Ohjaustehostajan letku vuotaa!
Ohjaustehostajan letku vuotaa!
Eli se letku mikä menee siitä sulakeboksin vierestä ja jatkuu kiinteänä akun alle vuotaa öljyt pihalle. Onko kenelläkään kokemusta tuon kanssa teluamisesta? Pitäis saada irti mutta kun liitos kohdat ovat siinä letkun vieressä ja seuraava monen mutkan jälkeen akun alapuolella. Liitokset käytelty irti mut eihän sitä putkea sieltä oikein saa taivuteltua pois. Mikä neuvoksi? Putki palasiksi ja uutta letkua koko matkalle, vai?
Passat TDI 90hv farkku paku
ex: Saab 9-3 (200hv) -99 SE "Pre Aero"
ex: Saab 9-3 (200hv) -99 SE "Pre Aero"
Re: Ohjaustehostajan letku vuotaa!
Kokeilepas etupuskurin irrotusta. Vartin homma valkoselle miehelle. Ensin valot ja maski pois. Sisälokarin etureunasta ruuvi. Valopesimet. Isot pultit valonpesimien vierestä. Avot. Alkaa putki näkymään. Ja paljon muutakin.
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Re: Ohjaustehostajan letku vuotaa!
Tuli vaihdettua omaan tuo letku pari viikkoa sitten kun alkoi myös vuotamaan.Itse irroitin pelkästään umpion,akkutelineen ja ahtoputken mutta kyllä sai tapella että sai sen pujotettua pois,hankalin paikka on just siinä akun alla ja sain sen ulos konehuoneesta auton alta.Koko hommaan meni n.3 tuntia.Uusi maksaa n.250e eli kannattaa katella käytettyä jostain tai mennä se kädessä hydrauliikka liikkeeseen jos ne sais tehtyä siihen uuden pätkän sitä letkua.Taitaa olla tyyppivika aerossa että se letku murtuu poikki koska ohjaustehostimelta tuleva putki on väärässä kulmassa jonka takia se letku ottaa kiinni aeron poikkitukeen.
9-3 Aero -01 Maptun stage3
Re: Ohjaustehostajan letku vuotaa!
Ahaa siis keulaa purkamaan. Tutun purkaamolla vois olla käypä osa, jos ei oo lytyssä. Täytyypi käydä asiaa tutkimaan tästä vinkkelistä. Saa heittää silti apuja lisää?
Passat TDI 90hv farkku paku
ex: Saab 9-3 (200hv) -99 SE "Pre Aero"
ex: Saab 9-3 (200hv) -99 SE "Pre Aero"
Re: Ohjaustehostajan letku vuotaa!
Puhutaanko tässä nyt siitä säiliöltä lähtevästä letkun pätkästä? Olisi ilmeisesti sama remontti edessä.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Ohjaustehostajan letku vuotaa!
Onkos heittää kuvaa tuosta vuotokohdasta niin voisi tutkailla muutkin omista autoistaan?
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Re: Ohjaustehostajan letku vuotaa!
Tässä ei ollut ensin kyse siitä säiliöltä tehostimelle menevästä letkusta mutta vaihdoin omaan myös sen koska oli jo murtunut parista kohtaa.Sen vaihtaminen on aika helppo homma ja uusi maksaa vain n.35e koska on pelkkää kumi letkua.Se viereinen josta alunperin oli kyse tulee myös tehostimelta ylös ensin metalliputkena ja sulakerasian kohdalla on liitos jonka jälkeen jatkuu kumi letkuna(tämä letku murtuu heti liitoskohdan jälkeen) ja siihen on jatkoksi prässätty kiinni metalliputki joka menee akun alta keulalle jossa on seuraava liitos.Siitä se jatkuu metalliputkena auton toiselle puolelle tehostinpumpulle asti.Toivottavasti tämä auttoi joitakin
9-3 Aero -01 Maptun stage3
Re: Ohjaustehostajan letku vuotaa!
Ilmeisesti juuri tuota tarkoitin, siis säiliöltä lähtevä letkun pätkä joka vaihtuu metalliputkeksi ja menee putkena toiselle puolen konehuonetta. Tosin mielestäni tuo ei mene mistään akun alta, tosin voin olla väärässäkin. Kuva selventäisi, en EPC:stäkään hahmottanut mistä osasta on kyse.
