Ratkaistu: Auton klonkkuminen, apuva!

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
vivaldino
"Kaasari"
Viestit: 18
Liittynyt: La Kesä 27, 2009 21:42

Re: Ratkaistu: Auton klonkkuminen, apuva!

Viesti Kirjoittaja vivaldino »

baasenar kirjoitti:Tuo holkki on näiden 9-3:ien tyyppivika ja ne menee vaihtoon hyvinkin vaihtelevalla ajokm. määrällä. Jotkut kestää lähelle 300 tkm ja jotkut ovat joutuneet vaihtamaan sen jo 100 tkm:n paikkeilla. Riippuu tietysti siitä, miten väljäksi sen antaa mennä. Marmoritiskiltä näitä normaalisti saa, tai sitten PCS:ltä (Pro Car Service). Jos on saatavuusongelmia, niin pistä minulle yv:tä, niin voin auttaa asiassa.
Tosiaan tuo väljyys on siis ulommassa vetonivelessä.
Koitetaan saada auto ylös jossain niin saa katottua paremmin..
Viggenisti
"Turbo"
Viestit: 220
Liittynyt: Su Maalis 15, 2009 17:39
Paikkakunta: Oulu

Re: Ratkaistu: Auton klonkkuminen, apuva!

Viesti Kirjoittaja Viggenisti »

baasenar kirjoitti:
vivaldino kirjoitti:
peinu kirjoitti:Siinä missä kuskin puolen vetoakseli menee vaihdelaatikon sisään, just vaihdelaatikon sisäpuolella. hakusanalla "Holkkiremontti" löytyy tarinoita vaihtamisesta. Tuo mainittu PCS http://www.pro-carservice.com Jyväskylässä on tunnettu siitä, että tekevät tuon asian suhteellisen rivakkaan purkamatta laatikkoa ja puolta autoa. Siellä käyvät ihmiset (lue:saabistit) huollattamassa autojaan ympäri Suomea.
Hmm.. Lueskelin etsi toiminnolla tarinoita holkkirempasta ja sen syistä.
Siellä puhutaan paljon ratin tärinästä. Itsellä ei kyllä tälläistä ongelmaa ole.

Kuulostaa tuo holkkiremppa hieman siltä, ettei sitä itse lähde tekemään..
Eikös tuo vetoakseli kuitenkin ole suht helppohomma siihen verrattuna?

Ei kyllä löytyny samoja oireita holkkiremppaan joutuneilta kuin mitä mulla tossa on.. Tollanen kolahtelu ja natina..

Mistä tietää, et kummassa se vika ois vetoakselissa vai holkissa?
Tiedä oikein, miten se holkki vois aiheuttaa tollasta klonksahtelua :/
Ei vetoakseli eikä holkkikaan aiheuta tuota ääntelyä. Vika on jossain muualla. Apurungon pultit oikeaan tiukkuuteen. Samoin alatukivarren pultin/pulttien kiristys. Ne on auttaneet monella. Kokeilehan nuo.
Mitkähän nuo oikeat kiristysmomentit sattus olemaan ??
XC70 D5 -11
baasenar
"Hölösuu"
Viestit: 2148
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 11:16
Paikkakunta: Kittee

Re: Ratkaistu: Auton klonkkuminen, apuva!

Viesti Kirjoittaja baasenar »

Tuolta löytyy ainakin nuo apurungon kiristysmomentit: http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... lit=klonks
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
Vastaa Viestiin