Jarrukorjaus ja äänärin vaihto, tulikohan turha ja kallis...
Jarrukorjaus ja äänärin vaihto, tulikohan turha ja kallis...
Olipa ikävä katsastus. 2,0t automaatti 2002 159 tkm, vein katsastukseen ja hylsyhän sieltä tuli
Takaäänenvaimentimessa reikä etuyläpuolella (miten hel*etissä siellä reikä on??).
Etujarrulevyissä ei tarpeeksi kontaktipintaa (alle 2/3 levyn leveydestä).
Takajarruvoimissa liian suuri ero.
Noh, uudet levyt ja palat etu+taka Motonetistä ja Olarin Länsiautoon, kun ei ole aikaa eikö jaksamista puuhastella auton kanssa. Äänärin otan ihan orkkiksen.
Huollosta tuli sitten soittoa, että oikealla takana satulan sylinterin tiiviste kadonnut ja mäntä jumissa (ilmeisesti jopa ruostunut kiinni)
Satula vaihtoon, uuden hinta 173 eur ja vaihto päälle....
Tarkoituksena siis oli laittaa ne jarrut kertaheitolla kuntoon. Kuulin tuon hinnan äskettäin ja nyt rupes kyllä surettamaan tulikohan tehtyä liian suuri remppa turhaan? Vai pitäisikö vaan ajatella, että eipä tarvitse pariin vuoteen murehtia...
Tästä lähden autoa hakemaan, katsotaan miltä näyttää.
Takaäänenvaimentimessa reikä etuyläpuolella (miten hel*etissä siellä reikä on??).
Etujarrulevyissä ei tarpeeksi kontaktipintaa (alle 2/3 levyn leveydestä).
Takajarruvoimissa liian suuri ero.
Noh, uudet levyt ja palat etu+taka Motonetistä ja Olarin Länsiautoon, kun ei ole aikaa eikö jaksamista puuhastella auton kanssa. Äänärin otan ihan orkkiksen.
Huollosta tuli sitten soittoa, että oikealla takana satulan sylinterin tiiviste kadonnut ja mäntä jumissa (ilmeisesti jopa ruostunut kiinni)
Satula vaihtoon, uuden hinta 173 eur ja vaihto päälle....
Tarkoituksena siis oli laittaa ne jarrut kertaheitolla kuntoon. Kuulin tuon hinnan äskettäin ja nyt rupes kyllä surettamaan tulikohan tehtyä liian suuri remppa turhaan? Vai pitäisikö vaan ajatella, että eipä tarvitse pariin vuoteen murehtia...
Tästä lähden autoa hakemaan, katsotaan miltä näyttää.
Re: Jarrukorjaus ja äänärin vaihto, tulikohan turha ja kallis...
Tuskin toimivat jarrut koskaan turha remontti on, voihan noita joskus sattua tarvitsemaan . Kallista varmastikin merkkihuollossa, jarrut onnistuu yleensä puljussa kuin puljussa.
2.0t Biopower 9-3 -09
ex 2.3Aero 9000 -96; ex 2.0Aero 9-3 -00; ex 2.0t 9-3 -02
#7314
ex 2.3Aero 9000 -96; ex 2.0Aero 9-3 -00; ex 2.0t 9-3 -02
#7314
Re: Jarrukorjaus ja äänärin vaihto, tulikohan turha ja kallis...
Jarrut on vauhdin surma!
Väärinviritys stage 3 1x2-1
Re: Jarrukorjaus ja äänärin vaihto, tulikohan turha ja kallis...
Jees jees... huollon lopullinen hinta oli klubialennuksineen noin 740 euroa. Sisälsi siis jarrulevyjen + palojen vaihdon edessä ja takana, oikean takajarrusatulan ja vaihtotyön, uuden äänenvaimentimen (kromipäällä, tietty) ja sen vaihtotyön.
Plus sitten jälkitarkastus 22 eur, rrrkele. Onpahan auto katsastettu ja tyytyväisenä taas tien päällä
Plus sitten jälkitarkastus 22 eur, rrrkele. Onpahan auto katsastettu ja tyytyväisenä taas tien päällä
Re: Jarrukorjaus ja äänärin vaihto, tulikohan turha ja kallis...
Tuleeko tähän vielä päälle ne motonetista ostetut palat + levyt?matonet kirjoitti:Jees jees... huollon lopullinen hinta oli klubialennuksineen noin 740 euroa. Sisälsi siis jarrulevyjen + palojen vaihdon edessä ja takana, oikean takajarrusatulan ja vaihtotyön, uuden äänenvaimentimen (kromipäällä, tietty) ja sen vaihtotyön.
Plus sitten jälkitarkastus 22 eur, rrrkele. Onpahan auto katsastettu ja tyytyväisenä taas tien päällä
Itsellä 250tkm mittarissa ja sama projekti edessä, ajattelin tehdä itse ja säästää
Re: Jarrukorjaus ja äänärin vaihto, tulikohan turha ja kallis...
