Piiitkä startti, apuva!!!

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
kummis
"Tuplakaasari"
Viestit: 88
Liittynyt: To Marras 01, 2007 12:27
Paikkakunta: Turku

Piiitkä startti, apuva!!!

Viesti Kirjoittaja kummis »

Joo, eli ongelmana aika pitkä startti ja tyhjäkäynnillä käy välillä kierrokset alhaalla niin että meinaa sammua mutta tokenee siitä heti. Auto seisonut talven. Katsastuksessa heitteli vähän suurta lambda-arvoa mutta tokeni lopulta vihreälle ja sai hyväksytyn.

Tulpat vaihdettu. P-A pumppu aika uus. Tarkoitus kokeilla suuttimien puhdistus tököttiä bensan seassa ja räpläillä antureiden johtoja. Vois yrittää kattoo imu-/ahtoilmavuotoja. Yksi aikanaan paikattu varaosapakoputkella kun silikonissa oli peukalon kokoinen reikä.

Jarruista sen verta että polkimen liike on tosi iso ennen kuin ottaa palat kiinni. Uudet jarrulevyt, palat ja nesteet vaihdettu sekä ilmaus tehty eikä ollut vaikutusta. Tyhjäliike lisääntynyt seisonnan jälkeen. Nestettä ei hävinny. Voisiko jarrupääsylinteri olla menossa?

Kytkinkin vähän jäykähkö liekkö työsylinteri menossa tms.

Hakua käytetty mutta ongelmien ratkaisu vinkit sekalaisia. Jos ideoita vikojen selvittämiseksi niin kertokaa ihmeessä.
Viimeksi muokannut kummis, Ke Huhti 08, 2009 20:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Passat TDI 90hv farkku paku
ex: Saab 9-3 (200hv) -99 SE "Pre Aero"
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3496
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Pitkä startti ja tyhjäkäynti heijjaa. Jarrut?

Viesti Kirjoittaja SS »

tyhjäkäynnillä käy välillä kierrokset alhaalla niin että meinaa sammua mutta tokenee siitä heti
Onko ilmastointia? Ainakin mulla huomaa selvästi koska kompura kytkeytyy ja puhallin käynnistyy plussakeleillä. Ei tuo nyt sammua meinaa, mutta pieni notkahdus kierroksissa tapahtuu.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
kummis
"Tuplakaasari"
Viestit: 88
Liittynyt: To Marras 01, 2007 12:27
Paikkakunta: Turku

Re: Pitkä startti ja tyhjäkäynti heijjaa. Jarrut?

Viesti Kirjoittaja kummis »

On ilmastointi mutta ei sen siitä pitäisi johtua kun puhallin on economy asennossa pakkaskelillä. Tuo kytkimen jäykkyys voi olla vaan taas tottumiskysymys mutta tuo pitkä startti ottaa päähän. Eikä tuo lähes pohjaan painuva jarrupoljinkaan mieltä lämmitä. Nyt on jotain ruiskun puhdistajaa tankissa saa nähdä auttaako vaivaan.
Passat TDI 90hv farkku paku
ex: Saab 9-3 (200hv) -99 SE "Pre Aero"
kummis
"Tuplakaasari"
Viestit: 88
Liittynyt: To Marras 01, 2007 12:27
Paikkakunta: Turku

Re: Pitkä startti ja tyhjäkäynti heijjaa. Jarrut?

Viesti Kirjoittaja kummis »

Tuolla oli 9-5 puolella jollakulla ollu kans pehmee jarrupoljin ja siinä oli nähtävästi ollu vika tehostajassa. Mahtaako tuohon og9-3 käydä ng900 jarrutehostin? Vois saada tutun purkaamolta edukkaasti. Huuhdeltiin jarrujärjestelmä kyllä aika hyvin mutta voiko vaikuttaa kun pisti jarrunesteeksi Dot5.1 ja entisethän oli tietysti Dot4? Tuolle kytkimen puolelle ei tullu tehtyä mitään.
Passat TDI 90hv farkku paku
ex: Saab 9-3 (200hv) -99 SE "Pre Aero"
kummis
"Tuplakaasari"
Viestit: 88
Liittynyt: To Marras 01, 2007 12:27
Paikkakunta: Turku

Re: Pitkä startti ja tyhjäkäynti heijjaa. Jarrut?

Viesti Kirjoittaja kummis »

Imuletkuja tutkittu ja kopeloitu ettei niissä pitäisi vuotoja olla, ainakaan isoja. Pitäs saada jollakin tukittua tuo jarrutehostimelle menevä putki että sais kokeiltua onko se vika siellä. Onko noissa vapaasti hengittävissä kans tuo kampiakselin asentoanturi sama niin vois kokeilla sitä siitä purku ng900 vaparista? Sit kun sais vielä sytkäkassun testattua ennen kun alkaa jarrutehostajaa vaihtamaan.
Passat TDI 90hv farkku paku
ex: Saab 9-3 (200hv) -99 SE "Pre Aero"
kummis
"Tuplakaasari"
Viestit: 88
Liittynyt: To Marras 01, 2007 12:27
Paikkakunta: Turku

Re: Pitkä startti ja tyhjäkäynti heijjaa. Jarrut?