E: Kurkkasin konehuoneeseen ja totesin, että meneehän se sittenkin akun alta. Samasta pätkästä on kyse. Näyttää siltä, ettei paikka ole kovin paha, ei ole paljoa iloa puskurin irrotuksesta.
E: Kurkkasin konehuoneeseen ja totesin, että meneehän se sittenkin akun alta. Samasta pätkästä on kyse. Näyttää siltä, ettei paikka ole kovin paha, ei ole paljoa iloa puskurin irrotuksesta.
Viimeksi muokannut SS, La Kesä 20, 2009 17:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Ohjaustehostajan letku vuotaa!
Siinä sulakeboksin vieressä on hydrauliletku ja liitos. Se letku muuttuu metalli putkeksi ohjaustehostajansäiliön alla ja jatkuu akun alle, jossa seuraava liitos. Se sit jatkuu syylärin alta pumpulle ja sielläkin pätkä hydrauliletkua.
Ois varmaan ilman puskurin irroitustakin onnistunu vaihtaa, kun otin tuon yläkautta. Piti ottaa jäähdytinnestesäiliö ja siihen menevä letku edestä. Akku tietysti piti myös ottaa edestä. Onnistu pujottaa ilmastoinninputkien yli ja akuntelineen vierestä pois. Purkuautosta samalla tavalla revitty putki meni sit jo melkein heittämällä takaisin.
Tuos kuva putkesta. http://www.kuvaboxi.fi/mediaobjects/ori ... ae3d96862f
Vähän huonolaatunen kuva netistä poimittu kun on.
Ois varmaan ilman puskurin irroitustakin onnistunu vaihtaa, kun otin tuon yläkautta. Piti ottaa jäähdytinnestesäiliö ja siihen menevä letku edestä. Akku tietysti piti myös ottaa edestä. Onnistu pujottaa ilmastoinninputkien yli ja akuntelineen vierestä pois. Purkuautosta samalla tavalla revitty putki meni sit jo melkein heittämällä takaisin.
Tuos kuva putkesta. http://www.kuvaboxi.fi/mediaobjects/ori ... ae3d96862f
Vähän huonolaatunen kuva netistä poimittu kun on.
Passat TDI 90hv farkku paku
ex: Saab 9-3 (200hv) -99 SE "Pre Aero"
ex: Saab 9-3 (200hv) -99 SE "Pre Aero"
Re: Ohjaustehostajan letku vuotaa!
Eipä kuva aukeakaan.kummis kirjoitti:Siinä sulakeboksin vieressä on hydrauliletku ja liitos. Se letku muuttuu metalli putkeksi ohjaustehostajansäiliön alla ja jatkuu akun alle, jossa seuraava liitos. Se sit jatkuu syylärin alta pumpulle ja sielläkin pätkä hydrauliletkua.
Ois varmaan ilman puskurin irroitustakin onnistunu vaihtaa, kun otin tuon yläkautta. Piti ottaa jäähdytinnestesäiliö ja siihen menevä letku edestä. Akku tietysti piti myös ottaa edestä. Onnistu pujottaa ilmastoinninputkien yli ja akuntelineen vierestä pois. Purkuautosta samalla tavalla revitty putki meni sit jo melkein heittämällä takaisin.
Tuos kuva putkesta. http://www.kuvaboxi.fi/mediaobjects/ori ... ae3d96862f
Vähän huonolaatunen kuva netistä poimittu kun on.
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-
Re: Ohjaustehostajan letku vuotaa!
Haulla löytyy hydrauliikaliikkeestä haetuilla osilla tehty korjaus, n.30€.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Re: Ohjaustehostajan letku vuotaa!
Onnistuu vaihto pelkän akkuhässäkän irroituksella. Vittumainen on mutta onnistuu. Alakautta muovien välistä mahtuu irrottaan sen alemman liitoksen. Sitten vaan puolivoimallisesti kampeaa sen sieltä muitten putkien seasta poies. Takaisinpäin menee paaaljon helpommin.
Hytikkaliikkeessä kävin teettään letkun ja päät otettiin vanhasta letkusta. Hintaa remontille kertyi 4euroa. Aikaa meni n. tunti.
Hytikkaliikkeessä kävin teettään letkun ja päät otettiin vanhasta letkusta. Hintaa remontille kertyi 4euroa. Aikaa meni n. tunti.
628hv/650Nm
Remonttiapua saabisteille!
Remonttiapua saabisteille!