ääni vedättäessä

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
miika
"Kaasari"
Viestit: 17
Liittynyt: Su Maalis 15, 2009 20:56

ääni vedättäessä

Viesti Kirjoittaja miika »

Kysymys asiasta allekirjoittanutta enemmän osaaville (eli kaikille foorumin käyttäjille :wink:)

Kuuluuko saabin luonteeseen vedättäessä kuuluva lähinnä jonkintyylistä resonanssia / voimakasta huminaa vastaava ääni joka ilmenee siis viitosvaihteella siinä 2000-2500 kierroksen tuntumilla eli noin 100-110 vauhdista kiihdytettäessä? Tuntuu että tärisyttäis koko autoa sen hetken verran ja että tulisi sieltä moottoritilan puolelta. Muilla vaihteilla kiihdytettäesse ei samasta efektistä ole tietoakaan.

Tähän ammattilaisten kommentteja.

Alla on -01 2.0t 110kw turbojubilee.
MrG
"Aero"
Viestit: 409
Liittynyt: Su Elo 07, 2005 16:23

Re: ääni vedättäessä

Viesti Kirjoittaja MrG »

Voipi olla vetoakselin holkki tai sitte vaihdelaatikossa jotain hajoamaisillansa.
miika
"Kaasari"
Viestit: 17
Liittynyt: Su Maalis 15, 2009 20:56

Re: ääni vedättäessä

Viesti Kirjoittaja miika »

Takkes. Täytyy kysellä jostain huollontapaisesta noiden kuntoa. On tosin vasta 110tkm mittarissa, ei kai saabi noin aikaisin antaudu? :wink:
Nokisaapas
"Kaasari"
Viestit: 25
Liittynyt: Pe Tammi 23, 2009 15:34

Re: ääni vedättäessä

Viesti Kirjoittaja Nokisaapas »

Sattuuko muuten olemaan Espoon Vehosta ostettu hopea Saabi? Itsekkin nimittäin kiinnitin tuohon huomiota, ja ylipäätänsä vähän erikoisen tuntuiseen kytkimeen. Myyjän mukaanhan siinä kytkimessä ei tietenkään ollut mitään erikoista. :roll:

Kyllähän tuo kuntoon pitää saada, ja sitä vartenhan on myyjäliikkeen 6 kk:n virhevastuu.
#4035
Saab 9-3 SC 1.9 TTiD Griffin 2012
Avatar
Kupari
"Hölösuu"
Viestit: 3881
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 19:55
Paikkakunta: Imatra

Re: ääni vedättäessä

Viesti Kirjoittaja Kupari »

Katsele varmuudeksi myös moottorin tukikumien kunto, etenkin taaimmainen laatikon luona.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
miika
"Kaasari"
Viestit: 17
Liittynyt: Su Maalis 15, 2009 20:56

Re: ääni vedättäessä

Viesti Kirjoittaja miika »

Samainen Espoon Saab. Muuten kyllä ihan potentiaalinen peli. Eikä se kytkinkään oikein omaan tuntumaan niin oudolta tunnu. Mystinen ääni vain sillä tietyllä nopeus ja kierrosalueella kiihdytettäessä. Käytän huollossa kun tässä ehtii. Pistelen kuulumisia vaikka kiinnostuneille. Kiitoksia hyvisät vikavinkeistä.
Nokisaapas
"Kaasari"
Viestit: 25
Liittynyt: Pe Tammi 23, 2009 15:34

Re: ääni vedättäessä

Viesti Kirjoittaja Nokisaapas »

Joo, ehkä minä olen vain tottunut tukevaan kytkimeen tämän diisselin kanssa, tuntui aika paljon kevymmältä se bensa-turbonkytkin. Ja tyhjäkäyntiääntäkään ei meinannut erottaa kun ei ollut diisselin raksutusta ja tärinää :D

Komeahan se oli niillä nahkapenkeillä, itse olen siis etsimässä toista Saabia taloon. Pitäisi vaan saada tuo vanha volvon hoppa myytyä ensin, niin olisi sitten helpompi tinkiä ilman vaihtoautoa.

Taitaa olla saabisimi levinnyt huolestuttavasti kun bensaturboa tekee mieli.
#4035
Saab 9-3 SC 1.9 TTiD Griffin 2012
Vastaa Viestiin