Viesti Kirjoittaja kummis »

Onks nuo kampiakselin asentoanturit vaparissa ja turbossa samanlaiset ng900:ssa ja og9-3:ssa? Käykö ristiin?
Passat TDI 90hv farkku paku
ex: Saab 9-3 (200hv) -99 SE "Pre Aero"
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7379
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Pitkä startti ja tyhjäkäynti heijjaa. Jarrut?

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Mimmi kirjoitti:Minä vaihdattaisin kytkin- ja jarrunesteet DOT 4:ksi.
Miksi?

Eikös toi DOT 5.1 ole muuten samaa kuin DOT 4 paitsi että kiehumispiste on korkeampi.
DOT 5:nen on sit silikonipohjaista eikä käy normi systeemiin ilman perusteellista huuhtelua, eikä kai sittenkään abs-systeemeihin.

Toi noitten nimipolitiikka on kyllä hieman hämäävä.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
kummis
"Tuplakaasari"
Viestit: 88
Liittynyt: To Marras 01, 2007 12:27
Paikkakunta: Turku

Re: Pitkä startti ja tyhjäkäynti heijjaa. Jarrut?

Viesti Kirjoittaja kummis »

Ei tuon DOT 5.1 ja DOT 4 sekoittaminen pitäisi mitään aiheuttaa lukemani mukaan. Luin että samaa perusainetta mutta siinä on joku yksittäinen lisäaine lisäksi joka parantaa lämpöominaisuuksia. Onneksi tuota DOT 5 näkee harvoin myynti hyllyssä. DOT 5 kai parempi jos auto seisoo paljon niin ei absorboi vettä itseensä.
Passat TDI 90hv farkku paku
ex: Saab 9-3 (200hv) -99 SE "Pre Aero"
kummis
"Tuplakaasari"
Viestit: 88
Liittynyt: To Marras 01, 2007 12:27
Paikkakunta: Turku

Re: Pitkä startti ja tyhjäkäynti heijjaa. Jarrut?

Viesti Kirjoittaja kummis »

Juu ei käyny vapari ng900:sta kampiakselin asentoanturi omaan T5 turbo 9-3:seeni. Oli liittimet erilaiset. Kuitenkin samalla varaosanumerolla myydään speedpartsinkin sivuilla kaikkiin ng900, 9000 ja 9-3 vm. 94-00. Kai se on sitten jostain uusi ostettava kokeiltavaki.
Passat TDI 90hv farkku paku
ex: Saab 9-3 (200hv) -99 SE "Pre Aero"
tolonen
"Kaasari"
Viestit: 28
Liittynyt: Ke Tammi 30, 2008 19:46

Re: Pitkä startti ja tyhjäkäynti heijjaa. Jarrut?

Viesti Kirjoittaja tolonen »

Itsellä oli jarrurempan jälkeen vastaavanlainen homma eli poljin painui melkein pohjaan ennenkuin palat ottivat kiinni, vika korjaantui kun laitoin niiden etupalojen jouset oikeinpäin.... :roll:
Saab 9-3 2.2 TiD -00
Ford Bronco II -88
kummis
"Tuplakaasari"
Viestit: 88
Liittynyt: To Marras 01, 2007 12:27
Paikkakunta: Turku

Re: Pitkä startti ja tyhjäkäynti heijjaa. Jarrut?

Viesti Kirjoittaja kummis »

Olisiko kellään vastaavanlaisella T5 koneella olevaa Saabia Turunseudulla josta voisi kokeilla muutamaa anturia vian paikallistamiseksi. On nyt uusi patenttimallinen kampiakselin asentoanturi, mutta alkaa röpeltää 5000rpm jälkeen. Liekkö patentissa vika vai temppuileeko nyt jokin muu anturi kuten lambda tms. Lambda kun heitteli vähän ylirajojen katsastuksessa. Starttaa kuitenkin jo hiukan paremmin.
Passat TDI 90hv farkku paku
ex: Saab 9-3 (200hv) -99 SE "Pre Aero"
kummis
"Tuplakaasari"
Viestit: 88
Liittynyt: To Marras 01, 2007 12:27
Paikkakunta: Turku

Re: Piiitkä startti, apuva!!!

Viesti Kirjoittaja kummis »

Hal-anturi eli kampiakselin asentoanturi vaihdettu ja startti edelleen pitkä. Tulee lyhyttä ajoa niin piti tehdä jo mäki startti kun ei akku ehdi latautua. Oli auto seisonnassa niin liekö menny akkukin. Autoa kyllä starttailin lähes kuukausittain. Mut oli tyhjä kerran ja sen jälkeen latailin sitä. Akku on alle kaks vuotta vanha varta. Luulis ettei olis vielä entinen mut tiedä näistä.

Niin olisko se vika nyt jossain bensa puolella ettei tuu painetta tarpeeksi? Mitä kannattaisi ensiksi tutkia kun varusteet ja tilat rajalliset huoltamiseen? Relettä, letkuja tankista? Pumppu on pari vuotta vanha.

Prkl pitäishän sen saabin nyt toimia ettei tartte mäkeen parkkeerata että saa auton käyntiin jos ei starttaakaan.
Passat TDI 90hv farkku paku
ex: Saab 9-3 (200hv) -99 SE "Pre Aero"
Vastaa Viestiin