Tehoton?!
Tehoton?!
Uskon että autossani kaikki ei ole ihan kunnossa, koska se vaikuttaa jotenkin niin tehottomalta.
Autossa on Stage1, T7 magneettiventtiili ja dumppi mutta muuten tekniikka on ihan vakio. Muutos Vakio -> Stage1 oli huomattava, mutta vieläkin epäilen että jotain on vialla. Auto toimii muuten mainiosti, ongelmia ei ole ollut.
Kun painaa täyskaasua, ahdot nousee kyllä ihan punaiseen asti, mutta ahtomittari nousee (lopussa) hitaasti ja "nykien". Onko normaalia? Nykimistä ei tunne, niin voiko vika olla vain mittarissa? Kaasuttaessa kuuluu myös kunnollinen "suhina", mitä en mielestäni edellisessä tonnarissa koskaan kuullut.
Hankalin homma on tottakai, kun en ole omistanut enkä ajanut toista 2,0T:n, niin en edes tiedä kuinka tehokas sen oikein pitää olla. Edellinen 9000Aero oli ihan eri maailmalta, mutta tottakai sen tehokkaampikin piti olla, mutta on mielestäni niin suuuri ero,
joten kertokaa nyt te viisaimmat, mitä kannattaa ruveta tekemään? Mistä etsiä vikaa?
Tulpat, öljyt, ilmasuodatin jne on äskettäin vaihdettu.
Potilas on siis NG900 Cabbe 2,0T Stage1, aj. n. 180 000km.
Autossa on Stage1, T7 magneettiventtiili ja dumppi mutta muuten tekniikka on ihan vakio. Muutos Vakio -> Stage1 oli huomattava, mutta vieläkin epäilen että jotain on vialla. Auto toimii muuten mainiosti, ongelmia ei ole ollut.
Kun painaa täyskaasua, ahdot nousee kyllä ihan punaiseen asti, mutta ahtomittari nousee (lopussa) hitaasti ja "nykien". Onko normaalia? Nykimistä ei tunne, niin voiko vika olla vain mittarissa? Kaasuttaessa kuuluu myös kunnollinen "suhina", mitä en mielestäni edellisessä tonnarissa koskaan kuullut.
Hankalin homma on tottakai, kun en ole omistanut enkä ajanut toista 2,0T:n, niin en edes tiedä kuinka tehokas sen oikein pitää olla. Edellinen 9000Aero oli ihan eri maailmalta, mutta tottakai sen tehokkaampikin piti olla, mutta on mielestäni niin suuuri ero,
joten kertokaa nyt te viisaimmat, mitä kannattaa ruveta tekemään? Mistä etsiä vikaa?
Tulpat, öljyt, ilmasuodatin jne on äskettäin vaihdettu.
Potilas on siis NG900 Cabbe 2,0T Stage1, aj. n. 180 000km.
#2652 Jeep Grand Cherokee Limited -04
Re: Tehoton?!
Oliskohan hukkaportin jousi liian löysä?Nikke_M kirjoitti:Uskon että autossani kaikki ei ole ihan kunnossa, koska se vaikuttaa jotenkin niin tehottomalta.
Autossa on Stage1, T7 magneettiventtiili ja dumppi mutta muuten tekniikka on ihan vakio. Muutos Vakio -> Stage1 oli huomattava, mutta vieläkin epäilen että jotain on vialla. Auto toimii muuten mainiosti, ongelmia ei ole ollut.
Kun painaa täyskaasua, ahdot nousee kyllä ihan punaiseen asti, mutta ahtomittari nousee (lopussa) hitaasti ja "nykien". Onko normaalia? Nykimistä ei tunne, niin voiko vika olla vain mittarissa? Kaasuttaessa kuuluu myös kunnollinen "suhina", mitä en mielestäni edellisessä tonnarissa koskaan kuullut.
Hankalin homma on tottakai, kun en ole omistanut enkä ajanut toista 2,0T:n, niin en edes tiedä kuinka tehokas sen oikein pitää olla. Edellinen 9000Aero oli ihan eri maailmalta, mutta tottakai sen tehokkaampikin piti olla, mutta on mielestäni niin suuuri ero,
joten kertokaa nyt te viisaimmat, mitä kannattaa ruveta tekemään? Mistä etsiä vikaa?
Tulpat, öljyt, ilmasuodatin jne on äskettäin vaihdettu.
Potilas on siis NG900 Cabbe 2,0T Stage1, aj. n. 180 000km.


Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-
Re: Tehoton?!
1. jos kone rykii huippuahdoilla niin DI kasetti voi olla jo ehtoopuolella
2. jos huippuahdot aaltoilee niin todennäköisesti hukkisjousi on väsähtänyt, samoin huippuahtojen tavoittaminen jää unelmaksi ja auto tuntuu tossulta. Mittaa peruspaine, edes tarvikemittarin avulla.
3. jos kone nakuttaa matalan oktaanin, viallisen tulpan tai tukkeutuneen änärin vuoksi niin trionic pudottaa ahtoja ja auto tuntuu tossulta
4. jos painepuolella on vuotoja letkuissa niin ei hyvä. Ota imukärsä irti filtterilaatikosta ja putsaa sitä pikkasen ennenkuin laitat sen kuin maskiksi naamalle ja puhallat. pihiseekö jostain ? putsaa musta rengas kasvoilta ennen kauppaan menoa. Vaihda ne lakritsista tehdyt alipaineletkut suosista jo nyt.
5. Hanki CanUSB adapteri ja ota logit T5Suitella perusparametreista. Johan alkaa selvitä. Tai käy kaverilla kylässä jolla ko. laitteisto on
2. jos huippuahdot aaltoilee niin todennäköisesti hukkisjousi on väsähtänyt, samoin huippuahtojen tavoittaminen jää unelmaksi ja auto tuntuu tossulta. Mittaa peruspaine, edes tarvikemittarin avulla.
3. jos kone nakuttaa matalan oktaanin, viallisen tulpan tai tukkeutuneen änärin vuoksi niin trionic pudottaa ahtoja ja auto tuntuu tossulta
4. jos painepuolella on vuotoja letkuissa niin ei hyvä. Ota imukärsä irti filtterilaatikosta ja putsaa sitä pikkasen ennenkuin laitat sen kuin maskiksi naamalle ja puhallat. pihiseekö jostain ? putsaa musta rengas kasvoilta ennen kauppaan menoa. Vaihda ne lakritsista tehdyt alipaineletkut suosista jo nyt.
5. Hanki CanUSB adapteri ja ota logit T5Suitella perusparametreista. Johan alkaa selvitä. Tai käy kaverilla kylässä jolla ko. laitteisto on
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Re: Tehoton?!
Moro,
Minun Aerossa on vähän samaa vikaa ettei ole kaikki kunnossa.
Käynnistäessä kylmänä joutuu muutaman kerran pyöräyttämään starttia ennen kuin lähtee käyntiin.
Sitten kiihytyksissä turbo herää minun mielestä liian pitkällä viiveellä.
Sitten kun ahtopaineet saa keltaisen ja punaisen rajalle (3.vaihteella) niin pysyy siellä hetken, sitten auton meno hyytyy ja mittari putoaa lähemmäs valkoisen ja keltaisen rajaa. Nelosellä kiihyttäessä ei pääse oikeestaan ollenkaan keltaisen ja punaisen rajalle, ja kun sinne pääsee niin tipahtaa heti takaisin keltaisen alkuun.
Voiskohan mulla olla samaa vikaa, kun viestiketjun aloittaja, mutta mitähän tuota osaisi ensimmäisenä tutkia.
Tai tutkia ja tutkia ku ei noista autoista oikeen mitään tajua, en vielä ole löytänyt edes missä se turboahdinkaan sijaitsee pellin alla
Eli jos joku viittisi kertoa jottain vinkkia tuohon.
Edes mistä päin noin suunnileenkaan sijaitsee tuo turbo, hukkaportti häsäkkä jne. tarpeelliset millä pääsisi alkuun vian määrittelyssä..
Ei ole enää rahhaa viedä tuota huoltoonkaan minnekään.
Auto on vm.99 9-3 Aero, jolla on ajettu n 255tkm. Ostin viime syksynä, eka saabi, muuten hyvä auto mutta paljon pikku vikaa
- Joni
Minun Aerossa on vähän samaa vikaa ettei ole kaikki kunnossa.
Käynnistäessä kylmänä joutuu muutaman kerran pyöräyttämään starttia ennen kuin lähtee käyntiin.
Sitten kiihytyksissä turbo herää minun mielestä liian pitkällä viiveellä.
Sitten kun ahtopaineet saa keltaisen ja punaisen rajalle (3.vaihteella) niin pysyy siellä hetken, sitten auton meno hyytyy ja mittari putoaa lähemmäs valkoisen ja keltaisen rajaa. Nelosellä kiihyttäessä ei pääse oikeestaan ollenkaan keltaisen ja punaisen rajalle, ja kun sinne pääsee niin tipahtaa heti takaisin keltaisen alkuun.
Voiskohan mulla olla samaa vikaa, kun viestiketjun aloittaja, mutta mitähän tuota osaisi ensimmäisenä tutkia.
Tai tutkia ja tutkia ku ei noista autoista oikeen mitään tajua, en vielä ole löytänyt edes missä se turboahdinkaan sijaitsee pellin alla

