Morjens,
Autossani alkanut esiintymään käyntiongelmia (9-3 vm2002 trionic7, 102tkm)
Tasaisella kaasulla on alkanut esiintymään, väh. kerta päivässä, nykäisyjä. Yksi nykäys (piikki) kesken kaiken , mutta sitten meno jatkuu normaalina.
Joitain kertoja ei ole saanut auto käyntiin kuin vasta parin kolmen käynnistyskerran jälkeen. Tänään viimieistään ei meinanut käynnistyä ollenkaan (olin tosin sopivasti MetroAuton pihassa, ois voinu työntää halliin).
Joitain ajatuksia viasta on, mutta ei viittisi lähteä uusimaan osia sokkona. Merkkihuollot veloittaa tutkimustyöstä kans melko paljon.
Olisiko jollain saab gurulla hieman kättä pidempää neuvoa/kokemuksia vastaavasta ja ehdotuksia mikä paja/kuka pääkaupunkiseudulla voisi jeesata näin kesälomakauden aikana?
Kiitollinen ratkaisuun johtavista pikavinkeistä,
sms:llä tavoittaa parhaiten 0407155701
OG 9-3 käyntiongelmia
OG 9-3 käyntiongelmia
SAAB 9-3 | 99 | 96V4 | 95V4
Re: OG 9-3 käyntiongelmia
Omassani oli asennontunnistin tiensä päässä. Nykäisi ajossa terävästi ja osalämpöisenä ei lähtenyt käyntiin. Ei jättänyt vikakoodeja. Bensa pumppukin voi lakkoilla noillakin kilometreillä vai meneekö se walbro ennemminkin kerrasta mykäksi.
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Re: OG 9-3 käyntiongelmia
Kampiakselin asentotunnistinta/anturia veikkaisin, itsellä noi samat merkit.
Ei lähtenyt sitten enään ollenkaan käyntiin ajon jälkeen, ennenkuin oli odotellut reilun puoli tuntia koneen jäähtymistä. Merkkihuoltoon vein ja köyhdyin muutamia satasia, voin tarkistaa kuitin.
Ei lähtenyt sitten enään ollenkaan käyntiin ajon jälkeen, ennenkuin oli odotellut reilun puoli tuntia koneen jäähtymistä. Merkkihuoltoon vein ja köyhdyin muutamia satasia, voin tarkistaa kuitin.
Re: OG 9-3 käyntiongelmia
Kiitos vinkeistä - pitänee kysellä lähipajojen aikatauluaja ja veloitushintoja tuon vaihtamiseksi (jos se ei onnistu ihan parkkipaikalla).
110tkm huolto häämöttää, nyt siis se 102tkm lasissa.
Kannattaako odottaa että kilsat täytyy, tehdä välihuolto vai tehdä "iso huolto" nyt jo? Entä se hihna; pitkä vai lyhyt? Nyt on lyhyt versio autossa kiinni (= orkkis?), mutta mitä "etua" pidempi hihna (+yksi rulla lisää) toisi?
110tkm huolto häämöttää, nyt siis se 102tkm lasissa.
Kannattaako odottaa että kilsat täytyy, tehdä välihuolto vai tehdä "iso huolto" nyt jo? Entä se hihna; pitkä vai lyhyt? Nyt on lyhyt versio autossa kiinni (= orkkis?), mutta mitä "etua" pidempi hihna (+yksi rulla lisää) toisi?
SAAB 9-3 | 99 | 96V4 | 95V4
Re: OG 9-3 käyntiongelmia
Yhden potentiaalisen vikakohteen lisää ja ylimääräistä kiroilua hihnaa & rullia vaihdettaessaEntä se hihna; pitkä vai lyhyt? Nyt on lyhyt versio autossa kiinni (= orkkis?), mutta mitä "etua" pidempi hihna (+yksi rulla lisää) toisi?
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: OG 9-3 käyntiongelmia
Jollei vaihto onnistu parkkiksella ja jos pitää auton esim. +2v lisää niin teettäisin isomman huollon nyt samalla kun käy verstaalla.110tkm huolto häämöttää, nyt siis se 102tkm lasissa.
Kannattaako odottaa että kilsat täytyy, tehdä välihuolto vai tehdä "iso huolto" nyt jo?
Anturi, hihna, jarrut? Huohotus? Akku? Sen jälkeen "ei pitäisi" olla muuta kuin pari-kolme öljyvaihtoa ennen seuraavaa huoltoa.
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Re: OG 9-3 käyntiongelmia
Kiitos infoista - vinkeistä.
Pistän tästä pyörät pyörimään...
Pistän tästä pyörät pyörimään...
SAAB 9-3 | 99 | 96V4 | 95V4