Jarru asiaa!

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
antti.h
"Tuplakaasari"
Viestit: 62
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2004 10:31
Paikkakunta: Turku

Jarru asiaa!

Viesti Kirjoittaja antti.h »

Onko kellään moista ongelmaa 9-3 aerossa tai ylipäätään 9-3 2000vm pirsseissä?
Kun auto on seissyt taikka on käytetty käsijarrua ja lähdetään pakittamaan niin toinen pyörä lukkiutuu, olen törmännyt tähän nyt muutaman kerran ja mieleeni tuli että onkohan käsijarrussa pienen pientä häikkää. Tämä ei tapahdu suinkaan joka kerta vaan mikäli auto on seissyt esim. muutamia tunteja ja mikä ihmeellistä niin ajon jälkeen ei ole kyseistä ongelmaa.
Mukavaa olla sumpussa kun pitäis peruuttaa parkkiruudusta ulos :D

-Antti
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3496
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Jarru asiaa!

Viesti Kirjoittaja SS »

Liikkuuko vipu jarrukilven takana normaalisti? Liikkuuko vaijeri? Eihän vaan ole säädetty kenkiä liian lähelle rumpua? Joskus on jäänyt jarru laahaamaan hetkeksi talvella, oli ilmeisesti vaijeri liian kireällä.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
like_a_glove
"Hirsch"
Viestit: 944
Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
Paikkakunta: Vantaa

Re: Jarru asiaa!

Viesti Kirjoittaja like_a_glove »

hahaha :lol: ...mulla oli ex:sä samaa vikaa...erittäin mukava ongelma varsinkin talvella kun oot vetäny auton keulaedellä ruutuun...jää muuten sit tod.näk laahaamaan ainakin vähäksi aikaa kun lähdet ajamaan eteenpäin...mulla ainakin vika helpottui kun rasvaili kaikki paikat känkkäkahvalta takajarruille asti :wink: ...
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Jarru asiaa!

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

Mullakin oli tuota vikaa ng:ssä.
Jarrut oli joskus säädetty päin h##ttiä ja jarrurumpu kulunut kaltevaksi.

Asettui kun vaihdoin ehjän rummun ja säädin käppärin oikein.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
mjava
"Turbo"
Viestit: 290
Liittynyt: Ke Heinä 05, 2006 21:12
Paikkakunta: Tampere

Re: Jarru asiaa!

Viesti Kirjoittaja mjava »

Omassani on ollut samaa ongelmaa etenkin talvella. Saas nähdä nyt miten käy kun vaihdoin levyt. Itse olen aina talvella nytkäyttänyt autoa hieman eteenpäin ennen pakitusta, jos on ollut känkkä päällä.
NG 9-5 2.0 Aero XWD -10
96 Super -78

Edelliset:
99 Turbo S -80, 9-3 Aero Cab Aut -01, 9-3 SS Vector TX 1.9TTID -11, 9-3 2.0t -01, 900S 2.0 -94, 90 2.0 -85
tolonen
"Kaasari"
Viestit: 28
Liittynyt: Ke Tammi 30, 2008 19:46

Re: Jarru asiaa!

Viesti Kirjoittaja tolonen »

Itselläni ongelma hävisi kun vaihdoin seisontajarrun kengät+hileet, vanhat olivat kuluneet loppuun ja jumittivat rumpua vasten lyhyenkin seisonnan jälkeen.
Saab 9-3 2.2 TiD -00
Ford Bronco II -88
Vastaa Viestiin