallukselle" ja toisinpäin. Tällöinkin tuo pöhäys on tosiaan vain muutaman sekunnin mitainen, joten takalasit tuppaavat olemaan huurussa kovin usein. Missähän vika voisi piillä?
Re: 9-3 SE '02 takaikkunoiden suuttimet
Muistelisin, että jalkatilan lämmitys -asennossa puhaltaa tuonne, voin olla väärässä. Pitäisi manuaalista löytyä.
2.0t Biopower 9-3 -09
ex 2.3Aero 9000 -96; ex 2.0Aero 9-3 -00; ex 2.0t 9-3 -02
#7314
ex 2.3Aero 9000 -96; ex 2.0Aero 9-3 -00; ex 2.0t 9-3 -02
#7314
Re: 9-3 SE '02 takaikkunoiden suuttimet
Oikeassa olet. Eli puhallus jalkoihin, niin pitäisi tulla takalaseille ilmaa.AnttiH9-3 kirjoitti:Muistelisin, että jalkatilan lämmitys -asennossa puhaltaa tuonne, voin olla väärässä. Pitäisi manuaalista löytyä.
Re: 9-3 SE '02 takaikkunoiden suuttimet
Tuo on kyllä arseesta. Olisi kohtuullisen paljon loogisempaa ja toimivampaa jos takasivuikkunat sais ilmaa samalla kun etuikkunatkin ja tuulilasi. Itsellä yleenä puhallus toiseksi "ylimmässä" kohtaa ja takalasit tosiaan melko tehokkaasti aina huurussa. Sitten jos laittaa puhallusta pykälän enemmän jalkoihin niin ennenpitkää alkaa tuulilasi hikoamaan. Puhallus yleensä kakkosella, kolmonen huutaa jo niin.
Onko muilla vielä sama ongelma, että takaikkunasuuttimista tulee lämmintä kohtuullisen nihkeästi? Paljon viileämpää kuitenkin kuin edestä.
Onko muilla vielä sama ongelma, että takaikkunasuuttimista tulee lämmintä kohtuullisen nihkeästi? Paljon viileämpää kuitenkin kuin edestä.
Re: 9-3 SE '02 takaikkunoiden suuttimet
Mulla on 9-3 vm 99. Takasivulasit pysyy kirkkaana suorastaan hyvin. Puhallus on kakkosella ja suuntaus yksi pykälä keskiasennosta ylöspäin. Myös tuulilasi ja etulasi ovat kirkkaat. Itseasiassa paras auto lasien kirkkauden suhteen sitten Saab 99 EMS vm1974 jälkeen
Syksyllä oli ongelma, kun tuulilasi tuppasi huurtumaan. Joku suuttimen läppä oli väärässä asennossa.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Syksyllä oli ongelma, kun tuulilasi tuppasi huurtumaan. Joku suuttimen läppä oli väärässä asennossa.
Saab 9-3 vm1999
Saab NG900S turbo vm1997
Citroen C5 HDi A vm 2001
Saab NG900S turbo vm1997
Citroen C5 HDi A vm 2001
Re: 9-3 SE '02 takaikkunoiden suuttimet
Sanoisinko, että ainakaan yhtä lämmintä sieltä takapuhaltimista ei puhalla kuin kuin kojelaudalla. Takaikkunat kyllä silti melko mukavasti pysyy auki talvisin ja kyllähän sinne taakse lämmintä puhaltaa myös ne suuttimet siinä takajalkatilan/tuhkakupin paikalla. Suuntaa vaan ne oikein.Tomsson kirjoitti:..Paljon viileämpää kuitenkin kuin edestä.