Joo, sellanen kiva ylläri kävi, että meno hyytyi äkisti. Kilometrejä 253tkm mittarissa 9-3 2.2 TID. Boschin huollossa kattovat vikakoodit ja mies soitteli että jakajapumpun ohjainboxi on paskana, kuten epäilinkin. Noh, koska korjausarvio oli penkityksineen 1000e hujakoilla ja uusi pumppu 2000e hujakoilla ja koska olen köyhä eikä autosta maksettua hintaa viitsisi 50% lisätä korjauksella niin olen alkanut kallistua boksin vaihtamiseen jostain toisesta diesel 9-3, jos sattuisi löytymään.
Kysymys kuuluukin: Mistä tiedän että osa on sinnepäinkään oikeanlainen jos jostain purkaamolta löytyy (voiko esim 1.9 TID boksia käyttää, voiko Opelin bokseja käyttää?) ja kokemusta kaivataan myös tämän osan vaihdossa. Saako sen vaihdettua itse jos ottaa sen imusarjaan tulevan ahtimen kumiputken pois edestä? Onko osan vaihtamisessa jotain tärkeää huomioitavaa? Onko tämä siis "helpossa" paikassa (jos nyt autojen konehuoneesta sellaista edes on mahdollista löytää) esim siinä pumpun oikeassa kyljessä, päällä ym. tai sattuisiko jollain olemaan jopa kuvaa mokomasta?
Jos jollain on myytävänä tällainen toimiva osa niin olisipa hienoa.
Kiitoksia kaikille vastanneille avusta
Kokemusta kaivataan vp44 pumpun ohjainboxin kanssa
Re: Kokemusta kaivataan vp44 pumpun ohjainboxin kanssa
Etsi tietää jotain asiasta, Opelfoorumi paljon lisää.
ja tässä jotain http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=48&t=82436
ja tässä jotain http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=48&t=82436
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
Re: Kokemusta kaivataan vp44 pumpun ohjainboxin kanssa
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Re: Kokemusta kaivataan vp44 pumpun ohjainboxin kanssa
Ok, kiitos linkeistä. Olinkin nuo ketjut kyllä jo lukenut. Olen miettinyt boksin lähettämistä Rovaniemelle korjaukseen, mutta onko kellään siis kokemusta miten hankala boksi on itse irroittaa? Boschin mekaanikko puhui joistan solenoidien piuhoista jotka pitää liittää/irroittaa boksista (eivät siis ole millään pikaliittimellä ilmeisesti) ja epäili tämän olevan hankalaa. Hän ei kylläkään ollut kyseistä operaatiota koskaan saabiin tehnyt.
Re: Kokemusta kaivataan vp44 pumpun ohjainboxin kanssa
Anturit on juotettu hopealla liittimiin ja ovat jonkinlaisen massan keskellä. Itse vaihdoin koko yksikön antureineen. Tosin toinen piti lopuksi vaihtaa, koska varaosapumpussa oleva anturi hajosi irroitettaessa. Juotin ihan tinalla ja sulattelin irroitetut massan palat juotoksien ympärille.Spoiler kirjoitti:Ok, kiitos linkeistä. Olinkin nuo ketjut kyllä jo lukenut. Olen miettinyt boksin lähettämistä Rovaniemelle korjaukseen, mutta onko kellään siis kokemusta miten hankala boksi on itse irroittaa? Boschin mekaanikko puhui joistan solenoidien piuhoista jotka pitää liittää/irroittaa boksista (eivät siis ole millään pikaliittimellä ilmeisesti) ja epäili tämän olevan hankalaa. Hän ei kylläkään ollut kyseistä operaatiota koskaan saabiin tehnyt.
Lisäksi yksikön alla on asentotunnistin ohuella lattakaapelilla ja se pitää iroitella anturin kanssa.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Re: Kokemusta kaivataan vp44 pumpun ohjainboxin kanssa
Toi 1000e ei ole paha hinta Itte irrotin pumpun ja vein korjaamolle molle ja silti makso 950e. Jos haluat Saabin nopeesti liikenteeseen niin suosittelen tuota korjaamojuttua. Korjaamo antaa kai työlle takuunkin?!?
9-3 1.8 farkku -09, 900 aero T16-SLM/2520" -84 kesäpirssi