Vetokoukun asennus

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
timolaasonen
Matalapaineturbo
Viestit: 159
Liittynyt: Ti Maalis 01, 2005 10:18
Paikkakunta: Riihimäki

Vetokoukun asennus

Viesti Kirjoittaja timolaasonen »

Hei

Minulla olisi eräs ysisatanen kiikarissa (tonnari menee telakalle), mutta siitä puuttuu vetokoukku!

Eli mitähän tuollainen kustantaa?

Voiko/saako asentaa itse?

Pitääkö auto muutoskatsastaa vai riittääkö, että koukku katsastetaan seuraavan katsastuksen yhteydessä?

Minkä valmistajan koukku istuu helposti paikoilleen jos vaikka itse asentaa (kokemuksia, BIltema, Motonet, Kovil,Saab). Irrroitettava olisi plussaa. Vai kustantaako asennuttaminen maltaita?

Entä tuleeko jossain kukussa sähkösarja mukana-->helppoo asennus.

Kiikarissa oleva auto on siis automaattilaatikolla. Tarviikohan/vaaditaanko automaatin kohdalla lisäoljynlauhdutin? Mitään painavaa en meinaa säännöllisesti vetää, mutta kyllä sitä koukku pitää olla yhdesssä autossa.



-Timppa
BaConi
Matalapaineturbo
Viestit: 176
Liittynyt: Su Helmi 22, 2009 20:01
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Vetokoukun asennus

Viesti Kirjoittaja BaConi »

Ite ostin tässä just ng900 ja näyttäs olevan bilteman koukku perässä.
Saa ja voi asentaa ite, pitää vaa ryöstää oikeet piuhat takavaloilta.
katastuksista jne en kyllä osaa sanoa ite mitään.
Ainahan noiden asennuttaminen maksaa mansikoita, kaikessa työ maksaa suurimman osan, tai ainaki siltä tuntuu ku itelläki pysyy työkalut ees jotenki kourassa :lol:

Joku joka tietää paremmi voinee neuvoa noitte katastusten jne kanssa
#4113
Ng900 -94
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3496
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Vetokoukun asennus

Viesti Kirjoittaja SS »

Ei tarvitse nykyään mitään erillistä katsastusta koukulle. Sen kun ruuvaat kiinni ja heität kärryn perään :)
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7379
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Vetokoukun asennus

Viesti Kirjoittaja tetammi »

timolaasonen kirjoitti: Minkä valmistajan koukku istuu helposti paikoilleen jos vaikka itse asentaa (kokemuksia, BIltema, Motonet, Kovil,Saab). Irrroitettava olisi plussaa. Vai kustantaako asennuttaminen maltaita?

Entä tuleeko jossain kukussa sähkösarja mukana-->helppoo asennus.
-Timppa
mm. tässä jotain juttua eri valmistajien koukuista
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=13&t=5010

Mulla muuten olisi ng:n sähkösarja jossei sitä pistoketta löydy sieltä sähköantennin nurkilta eikä halua ryöstää suoraan takavaloista eikä oo kallis.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Viggenisti
"Turbo"
Viestit: 220
Liittynyt: Su Maalis 15, 2009 17:39
Paikkakunta: Oulu

Re: Vetokoukun asennus

Viesti Kirjoittaja Viggenisti »

Minkähän vetokoukun sitä laittaisi -01 viggeniin ?

En haluaisi leikellä puskuria ja koukun tulisi olla irroitettava? Onkos kokemuksia ?

Ei raaskis tuota puskuria alkaa leikkelemään eikä tekis mieli siihen mitään suojalevyjä sitten laitella kun on koukku pois..

Joitakin kertoja vuodessa joutuu kelkkaa kuljettamaan kärryllä ja tuo koukku ois pop..
XC70 D5 -11
Seppä
"Kaasari"
Viestit: 16
Liittynyt: Ti Syys 05, 2006 09:47

Re: Vetokoukun asennus

Viesti Kirjoittaja Seppä »

Tähän uskallan itsekin sanoa jotain. Asensin itse pari vuotta sitten koukun autoon ja säästin n.200€ ja aikaa meni vajaa tunti. Remppareiska sano että menee noin neljä tuntia sen asennuksessa..

Simppeli homma!

Hyvin on kärry perässä seuraillut.
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2221
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Re: Vetokoukun asennus

Viesti Kirjoittaja Hook »

Viggenisti kirjoitti:Minkähän vetokoukun sitä laittaisi -01 viggeniin ?

En haluaisi leikellä puskuria ja koukun tulisi olla irroitettava? Onkos kokemuksia ?

Ei raaskis tuota puskuria alkaa leikkelemään eikä tekis mieli siihen mitään suojalevyjä sitten laitella kun on koukku pois..

Joitakin kertoja vuodessa joutuu kelkkaa kuljettamaan kärryllä ja tuo koukku ois pop..
Taitaa viggenin puskurin kohdalla niin, että jos et halua leikata, niin joudut leikkuuttaa muilla tai sitten joka kerta vietät "hetken" :lol: , kun irroitat puskurin nahan kun kun koukun haluat asentaa (puskuri palkkeineen irti, kuoret irti palkista, palkki takaisin, koukun asennus..)
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Vastaa Viestiin