Kyllä juu, päälle vielä Motonetin kamat:
1 x 22-1791 á 21,50 eur Bosch/TRW-takajpalat OpelSaab
1 x 22-1593 á 31,90 eur Jarrupalat Saab 9-3/9-5
2 x 22-5541 á 38,00 eur Jarrulevy Opel/Saab
2 x 22-5543 á 29,90 eur Takajarrulevy mm Vectra B
eli yhteensä 189,20 eur.
Käsijarrukenkiä ei vaihdettu. Jarrupaloille eteen ei asennusarjaa tarvittu (vanhat jouset oli ok kunnossa), ja taakse otin orkkiksen (eli kuului siihen Länsiauton hintaan).
Motonetin osat sopi hyvin kuulemma paikalleen, ei mitään sovitusongelmia. Saa sitten nähdä miten pitkäikäisiä tai kestäviä nuo osat on, ainakin ekat 300 km mennyt hyvin ja tyytyväisenä.
1 x 22-1791 á 21,50 eur Bosch/TRW-takajpalat OpelSaab
1 x 22-1593 á 31,90 eur Jarrupalat Saab 9-3/9-5
2 x 22-5541 á 38,00 eur Jarrulevy Opel/Saab
2 x 22-5543 á 29,90 eur Takajarrulevy mm Vectra B
eli yhteensä 189,20 eur.
Käsijarrukenkiä ei vaihdettu. Jarrupaloille eteen ei asennusarjaa tarvittu (vanhat jouset oli ok kunnossa), ja taakse otin orkkiksen (eli kuului siihen Länsiauton hintaan).
Motonetin osat sopi hyvin kuulemma paikalleen, ei mitään sovitusongelmia. Saa sitten nähdä miten pitkäikäisiä tai kestäviä nuo osat on, ainakin ekat 300 km mennyt hyvin ja tyytyväisenä.
Re: Jarrukorjaus ja äänärin vaihto, tulikohan turha ja kallis...
Samanlainen jarruprojekti tulossa, itse en voi tehdä. Yritän löytää jonkun pajan.
Etulevyt+palat hankittu, takalevyjä ei ollut varastossa joten ne hankin jostain.
Eli takasettiin ei välttämättä tarvitse käsijarrukenkiä vaihtaa? Eli jää myös sen as. sarja pois.
Takajarrun as. sarja kuitenkin jarrupalojen kaveriks?
Miten etujarrupalojen vaihto, alla vähän ajetut orkkis mallit. Jättääkö paikalleen vai vaihto?
Ei huvittais laittaa tarvikepaloja jos ne ei toimi hyvin / vinkuu tms.
Etulevyt+palat hankittu, takalevyjä ei ollut varastossa joten ne hankin jostain.
Eli takasettiin ei välttämättä tarvitse käsijarrukenkiä vaihtaa? Eli jää myös sen as. sarja pois.
Takajarrun as. sarja kuitenkin jarrupalojen kaveriks?
Miten etujarrupalojen vaihto, alla vähän ajetut orkkis mallit. Jättääkö paikalleen vai vaihto?
Ei huvittais laittaa tarvikepaloja jos ne ei toimi hyvin / vinkuu tms.
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Re: Jarrukorjaus ja äänärin vaihto, tulikohan turha ja kallis...
Nyt viitisen tuhatta kilsaa takana noilla Motonetin jarruosilla, ja...
...no, kyllähän se auto pysähtyy. Mutta saa polkeakin enemmän kuin ennen. Eikä ole sellaista terävää alkunappausta, mikä oli ennen.
Suosittelen lämpimästi alkuperäisosia hinnasta riippumatta.
Käsijarrukenkiä ei ole pakko vaihtaa samalla. Takajarrujen asennusarja kannattaa ottaa, aika pieni kuluerä
...no, kyllähän se auto pysähtyy. Mutta saa polkeakin enemmän kuin ennen. Eikä ole sellaista terävää alkunappausta, mikä oli ennen.
Suosittelen lämpimästi alkuperäisosia hinnasta riippumatta.
Käsijarrukenkiä ei ole pakko vaihtaa samalla. Takajarrujen asennusarja kannattaa ottaa, aika pieni kuluerä
Re: Jarrukorjaus ja äänärin vaihto, tulikohan turha ja kallis...
Jos Motonet-osat on melko nimettömät halpikset, niiltä ei pidäkään odottaa jarrutustehoja. Melkein samaan hintaan saa ihan merkkituotteet, esim. Remsa-palat ja pysähtyy varmaankin yhtä hyvin kuin orkkispaloilla.matonet kirjoitti:Suosittelen lämpimästi alkuperäisosia hinnasta riippumatta.
Minkämerkkiset levyt ja palat sait? Levypaketissa olisi hyvä lukea esim. Brembo.
http://www.hessumobiili.fi/varaosat.php ... &varaosa=1
http://www.hessumobiili.fi/varaosat.php ... &varaosa=2
Tuolla luettelossa AD-levyt on Brembon levyjä.
Jos laitat uudet levyt, laita myös uudet palat.
