Grendel kirjoitti:Lento katkesi yhtäkkiä ja varoittamatta keskellä Hämeenlinnan moottoritietä.
Länsiautossa sanoivat jakajapumpun tulleen tiensä päähän.
Onko suosituksia minne kannattaa viedä korjattavaksi pääkaupunkiseudulla?
Kannattaa tutkia hieman aihetta, koska merkki huolto ottaa remontista helposti yli 2000€. Ohjausyksikön korjauksia tehdään Saksassa n.300€ hintaan.
Bosch valtuutetusta huollosta kannattaa kysellä myös hinta-arvioita.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Kannattaa roudata auto huoltoliikkeeseen jossa voivat lukea vikakoodit. Sitten kun tietää mikä on rikki niin on helpompi metsästää oikeaa osaa. Itse pumppu on todennäköisesti ehjä.
Länsiautolla lukivat vikakoodit. Tarjosivat uutta jakajapumppua 5k€. Säpsähdin pahemman kerran. Nyt autoa hinataan Diesel Otekoon Vantaalle. Siellä pumppu penkitetään ja katsotaan missä vika. Koska imusarjan joutuu ottamaan irti muutenkin se putsataan samalla. Pitäiskö tuohon samaan konkurssiin huoltaa turbo?
Länsiautolla lukivat vikakoodit. Tarjosivat uutta jakajapumppua 5k€. Säpsähdin pahemman kerran. Nyt autoa hinataan Diesel Otekoon Vantaalle. Siellä pumppu penkitetään ja katsotaan missä vika. Koska imusarjan joutuu ottamaan irti muutenkin se putsataan samalla. Pitäiskö tuohon samaan konkurssiin huoltaa turbo?
Mitä ne vikakoodit kertoivat? Tuskin kertoivat että pumppu on mekaanisesti rikki Homma hieman haiskahtaa. Paljonko sun Saabissa on kilsoja alla?
Mitä ne vikakoodit kertoivat? Tuskin kertoivat että pumppu on mekaanisesti rikki Homma hieman haiskahtaa. Paljonko sun Saabissa on kilsoja alla?
En tiedä koodeista, soittivat ja huokaillen kertoivat "jakajapumpun tulleen tiensä päähän". Tunnin vianetsinnästä ja testilaitekytkennästä veloittivat 97,- jonka jälkeen ymmärsin livahtaa pihalle.
Eihän autolla ole kilsoja kun 430t ja risat. Niistä viimeiset 300tkm PSI:n riemurasialla. Kivaa oli kyyti silloin kun kaikki pelasi.
Mitä ne vikakoodit kertoivat? Tuskin kertoivat että pumppu on mekaanisesti rikki Homma hieman haiskahtaa. Paljonko sun Saabissa on kilsoja alla?
En tiedä koodeista, soittivat ja huokaillen kertoivat "jakajapumpun tulleen tiensä päähän". Tunnin vianetsinnästä ja testilaitekytkennästä veloittivat 97,- jonka jälkeen ymmärsin livahtaa pihalle.
Eihän autolla ole kilsoja kun 430t ja risat. Niistä viimeiset 300tkm PSI:n riemurasialla. Kivaa oli kyyti silloin kun kaikki pelasi.
Epäilen kuitenkin pumpun elektroniikan olevan rikki ja sen saa ilmeisesti korjautettua elektroniikka korjaajalla/osaavassa paikassa.
En tiedä koodeista, soittivat ja huokaillen kertoivat "jakajapumpun tulleen tiensä päähän". Tunnin vianetsinnästä ja testilaitekytkennästä veloittivat 97,- jonka jälkeen ymmärsin livahtaa pihalle.
Eihän autolla ole kilsoja kun 430t ja risat. Niistä viimeiset 300tkm PSI:n riemurasialla. Kivaa oli kyyti silloin kun kaikki pelasi.
Tosi hyvä kommentti huoltoliikkeestä. "Jakajapumppu rikki!" Aika ympäripyöree vastaus. Olisin voinut kertoa saman 50e:lla
Soita sinne vielä ja kysy että mitä ne vikakoodit oikeasti tarkoittivat. Olet kuitenkin maksanut hyvän hinnan tuosta palvelusta.
Mulla tosiaan ex-kulkineesta leipoi vaan se elektroniikka sieltä, vaikka länkkärillä taas oltiin vaihtamassa koko pumppua huokeaan 3000€ hintaan.
Pelkän elektroniikkaosan sai ainakin tuolloin PCS:ltä (käsittääkseni korjattu yksilö?) muutamalla satasella (olisko ollut 300€) eikä vaihto-operaatio ihan mahdoton ole hoitaa edes parkkipaikalla. V-mäinen, muttei mahdoton. Pääset ainakin halvemmalla. En tosin tiedä, onko PCS:llä noita useastikin varastossa, vai oliko tuo poikkeus.
9000LPT osaakin sitten varmasti antaa paremmat vaihto-ohjeet kuin minä.
Taas liikenteessä!
Diesel Oteko hoiti homman. Pumppu käytettiin testipenkissä ja todettiin olevan mekaanisesti ok. Ohjainyksikkö uusittu ja softa ajettu siihen. Samalla tuli katsottua muitakin paikkoja. Jakopäänketju kunnossa pl. ihan vähäistä venymää. Kiristin ok myös. Turbon akselissakaan ei yhtään klappia. Imusarja ja läppäkoneisto putsattu ja uudet tiivisteet. Reilu 2k€ kustansi. Ja se on aivan eri summa kuin länsiauton arvioimat 5k€ se!
Auton käypään arvoon nähden summa on edelleen täysin järjetön.
-No, seuraavalla kerralla varmaan poltan sen.
Grendel kirjoitti:Reilu 2k€ kustansi. Ja se on aivan eri summa kuin länsiauton arvioimat 5k€ se!
Auton käypään arvoon nähden summa on edelleen täysin järjetön.
-No, seuraavalla kerralla varmaan poltan sen.
Heh! Pitäsköhän tosiaan hinauttaa TiD länsiautoon, jos pumppu hajoaa
Autohan on jopa tonnin tai parin arvoinen näillä kilsoilla ROTFL!!!
900i16 3d 1989, 9000 CS 2,0t 1997
vuodesta -87: 5kpl 96, 12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
Täältä nousee kans käsi, '99 9-3 2.2tid sammua pätkähti kesken ajon ja vikakoodit kehottavat pumpun vaihtoon.
Oi tätä riemua. Nyt ois hyvät neuvot tarpeen.
Hinta-arvio korjaukselle oli tuon paritonnia... Voisikohan tuosta livistää halvemmalla?
Vaimot elävät miehiään pidempään, koska heidän ei tarvitse olla naimisissa naisen kanssa.
izengard@irc
Voi. Irrotat ohjausyksikön ja korjautat sen. Jos et itse halua rassata niin ota yhteyttä oikeasti osaavaan diesel huoltoon. Tarvittaessa yhteystiedot löytyy.