Jälleen kysyttävää saabista-
-
- "Kaasari"
- Viestit: 10
- Liittynyt: To Helmi 19, 2009 10:00
Jälleen kysyttävää saabista-
Tervehdys!
Kirjoittelin tuossa aikaisemmin minun 900S saabista vuosimalli 1994 ja taitaa olla tyyppiä NG. Autossa oli/on kytkinvika. Nyt sitten vaihdoin automaattisäätöisen kytkinvaijerin, mutta tilanne ei parantunut. Vaihteet eivät edelleenkään mene päälle, joten kytkin on ilmeisesti loppu. Nyt sitten kysyisinkin, että minkähän hintainen homma on tuo kytkimen korjauttaminen korjaamolla? Ja onko tieto, että kuka korjaa saabbeja Lahden seudulla muutkin, kuin merkkiliikkeet? Merkkiliikkeessä sanoivat, että kone täytyy nostaa pois, joten se on isompi homma. Hinnaksi ne arvioivat osineen noin 1000 euroa.
Kirjoittelin tuossa aikaisemmin minun 900S saabista vuosimalli 1994 ja taitaa olla tyyppiä NG. Autossa oli/on kytkinvika. Nyt sitten vaihdoin automaattisäätöisen kytkinvaijerin, mutta tilanne ei parantunut. Vaihteet eivät edelleenkään mene päälle, joten kytkin on ilmeisesti loppu. Nyt sitten kysyisinkin, että minkähän hintainen homma on tuo kytkimen korjauttaminen korjaamolla? Ja onko tieto, että kuka korjaa saabbeja Lahden seudulla muutkin, kuin merkkiliikkeet? Merkkiliikkeessä sanoivat, että kone täytyy nostaa pois, joten se on isompi homma. Hinnaksi ne arvioivat osineen noin 1000 euroa.
Re: Jälleen kysyttävää saabista-
ei sieltä konetta pois tarvi ottaa. laatikko pitää tipauttaa lattialle
sitten se onkin aika helppo homma loppujen lopuksi
itse vaihtelin tuoho omaa NG turboon kytkimen pari vuotta sitten. Ei ollu paha homma. pari iltaa tuhrasi, kun hiljakseen teki
sitten se onkin aika helppo homma loppujen lopuksi
itse vaihtelin tuoho omaa NG turboon kytkimen pari vuotta sitten. Ei ollu paha homma. pari iltaa tuhrasi, kun hiljakseen teki
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2937
- Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
- Paikkakunta: H:ki - J:kylä
Re: Jälleen kysyttävää saabista-
Jamppaa komppaan eli ei tarvitse konetta pois ottaa ellei halua konehuonetta vaikka maalata . Auto ylhäällä tulee laatikko syliin alakautta sujuvasti. On tehty kahteen pekkaan arki-iltana eli ei paha nakki ollenkaan.
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
Re: Jälleen kysyttävää saabista-
Eikö siis mitkään vaihteista mene päälle? Vaiko vain tietyt vaihteet?
Meneekö edes välillä päälle?
Itsellä oli ongelmaa vaihteiden kanssa hiljattain ja ongelmana olikin "vain" katkennut pultti vaihdelaatikon ja kepin välillä.
Meneekö edes välillä päälle?
Itsellä oli ongelmaa vaihteiden kanssa hiljattain ja ongelmana olikin "vain" katkennut pultti vaihdelaatikon ja kepin välillä.
Re: Jälleen kysyttävää saabista-
ei välttämättä mene mitkään päälle. Mulla oli tuon ng:n oireina vaihteiden päälle meneminen rutinan saattelemalla. uusi levy+asetelma niin oireet hävisi, ja myös kytkin herkkeni valtavan paljon.l
ja korjaamolla kuulin, että kytkin näissä jäykkenee vanhetessaan, mikä aiheuttaa esim vaijerin katkeamisia.
Toisella kerralla menisi itselläkin paljon nopeampaa tuo vaihto. Ei tarvi miettiä että mitäs nyt irrottaa
ja korjaamolla kuulin, että kytkin näissä jäykkenee vanhetessaan, mikä aiheuttaa esim vaijerin katkeamisia.