Muitakin tarvikeliikkeitä kuin Motonet ja Biltema on, niissä muissa osaavat yleensä pyydettäessä tilata parempiakin osia kuin niitä halvimpia nimettömiä.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Jarrukorjaus ja äänärin vaihto, tulikohan turha ja kallis...
Tiesithän, että jos ostaa Bosalin tarvikeputken (n.200€) , on se samanlainen kuin orkkis SAAB-leimoilla, joka on myös Bosalin valmistama. Hinta tuolla orkkiksella n. kolminkertainen.matonet kirjoitti: Äänärin otan ihan orkkiksen.
.
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Re: Jarrukorjaus ja äänärin vaihto, tulikohan turha ja kallis...
Voi voi, näitä vastauksia kun olisin saanut talvella
Mutta ei se mitään, toivottavasti on apua torquelle, ja itsekin seuraavan jarrurempan yhteydessä selvittelen enemmän.
Orkkisäänäristä oli tarjous tuolloin, asennus+osa oli muistaakseni 270 eur paikkeilla, muutaman kympin toleranssilla.
Ain oppii!
Mutta ei se mitään, toivottavasti on apua torquelle, ja itsekin seuraavan jarrurempan yhteydessä selvittelen enemmän.
Orkkisäänäristä oli tarjous tuolloin, asennus+osa oli muistaakseni 270 eur paikkeilla, muutaman kympin toleranssilla.
Ain oppii!
Re: Jarrukorjaus ja äänärin vaihto, tulikohan turha ja kallis...
Saakohan autoasi varaosaketjusta laadukkaampia jarruosia, kuin motonetistä? Ainakin sivuillaan mainostavat bremboja...
Re: Jarrukorjaus ja äänärin vaihto, tulikohan turha ja kallis...
Eli takasettiin ei välttämättä tarvitse käsijarrukenkiä vaihtaa? Eli jää myös sen as. sarja pois.
Takajarrun as. sarja kuitenkin jarrupalojen kaveriks?
Suosittelen käsijarrukenkien vaihtoa samaan rytäkkään. Omassa kulutuspinnat oli kuluneet kokonaan pois ja käsijarru jumitti jatkuvasti. Osat ei maksa paljoa ja kun kerralla laittaa kaikki jarrut, niin tietää niiden kunnon ja kaikki toimii.
Saab 9-3 2.2 TiD -00
Ford Bronco II -88
Ford Bronco II -88
Re: Jarrukorjaus ja äänärin vaihto, tulikohan turha ja kallis...
Eiköhän noissa ihan samaa tavaraa ole, on niitä Bremboja Motonetissakin, ainakin joihinkin merkkeihin. Tosin pienemmissä puljuissa voi olla paremmat mahdollisuudet tilata mitä haluaa, jos vaan tavarantoimittajalta löytyy. Kannattaa kysyä mitä on tarjolla.Saakohan autoasi varaosaketjusta laadukkaampia jarruosia, kuin motonetistä? Ainakin sivuillaan mainostavat bremboja...
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Jarrukorjaus ja äänärin vaihto, tulikohan turha ja kallis...
Jarrut vaihdettu:
2 x Biltema Sport eteen + palat = 131,90€
2 x JUFI taakse + palat +as.sarja = 118,39€ (sis alennus)
Työt masterfitissä 269,nn €, auto noudettiin valmiina n. 3 h kuluttua.
Käsijarrukengät oli OK.
Eli summa 520€.
Jarrupoljin painuu melko syvään, jarrunestesäiliö on täynnä.
Tein muutaman "hidastuvuuskokeen" ja eron kyllä huomaa vanhoihin, tärinä poissa.
Sisäänajoahan nämä vaatii että asettuu, herkkyys paranee kait sitten.
Etulevyissä näkyy että on ottanut tuikemmin ulkoreunoista. Tämä lienee ohimenevää.
Hieman vaikutti vetävän oikealle kun ABS aktivoitui mutta saattoi johtua tieurista.
jussina tulee hieman pidempi lenkki ajettua, cruisella ajaessa vois olettaa palojen kuluvan sopivasti kohdalleen?
2 x Biltema Sport eteen + palat = 131,90€
2 x JUFI taakse + palat +as.sarja = 118,39€ (sis alennus)
Työt masterfitissä 269,nn €, auto noudettiin valmiina n. 3 h kuluttua.
Käsijarrukengät oli OK.
Eli summa 520€.
Jarrupoljin painuu melko syvään, jarrunestesäiliö on täynnä.
Tein muutaman "hidastuvuuskokeen" ja eron kyllä huomaa vanhoihin, tärinä poissa.
Sisäänajoahan nämä vaatii että asettuu, herkkyys paranee kait sitten.
Etulevyissä näkyy että on ottanut tuikemmin ulkoreunoista. Tämä lienee ohimenevää.
Hieman vaikutti vetävän oikealle kun ABS aktivoitui mutta saattoi johtua tieurista.
jussina tulee hieman pidempi lenkki ajettua, cruisella ajaessa vois olettaa palojen kuluvan sopivasti kohdalleen?
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..