Kysymyksiä 2.2 Tid -99 yms.

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
saab9-3
"Tuplakaasari"
Viestit: 66
Liittynyt: Ma Elo 09, 2004 14:49

Kysymyksiä 2.2 Tid -99 yms.

Viesti Kirjoittaja saab9-3 »

1. Joku puhui taannoin, että webaston/ eberin saisi ohjelmoitua "Techillä". Mitähän tällä tarkoitettiin vai joutuuko aina ostamaan lisäsarjan jos haluaa ohjauksen SID:n kautta? Mistä kannattaa kysellä asennusta/ lisäsarjan asennusta?

2. 2.2:n tehon kasvattaminen. Onko tietoa onko tuo kone kuinka ylimitoitettu laakerointi, turbo, vaihdelaatikko jne. Uskaltaako kuinka paljon nostaa tehoa?

3. Tid:stä tuli kai vuonna -00 tehokkaampi versio markkinoille. Onko tuo kone käytännössä sama eli onko nostettu vain ahtoa/ syöttöä vai onko esim. turbossakin/ syöttöpumpussa jotain eroa?

4. Kannattako tuota automaattilmastoinnin näyttöä korjata (kuka tekisi?) vai ostaa suoraan uusi? Mistähän saisi halvimmalla?
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
9-3Tid
"Hirsch"
Viestit: 800
Liittynyt: Ke Heinä 16, 2003 10:04
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja 9-3Tid »

1:Tietääkseni pitää ostaa lisäsarja, maksaa +200eur, valtuutetusta liikkeestä. Techillä voi ohjata webaston toimintaa eri tavoin. Jossain topicissa kerroin moodeista en enää muista miten se meni ( löytyy WIS:stä ).

2: Se on selvä, että lisäteho luo enemmän painetta moottoriin. Uskoakseni kestää kyllä, vaikka kaikki tuon moottorin paskaksi haukkuu muutenkin ihan jo vakiona :wink: . Isoilla vaihteilla lienee syytä olla hirveästi vedettämättä pikkukiekoilla kasvaneen väännön takia ( jos lastutettu ).

3: Tietääkseni sama kone. Suurin ero lienee ecussa ja syöttöpumpussa. 115hp on irrallinen ecu ( hanskalokeron takana ), jonka pystyy helposti lastuttamaan esim. Karala tehoa +150-155hp, vääntöä 320-340nm. Syöttöpumppu on erilainen, uudemmassa on ns. tyhmä pumppu. Ohjelma on piilotettu johonkin komponenttiin. Ohjelmaperäinen viritys lienee mahdotonta ( ohjelmakoodia ei tunneta ). Unichippejä on käytössä, mutta niiden toiminta on epävarmaa. Vakiokoneessa ( turbossa ) riittää potentiaali 162hp / 420Nm asti. Näihin tehoihin tiedän päässeen ( ohjelma + putkisto + filtteri vaihdettu ) Oma 125hp puhkui dynossa vakiona n. 135hp/290Nm. Viritys tulee aiheelliseksi vasta, kun joku hakkeri onnistuu näpelöimään softaa.
Vastaa Viestiin