Toisella kerralla menisi itselläkin paljon nopeampaa tuo vaihto. Ei tarvi miettiä että mitäs nyt irrottaa
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Re: Jälleen kysyttävää saabista-
Kiitoksia rohkaisevista viesteistä, koska viikonloppuna minun täytyy alkaa vaihtamaan kytkintä. Syynä jo luultavasti kiinni leikannut painelaakeri.
Edit: Omalla pihalla yksin tuli kytkin vaihdettua. Painelaakerin kuulat tulivat vastaan jo ekalla kertaan, kun auton alle menin. Isompia ongelmia ei eteen tullut ja omat työkalut riittivät, aikaa vaan meni pari päivää/viikkoa. Viikkoa, koska vain viikonloppuna oli mahdollista korjata autoa, viikolla sain sentään kerättyä puuttuvat osat. Toisaalta vähän muutakin kuin kytkin meni vaihtoon samalla.
Edit: Omalla pihalla yksin tuli kytkin vaihdettua. Painelaakerin kuulat tulivat vastaan jo ekalla kertaan, kun auton alle menin. Isompia ongelmia ei eteen tullut ja omat työkalut riittivät, aikaa vaan meni pari päivää/viikkoa. Viikkoa, koska vain viikonloppuna oli mahdollista korjata autoa, viikolla sain sentään kerättyä puuttuvat osat. Toisaalta vähän muutakin kuin kytkin meni vaihtoon samalla.
Viimeksi muokannut Jyki, Ma Heinä 13, 2009 15:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Jyrki
Volvo V40 D1.9
ex-900 Aero -96
ex-900 turbo -81
ex-99 Turbo -80
#956
Volvo V40 D1.9
ex-900 Aero -96
ex-900 turbo -81
ex-99 Turbo -80
#956
-
- "Kaasari"
- Viestit: 10
- Liittynyt: To Helmi 19, 2009 10:00
Re: Jälleen kysyttävää saabista-
Tervehdys taas!!
Nyt alkaa saabin kohtalo ratkeamaan. Soitin paikalliselle autonkorjaamolle ja ne kertoivat, että kytkinremontinhinta on osineen noin 400euroa. Hinta koostuu motonetistä ostetusta kytkinpaketista 199euroa ja loput työnosuutta. Aikaa kuulemma menee noin neljä tuntia.
Nyt alkaa saabin kohtalo ratkeamaan. Soitin paikalliselle autonkorjaamolle ja ne kertoivat, että kytkinremontinhinta on osineen noin 400euroa. Hinta koostuu motonetistä ostetusta kytkinpaketista 199euroa ja loput työnosuutta. Aikaa kuulemma menee noin neljä tuntia.
Re: Jälleen kysyttävää saabista-
Onneksi olkoon. Pyydä tarjous mustaa valkoisella. Normaalisti veloittavat tonnin tuosta. Eivät tainneet tietää, että pitää ottaa apurunko pois ja laatikko alas?
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Re: Jälleen kysyttävää saabista-
Ainakin painelaakeri kannattaa/täytyy vaihtaa samalla.rahtari-32 kirjoitti:Tervehdys taas!!
Nyt alkaa saabin kohtalo ratkeamaan. Soitin paikalliselle autonkorjaamolle ja ne kertoivat, että kytkinremontinhinta on osineen noin 400euroa. Hinta koostuu motonetistä ostetusta kytkinpaketista 199euroa ja loput työnosuutta. Aikaa kuulemma menee noin neljä tuntia.
- Jyrki
Volvo V40 D1.9
ex-900 Aero -96
ex-900 turbo -81
ex-99 Turbo -80
#956
Volvo V40 D1.9
ex-900 Aero -96
ex-900 turbo -81
ex-99 Turbo -80
#956
Re: Jälleen kysyttävää saabista-
minun herrkkuuni tehtii heti kytkin remontti kun sen hommasin, painoi kaasua nii alkoi luistamaan. Jäljellä oli levyä vain väriksi ja painelaakerista riekaleet. mitään ei onneksi ollu hajonnu. 500e pyysi tuttu korjaamo mies. siinähän pitää vissii juu etuakseli katkasta(ko/kö)? ja laatikko tiputtaa juu. osien hinnasta en tiiä paljo makso, mutta toimii!
900s -95 2.0t 213hv/314nm
Myydään 125cc kawasaki kmx -99 kilvissä ja toimiva!
Myydään 125cc kawasaki kmx -99 kilvissä ja toimiva!