Eli jos joku viittisi kertoa jottain vinkkia tuohon.
Edes mistä päin noin suunnileenkaan sijaitsee tuo turbo, hukkaportti häsäkkä jne. tarpeelliset millä pääsisi alkuun vian määrittelyssä..
Ei ole enää rahhaa viedä tuota huoltoonkaan minnekään.
Auto on vm.99 9-3 Aero, jolla on ajettu n 255tkm. Ostin viime syksynä, eka saabi, muuten hyvä auto mutta paljon pikku vikaa

- Joni
Re: Tehoton?!
Onko kyseessä T5 vai T7, mitäs rekisteriotteesa lukee tehoista ?
Ajatko 98E:llä ? Koska tulpat on vaihdettu ? Mitenköhän tukossa pakoputki on ...
Ajatko 98E:llä ? Koska tulpat on vaihdettu ? Mitenköhän tukossa pakoputki on ...
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Re: Tehoton?!
Jeps,vesa67 kirjoitti:Onko kyseessä T5 vai T7, mitäs rekisteriotteesa lukee tehoista ?
Ajatko 98E:llä ? Koska tulpat on vaihdettu ? Mitenköhän tukossa pakoputki on ...
Elikkä noi jäi pois. 205hp kone ja toi T7 siinä pitäs minun mielestä olla.
98 oktaanisella tottakai, ja tulpat vaihettu syksyllä.
Pakoputkeen en ole katsonu. Mikäs kohta niistä yleensä tukkeuttuu eniten näissä malleissa ?
- Joni
Re: Tehoton?!
Takapönttö voi mennä tukkoon, jos alkuperäinen. Ok 10kk vanhat tulpat mutta paljonko rullattu? Ei varmaan vaihto tekisi pahaa, jotkut vaihtavat jopa 10tkm välein.
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
Re: Tehoton?!
n 20tkm on ajettu noilla tulpilla, mittarin mukaan. Mutta taitaa toi matkamittri jälestää muutaman prosentin. Jännä ku nopeusmittari on tarkka n.±2km, mutta toi matkamittari sitten jätättää 5-10%KAPU2 kirjoitti:Takapönttö voi mennä tukkoon, jos alkuperäinen. Ok 10kk vanhat tulpat mutta paljonko rullattu? Ei varmaan vaihto tekisi pahaa, jotkut vaihtavat jopa 10tkm välein.

