Alt-Avgassin cat-back asennettu

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Juusokas
"Hirsch"
Viestit: 722
Liittynyt: Ma Huhti 12, 2004 23:07
Paikkakunta: Vantaa

Alt-Avgassin cat-back asennettu

Viesti Kirjoittaja Juusokas »

Nappasin tuon Ferritan 2,5" cat-backin pois, pakopaineet kuitenkin 0,5bar. Tilalle laitoin rst 3" alt-avgassin catbackin ja välipalan backiltä JT:n dp:hen värkkäsin rosteripalikoista. ATP:ltä vähän v-clamppeja ja jousto. Saumat tigillä.

Tästä lähdettiin liikkeelle.
Kuva

Välipala
Kuva

Tuo akselin ylitys vaatii hieman putken muotoilua ettei kuluta kässärinvaijeria rikki.
Kuva

Äänet on ihan asialliset, pitäähän tuo kovempaa pörinaa kuin hiljainen Ferrita. Onhan tossa viel yks sangen ahdistava palanen putkistossa mut onneksi on noita clamppeja hommattu sitä varten että sen voi korvata jollain aivan muulla.
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
HandOfNod
"Tuplakaasari"
Viestit: 96
Liittynyt: Ti Helmi 19, 2008 13:22
Paikkakunta: Lohja

Re: Alt-Avgassin cat-back asennettu

Viesti Kirjoittaja HandOfNod »

Itse tilasin koko 3" putkiston alt av gasilta ja toivottavasti pääsen sitä piakkoin
asentamaan. Avokki ei hyväksy sitä moderniksi taiteeksi olohuoneessa...

Kuva
Oliko muuten paljon vaikutusta pakopaineisiin tai muuten verrattuna ferritaan?

Oli muuten hienot äänet siinä...
Saab 93 vm 99 - 200+hp
testing1
"Aero"
Viestit: 430
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:34

Re: Alt-Avgassin cat-back asennettu

Viesti Kirjoittaja testing1 »

Joskus aikasemmin olikin juttua tuosta:
"Ittellä toi Alt.Av.gas 3" koko hoito ja olen ollut enemmän kuin tyytyväinen siihen, Hook hitsas keskiosaan pienet pisteet, että takaosa pysyisi suorassa, kun klemmari ei tahtonut pitää kunnolla. Tuossa n. 30cm(tai alle) olevassa keskikappaleessa on ehkä 1cm liikaa ainetta, eli kannattais sahata se sentti pois, niin istuu paremmin. Näin ainakin itsellä ja jollakin täällä palstalla olleella oli samantyyppinen ongelma."

Lähtee sitten ääntä enemmän kuin JT:n tai Ferritan putkistosta --> ei pitäisi tulla pakopaineet vastaan ihan pienillä virityksillä.
9-3 Aero 2001 T7 2.3, B&W EFR 7163 G, Quaife, E85 yms. Muutoskatsastettu tekniikalle. Stage: Monster. Ruosteeton kesäauto&ensimmäinen omistaja Suomessa vuodesta 2006.
Viggenisti
"Turbo"
Viestit: 220
Liittynyt: Su Maalis 15, 2009 17:39
Paikkakunta: Oulu

Re: Alt-Avgassin cat-back asennettu

Viesti Kirjoittaja Viggenisti »

Juusokas kirjoitti:Nappasin tuon Ferritan 2,5" cat-backin pois, pakopaineet kuitenkin 0,5bar. Tilalle laitoin rst 3" alt-avgassin catbackin ja välipalan backiltä JT:n dp:hen värkkäsin rosteripalikoista. ATP:ltä vähän v-clamppeja ja jousto. Saumat tigillä.

Mulla ois samanlainen projekti tuossa työnalla. DP on 3" jo valmiiksi. Catbackin hommasin alt-avgasilta. Pitäs nyt naittaa DP ja catbackki toisiinsa ja asentaa koko komeus paikoilleen.

Mimmosia kulmia hommasit tuohon catin jälkeiseen mutkaan ? Vähän koitin jo mittailla ja hahmotella mutta helpottas kun tietäs suunnilleen mitä kulmia ostaa.

Onniselta ajattelin noita osia hakea, vai mikä tuo ATP on ?
XC70 D5 -11
Vastaa Viestiin