Ilmastoinnin lämpöanturin rutina - rikkoutunut?

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
juhokare
"Hölösuu"

Ilmastoinnin lämpöanturin rutina - rikkoutunut?

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Eli ilmastoinnin lämpöanturi, joka siis sijaitsee ilmastoinnin ohjausyksikön alapuolella koelaudassa istuinlämmitinkytkimien vieressä, on alkanut ääntelemään tänä kesänä pahan äänisesti (rutisemaa ja surisemaan). :( Pystyykö sitä korjaamaan mitenkään esimerkiksi puhdistamalla? Onko anturi vaikea ottaa irti? Mitä soitin tuonne Kajaanin Takuuautoon, sieltä väitettiin, että iisibiisi ottaa irti kuten vähän itsekin epäilen.
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Vigge
"Hölösuu"

Re: Ilmastoinnin lämpöanturin rutina - rikkoutunut?

Viesti Kirjoittaja Vigge »

juhokare kirjoitti:Eli ilmastoinnin lämpöanturi, joka siis sijaitsee ilmastoinnin ohjausyksikön alapuolella koelaudassa istuinlämmitinkytkimien vieressä, on alkanut ääntelemään tänä kesänä pahan äänisesti (rutisemaa ja surisemaan). :( Pystyykö sitä korjaamaan mitenkään esimerkiksi puhdistamalla? Onko anturi vaikea ottaa irti? Mitä soitin tuonne Kajaanin Takuuautoon, sieltä väitettiin, että iisibiisi ottaa irti kuten vähän itsekin epäilen.
Sama vika rahikaisella. Oletettavasti anturi ei ole paskana, vaan se on kerännyt itseensä paskaan vuosien saatossa. Suosittelen siis putsausta, jollet halua maksaa maltaita uudesta.

Anturin saa irti suht helposti, ei siis tarvitse purkaa koko koelautaa. Itse en ole vielä kokeillut, mutta anturin taakse pitäisi päästä käsiksi, kun irrottaa apparin puolelta hieman roinaa (TS voi selventää kun on tämän tehnyt).

Pika-apuna käy myös puhdistus-sprayt siitä reiästä sisään, kunhan malttaa olla käynnistämättä autoa ennen kuin töhnä on kokonaan haihtunut.
500whp.net member
tevisu
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja tevisu »

Se muovipalikka siinä edessä lähtee irti ihan nyppäämällä. Itse olen pölyt poistanut jo kerran. Etukautta sen saa myös öljyttyä helposti.
juhokare
"Hölösuu"

...

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Joo, sain sen irti ja rasvattua. :D Otin myös ilmastoinnin ohjausyksikön irti ja sitten vielä istuinlämmitinkytkimen vierestä ja ei kun nitkuttelemaan ja lähtihän se irti. Kokeilin tietysti heti ja ei kyllä rutissut ilmeisemmin enään - onneksi. 8)
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
se93tbo
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

Mä rasvasin kyseisen osan jo toistamiseen tänään tänä kesänä. :?
9-3.1972
Vastaa Viestiin