Voishan noi kokeilla vaihtaa, ovat vain pirun kalliita näihin.
Miten tuo takapönttön kannattas puhistaa jos tarvii (pitää vain yrittää jollain ilveellä ensin selvittää onko se tukossa miten pahasti). Käykö töhöttäminen kuumaksi sitten kumivasaralla pari iskua ja kompuralla paineilmaa sisään. tälläin joskus kevarista putket puhistin

- Joni
Re: Tehoton?!
Ei muuten ole tulpat kalliita, mikäli et ota niitä merrkkihuollon tyrkyttämiä platinoita(100e).. Vaan ngk bcpr7 es-11 joita moni muukin käyttää kuten minä myös, maksaa koko kierros alta kympin..
Itellä oli omassa aerossa samaa vikaa joka korjautui ilmamassamittarin vaihdolla, toisaalta sopiihan tohon sun kuvaukseen myös mankku, di-kassu ja vaikka imu/ahto vuoto.. Koita nyt ensin niitä tulppia.
Ps: Jonilla ei lukenut missä vaikuttaa mutta jos pks:lla niin ei muuta kuin seuraaviin potkuihin jossa voi varmastikkin lainata toisesta t7 autosta osia joilla kokeilla löytyisikö vika.

Itellä oli omassa aerossa samaa vikaa joka korjautui ilmamassamittarin vaihdolla, toisaalta sopiihan tohon sun kuvaukseen myös mankku, di-kassu ja vaikka imu/ahto vuoto.. Koita nyt ensin niitä tulppia.
Ps: Jonilla ei lukenut missä vaikuttaa mutta jos pks:lla niin ei muuta kuin seuraaviin potkuihin jossa voi varmastikkin lainata toisesta t7 autosta osia joilla kokeilla löytyisikö vika.
Viimeksi muokannut aero t7, To Heinä 02, 2009 13:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
v###u onneks on Saab (taas on saabistilla saab)
-03 95 aero A steg3
Ex-206 rc
ex-05 93 ss aero
#ssk-4707#
ex-99viggen e85 nappe st3,2
ex -00 93aero
-03 95 aero A steg3
Ex-206 rc
ex-05 93 ss aero
#ssk-4707#
ex-99viggen e85 nappe st3,2
ex -00 93aero
Re: Tehoton?!
Hmm, käytin sitä ei merkki huollossa silloin, kun ostin tuon. Vaihdatin siihen suodattimet ja noi tulpat, öljyt ja sen käyttöhihna hässäkän samalla kertaa. Silloin se laitto siihen jotkut tuollaiset Ngk tulpat, mallia en ulkoa muista, mutta taisivat maksaa joku 21€ kappale. Hyvä tietää jos noihin koneisiin käy myös nuo halvemmataero t7 kirjoitti:Ei muuten ole tulpat kalliita, mikäli et ota niitä merrkkihuollon tyrkyttämiä platinoita(100e).. Vaan ngk bcpr7 es-11 joita moni muukin käyttää kuten minä myös, maksaa koko kierros alta kympin..![]()
Itellä oli omassa aerossa samaa vikaa joka korjautui ilmamassamittarin vaihdolla, toisaalta sopiihan tohon sun kuvaukseen myös mankku, di-kassu ja vaikka imu/ahto vuoto.. Koita nyt ensin niitä tulppia.

