Saab 9-2 2,2TDi kokemuksia ?
Saab 9-2 2,2TDi kokemuksia ?
Saab 9-3 2,2TDi
em auto kiinnostaa ja kysyisin lukijoilta tietoa ennen hankkimista
-onko kellään kokemuksia ?
-onko ketju- vai hihnajakopää ?
-mitä katsottava moottorista + voimansiirrosta erityisesti ?
-mitä katsottava Saab 900 ´94-97 ja 9-3 ´98-02 yleisesti ?
-oliko 900 ´94-97 jo diesel-moottoreilla ja millaisia ?
-kenen tekemä moottori ?
-muuta ?
Kiitos etukäteen!
em auto kiinnostaa ja kysyisin lukijoilta tietoa ennen hankkimista
-onko kellään kokemuksia ?
-onko ketju- vai hihnajakopää ?
-mitä katsottava moottorista + voimansiirrosta erityisesti ?
-mitä katsottava Saab 900 ´94-97 ja 9-3 ´98-02 yleisesti ?
-oliko 900 ´94-97 jo diesel-moottoreilla ja millaisia ?
-kenen tekemä moottori ?
-muuta ?
Kiitos etukäteen!
Jos oikeasti ajattelee yleisen ajankäytön tehokkuutta niin taitaa olla nopeampaa hakea kuin alkaa kirjottelemaan. Oma ajankäyttö tietysti tehostuu jos muut kirjottelee ja ite vaan lukee.
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Moi, kopsasin alle taannoin kirjoittamani vastauksen. Nyt tosin auto on vaihtunut, mutta oma myynnissä (199tkm).
Kokemuksia halusit, tässä muutamia (9-3 Tid 1999, 185tkm)
- moottorin luotettavuudessa ei ongelmia, öljynkulutus Shellin öljyllä hyvin vähäistä 15000km välillä (kerran lisään pari desiä, tehnyt niin uudesta pitäen ed. omistajan mukaan...), käynnistyy aina kun avaimesta vääntää, yhden kylmästartin olen joutunut tekemään -20 asteesta ongelmitta ekalla (ääni tosin muistutti silloin vähän valmetilta)
- moottorin käyntiääni ei kaikkein hiljaisin, ainakin VAG:n uudet jonkun verran hiljaisempia etenkin kylmänä
- vääntöä mukavasti yli 2000 kierroksen jo 115hv:n koneessa
- kulutus keskimäärin 6,0/100 (+-0,5 litraa)
- herkkyyttä tien kallistuksille, rengastukselle ja pyöräkulmansäädöille on jonkin verran riippuen tien pinnan laadustakin (useimpia kuskeja ei haittaa, itseä jonkin verran)
- vakioalusta hieman löysä, itsellä aeron jousien ja koni-iskareiden vaihto paransi tilannetta paljon
- sisusta istuimineen ja kojetauluineen taattua saablaatua
- alusta narisee pakkasella (rasvalla hoidettavissa)
- hintaluokassaan (14-20 ke?) 9-3 dieselit todella vahvoja ja olisi edelleen valintani (nyt on alkanut himottaa 9-5 tai A6). Ehkä ihmiset pelkää täysin syyttä tuota Opel-mottia, suurimmat auton heikkoudet ovat mielestäni ihan muualla kuin tuossa moottorissa!
Kokemuksia halusit, tässä muutamia (9-3 Tid 1999, 185tkm)
- moottorin luotettavuudessa ei ongelmia, öljynkulutus Shellin öljyllä hyvin vähäistä 15000km välillä (kerran lisään pari desiä, tehnyt niin uudesta pitäen ed. omistajan mukaan...), käynnistyy aina kun avaimesta vääntää, yhden kylmästartin olen joutunut tekemään -20 asteesta ongelmitta ekalla (ääni tosin muistutti silloin vähän valmetilta)
- moottorin käyntiääni ei kaikkein hiljaisin, ainakin VAG:n uudet jonkun verran hiljaisempia etenkin kylmänä
- vääntöä mukavasti yli 2000 kierroksen jo 115hv:n koneessa
- kulutus keskimäärin 6,0/100 (+-0,5 litraa)
- herkkyyttä tien kallistuksille, rengastukselle ja pyöräkulmansäädöille on jonkin verran riippuen tien pinnan laadustakin (useimpia kuskeja ei haittaa, itseä jonkin verran)
- vakioalusta hieman löysä, itsellä aeron jousien ja koni-iskareiden vaihto paransi tilannetta paljon
- sisusta istuimineen ja kojetauluineen taattua saablaatua
- alusta narisee pakkasella (rasvalla hoidettavissa)
- hintaluokassaan (14-20 ke?) 9-3 dieselit todella vahvoja ja olisi edelleen valintani (nyt on alkanut himottaa 9-5 tai A6). Ehkä ihmiset pelkää täysin syyttä tuota Opel-mottia, suurimmat auton heikkoudet ovat mielestäni ihan muualla kuin tuossa moottorissa!
joo onhan toi haku hyvä juttu ,mut on siinä vaan iso ero käyttää tota hakua perinteisellä modeemilla tai mega jutuilla niinkuin kaupungeissa.
käykääpäs kaupungin pojat landella ja kokeilkaapa yhteyttä niin varmasti palaa hermot.
itse en oo modemin persiissä joten purkaus ei ollu siitä

käykääpäs kaupungin pojat landella ja kokeilkaapa yhteyttä niin varmasti palaa hermot.
itse en oo modemin persiissä joten purkaus ei ollu siitä


9-3 2,0 aero -05 avo
9-5 2,3T aero -06
9-5 2,3T aero -06
Jaa modeemi, mikässeolikaan...moksu kirjoitti:joo onhan toi haku hyvä juttu ,mut on siinä vaan iso ero käyttää tota hakua perinteisellä modeemilla tai mega jutuilla niinkuin kaupungeissa.
käykääpäs kaupungin pojat landella ja kokeilkaapa yhteyttä niin varmasti palaa hermot.
itse en oo modemin persiissä joten purkaus ei ollu siitä![]()


Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
#1429
Eikös valtion tavoite ole tarjota kaikille "laajakaista" johonkin vuoteen mennessä? Täällä Satakunnassakin laajakaistan taitaa saada jo joka sivukylällekin.
Sinänsä huvittavaa että vuoden alusta Tokiossa nostettiin kaikki vanhat ja hitaat 22Mbps-yhteydet ilmaiseksi 45Mbps:ksi. Ja tuohan maksaa 45e/kk

Sinänsä huvittavaa että vuoden alusta Tokiossa nostettiin kaikki vanhat ja hitaat 22Mbps-yhteydet ilmaiseksi 45Mbps:ksi. Ja tuohan maksaa 45e/kk

BMW 320dA Coupe LCI