Ja nyt taas se päivän tyhmä kysymys mitä meinaatte tuolla mankku:lla, ei oikein ole avautunu toi mulle vielä

Re: Tehoton?!
Meinasin muokata jo mutta en ehtinyt.. sanotaan sitten että alta 20e, Riitävän likellä? Myös näiden "merkkitulppienkin" hinta oli enempi kuin 100e metrosta joskus kysyttyäni, en vaan nyt muista tarkkaa summaa mutta ehkä joku (Mimmi) sen kertoo..
Ei palkoa nenuun 


v###u onneks on Saab (taas on saabistilla saab)
-03 95 aero A steg3
Ex-206 rc
ex-05 93 ss aero
#ssk-4707#
ex-99viggen e85 nappe st3,2
ex -00 93aero
-03 95 aero A steg3
Ex-206 rc
ex-05 93 ss aero
#ssk-4707#
ex-99viggen e85 nappe st3,2
ex -00 93aero
Re: Tehoton?!
En menis paukuttamaan takapönttöä tai puhaltelemaan. En tiedä onko kukaan onnistunut onkimaan sieltä mahdolisesti irronneita villatuppoja pois. Varmin mutta hankalin konsti on ottaa putki auki liitoksesta ennen takapönttöä ja koestaa kulkeeko paremmin kovempien äänien saattelemana. Mitä vähemmän vastapainetta sen parempi.
Motonetissa noi suositut perusvarmat NGK BCPR7ES-11 tulpat on 3,5€/kpl ja niitä vaihtelee parin kympin välein ihan ilokseen.
Motonetissa noi suositut perusvarmat NGK BCPR7ES-11 tulpat on 3,5€/kpl ja niitä vaihtelee parin kympin välein ihan ilokseen.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Re: Tehoton?!
Pitääpäs testata tuota takapönttö hommaa, kun ensiviikolla menen mökille.vesa67 kirjoitti:En menis paukuttamaan takapönttöä tai puhaltelemaan. En tiedä onko kukaan onnistunut onkimaan sieltä mahdolisesti irronneita villatuppoja pois. Varmin mutta hankalin konsti on ottaa putki auki liitoksesta ennen takapönttöä ja koestaa kulkeeko paremmin kovempien äänien saattelemana. Mitä vähemmän vastapainetta sen parempi.
Motonetissa noi suositut perusvarmat NGK BCPR7ES-11 tulpat on 3,5€/kpl ja niitä vaihtelee parin kympin välein ihan ilokseen.
Kaupugilla saattaa kukkahatut tykätä kyttyrää

Joo Motonetissä olisis noita tulppia, ei ole pahassa hinnassa, pitää vaihtaa neki

- joni
Re: Tehoton?!
Jos putki on tukossa, niin se kyllä pitäisi huomata ihan silläkin, että laittaa kättä vähän matkan päähän putken eteen ja kokeilee puhaltaako.
Vaihdoin hiljattain omaani tulpat ja mittailin vanhojen, ainakin 30tkm ajettujen tulppien kuntoa. Ainakaan rakotulkilla en noista merkittävää kulumaa löytänyt. 10tkm välein vaihti lienee liioittelua, mutta eipä noiden vaihtokaan paljoa maksa.
Vaihdoin hiljattain omaani tulpat ja mittailin vanhojen, ainakin 30tkm ajettujen tulppien kuntoa. Ainakaan rakotulkilla en noista merkittävää kulumaa löytänyt. 10tkm välein vaihti lienee liioittelua, mutta eipä noiden vaihtokaan paljoa maksa.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Tehoton?!
No ei ainakaan 80 - 100 € maksavien tulppien vaihto 10 tkm välein tunnu järkevältä.SS kirjoitti:Jos putki on tukossa, niin se kyllä pitäisi huomata ihan silläkin, että laittaa kättä vähän matkan päähän putken eteen ja kokeilee puhaltaako.
Vaihdoin hiljattain omaani tulpat ja mittailin vanhojen, ainakin 30tkm ajettujen tulppien kuntoa. Ainakaan rakotulkilla en noista merkittävää kulumaa löytänyt. 10tkm välein vaihti lienee liioittelua, mutta eipä noiden vaihtokaan paljoa maksa.
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-